Dag Johansen Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Mange har spurt etter en multiplayerserver som er enklere å bruke... Nå har jeg satt opp en. For å se info om hvem som er pålogget kan dere gå til http://www.flight-sim.no:8088/ For å være med er det så enkelt som dette: Start FS2002. Velg Multiplayer i menyen på venstresiden. Klikk på "Open Multiplayer session" Legg inn ditt navn i "Player Name" Fyll ut IP-Adress med 217.8.141.88 Trykk "Search" Du vil da forhåpentligvis få opp "FlightSim.no multiplayertest i sessions vinduet. Da er det bare å trykke "Join" og du er da inne. [ 23.09.2002, 14:21: Endret av: Dag Johansen ] Siter
Lennart Sommarström Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Hej !! Kul med en ny multiplayer !! Det förenklar mycket !! Testade lite och det fungerade på en gång . Siter
Lennart Sommarström Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 H. igen !! Fick inte chatten att fungera riktigt vore bra med en unicom RW channel att joina i. Tack för den lilla "flygturen" Kenneth .Denna multiplayer kan bli en riktig höjdare Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Joda.. Håper MP-serveren blir populær... Lennart: Ja en liten tur ble det, men ikke mye prating... Hehe Siter
Sondre Aabø Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Hei Fint med ny multiplayer server. Jeg fåreslår att vi kan ha en dag i uka f.eks lørdag. Inne på FSHost Server Status siden så står det: "Innmeslig til lørdags event." Så kan man krysse av på hva man ønsker: IFR / VFR ,og så skriver mann inn Navnet og callsing i et lite pup up vindu som ikke går ann å minimere. Siter
Svein Olsen Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Sondre Aabø: Hei Fint med ny multiplayer server. Jeg fåreslår att vi kan ha en dag i uka f.eks lørdag. Inne på FSHost Server Status siden så står det: "Innmeslig til lørdags event." Så kan man krysse av på hva man ønsker: IFR / VFR ,og så skriver mann inn Navnet og callsing i et lite pup up vindu som ikke går ann å minimere. Står det "Innmeslig til lørdags event." der? Ser ikke det jeg. Men synes ikke at den serveren bør bli noe nytt "VATSIM", med events, og flyins. Burde være en plass hvor man kan logge seg på og ha det litt moro, uten altfor mye regler og prosedyrer å forholde seg til. Siter
Kenneth G. Sørensen Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 En multiplayer-session kan vel neppe erstatte ting som VATSIM, men er vel mer egnet til å utfolde seg på andre måter. Selv gidder jeg ikke bruke VATSIM, men er ivrig MP-pilot. Det som er gøy med MP er å stikke på tur med en hel gjeng, fly formasjon, o.l. Rett og slett utforske de mulighetene man har for VFR i FS. VATSIM er mer en IFR-ting i mine øyne, og sånt synes jeg blir kjedelig. Nei "hands-on" low-level VFR i formasjon er tingen.. Siter
Morten Nelson Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Det her var en helt genial oppfinnelse!! Akkurat det vi trenger! Siter
Sondre Aabø Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Innmelding Digger VFR jeg også. Si i fra når det blir flight. Siter
TOS Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Har ikje teste dette, men synest ixdeen som vart lufta her lenger opep om RW kanal var smart. Er litt enklere å fly med RW enn chat..... kor mange kan være med på ein session der? Siter
Frank Engdal Skrevet 23. september 2002 Skrevet 23. september 2002 Kjempefint tilbud som funker fint. Denne passer jo perfekt til å møtes i ny og ne for korte turer med småfly bl.a. Siter
Dag Johansen Skrevet 24. september 2002 Forfatter Skrevet 24. september 2002 Noen spørsmål som har kommet i løpet av den første kvelden: Routere/firewall og slikt: Dere må ha disse portene åpne for å kunne koble dere på: 47624 TCP 2300 til 2400 TCP/UDP FSHost 2.2 som er oppkoblet som observatør hele tiden er serveren selv og ikke noen virkelig person. FlightPlans blir nå godkjent med en gang de legges inn (En liten feilkonfigurering av meg gjorde at så ikke skjedde i går.) Voice-server kan jeg nok klare å sette opp, men det får vi ta litt etter hvert. Alt i alt ser det jo ut som om dette fungerer bra, og spørsmålet da blir om vi skal erstatte den gamle serveren med denne? Siter
