Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må du koble deg av internett før du skal koble opp SB mener jeg det må være en feil etter eller annet sted hos deg. Kan ikke skjønne atd et skal være nødv. Prøv i stedet å bruke IP 127.0.0.1 der det skal skrives inn IP-adresse og se om det hjelper. Har hjulpet andre før deg.

Skrevet

Hei alle,

Takker for tips, men å legge inn 127.0.0.1 og/eller "disconnecte fra Internet" når SB host kommer opp fører iallefall ingen vei "[smil]"

Det er vel forøvrig ingen grunn til å være connected til Internet FØR SB-host og/eller SB kobles opp, idet Multiplayer i FS er uavhengig av I-nett "[blink]"

Skal se om jeg får testet noe mer ikveld, kanskje primært med tanke på XP/brannmur. Hvis jeg finner løsning på eget problem så skal jeg iallefall informere her.

Mvh

Hans

Skrevet

Hei!

Hadde samme problem. Koble fra internett...fjern brannmuren, koble til internett, sett inn IP-adressen ovenfor når du kommer dit og vips...

kanskje funker det for deg også... (Husk nå å sette opp multiplayerfunksjon i FS2002...

Lykke til!

mvh

Skrevet

Hei,

Har WinXP Home, og FS2k2 med SquawkBox for FS2k2.

Etter at Multiplayer er satt i FS, og SB-Host er startet, så finner ikke SB multiplayer i FS. For å komme videre så er eneste mulighet å klikke Cancel i SB, deretter starter SB som normalt. Dette er forsåvidt ok, men det innebærer at jeg IKKE kan se se andre fly når jeg er online, selvom SB ser ut til å følge med bevegelsene.

Antar (!) at problemet er relatert til FS, ikke SB, eller at det har noe med XP å gjøre.

Alle gode forslag til løsning mottas med takk.

Mvh

Hans

Skrevet

Hei

Jeg har hatt samme problem (før pcen min ble fucka). jeg tror også det kan være brannmuren (jeg skal prøve det når jeg har formatert maskinen)....eller du kan prøve å:

Trykke "host options" i fs etter at du har hosta, og kopier den ipen som står der, inn i det lille vinduet du kan taste inn en ip i sb.....dette har jeg heller ikke prøvd, men jeg tror det skal gå "[blink]"

Skrevet

Fikk det til å fungere for første gang igår, etter å ha gjort følgende:

- Fjernet brannmur (i XP) på alle nettverkskoblinger (Internet-koblingen var allerede uten)

- I FS Multiplayer, lagt inn IP 127.0.0.1

- I SB søkevindu, lagt inn IP 127.0.0.1

Gjør obs på at jeg kun har forsøkt en eneste gang med denne prosessen, så det gjenstår å se at den er villig til å samarbeide også fremover "[blink]"

Eneste "avviket", ved bruk av SB HOST.DLL, er at jeg nå har en tekstlinje i FS (tilsvarende det du har for ATIS offline), hvor alle tekster til/fra SB scroller over. Dette grunner antakelig i en annen setting som jeg har oversett, idet jeg ikke kan huske å ha hatt den tidligere på annen PC "[blink]"

Mvh

Hans

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...