Geir G Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Hallo! Jeg har gåt ut av alle programmer går inn i fs2002pro, trykker på multiplyer Name: Geir Grønlien Ip:217.8.141.88 trykker Search og ingen ting sjer. jeg kan ikke trykker join. (jeg er koblet til internett) Hva gjør jeg galt? Siter
Gjest Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Dag Johansen: Noen spørsmål som har kommet i løpet av den første kvelden: Routere/firewall og slikt: Dere må ha disse portene åpne for å kunne koble dere på: 47624 TCP 2300 til 2400 TCP/UDP akk ja, da blir det ikke mp på meg. har trådløst internett (WAN) og de ruterne som vi har fått fra ISP'en kan vi ikke configurere selv. de kan bare configges fra ISP'ens side. det er også ganske forståelig da det er settinger i ruterens oppsett som angir hvor mye båndbredde vi har kjøpt. Derfor er dem sperret slik at ingen kunder finner på å sette opp båndbredden sin selv. Bakdelen er jo at vi ikke kan åpne porter som trengs osv. ISP'en har jeg kontaktet og dem vil ikke åpne så mange porter som det trengs. ser det trengs en range på 100 porter UDP/TCP og det nektes fra ISP'ens side. Dem er hysterisk redde for å ha for mange porter åpne og dermed mange potensielle sikkerhetshull. Synd, her blir det nok kun single player FS'ing i uoverskuelig framtid. Jan Roar Rød Siter
Åsmund Røsok Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 nei du dette var ikke lett å forstå. Jeg skal ikke hoste noen game til megselv. jeg hadde enkt å joine noen jeg. Det er ikke rett. Siter
Sondre Aabø Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 Ring suport alt funker fint her Har wan Siter
Gjest Skrevet 26. september 2002 Skrevet 26. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Sondre Aabø: Ring suport alt funker fint her Har wan at du har wan og at DITT selskap er slepphente med porter hjelper itte meg serr'u. Jeg har snakket med ISP'en min som er en lokal isp drevet av en 3-4 bedrifter her. og svaret er at dem portene forblir stengt. for meg er ikke det verdens undergang. alternativet er for meg isdn så da driter jeg i multiplayer fs'ing istedet. det å ha fastlinje betyr mer for meg enn å kunne fly MP i fs og ha ISDN i stedet. Jan Roar Rød Siter
Dag Johansen Skrevet 27. september 2002 Forfatter Skrevet 27. september 2002 quote: Opprinnelig postet av Jan Roar Rød: ser det trengs en range på 100 porter UDP/TCP og det nektes fra ISP'ens side. Dem er hysterisk redde for å ha for mange porter åpne og dermed mange potensielle sikkerhetshull. Uff, ja. Her må vi vel bare skylde på Microsoft igjen. FS2002 hadde sikkert ikke trengt alle disse portene, men nå er det slik at den bruker DirectPlay, og den er satt opp med denne rangen. Det er i grunn litt synd i grunn at ISP'er ikke kan åpne disse portene siden de er brukt av alle spill som bruker directX og directPlay til multiplayer Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. september 2002 Skrevet 28. september 2002 Har vært inne på serveren et par ganger de siste to dagene, men har aldri vært noe særlig folk der. Den gangen det var flest var når jeg fløy F-5 med Torstein, da tror jeg det var hele 4 folk der... Siter
TOS Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 vel...ser rimelig dødt ut her fortsatt. Er jo nesten aldri folk der... Siter
Svein Olsen Skrevet 3. oktober 2002 Skrevet 3. oktober 2002 Har vært innom noen ganger. Men la multiplayerserveren være online, selv om det ikke er så mange der hele tiden. Den er et greit fristed å leke seg på online, når en ikke orker "prosedyrekampen" på VATSIM. Men hvorfor flyr ikke flere i Norge nå de er på serveren? Har opplevd at 2-3 fly er på andre siden av jorda en del ganger. PS! FSNavigator er et greit hjelpemiddel for å finne folk.. Siter
Dag Johansen Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Skrevet 4. oktober 2002 Jeg skal fixe denne "multiplayer Info" på forsiden slik at den viser hvem som er inne på den nye serveren i stedet for den gamle. Men først må jeg lage en liten "oppskrift" på hvordan man kobler seg på og slike ting.... Siter
Dag Johansen Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter Skrevet 7. oktober 2002 Da er det gjort. Informasjonen på førstesiden viser nå hvem som er inne på denne nye serveren. Og med det ærklærer jeg den som offisielt åpnet Siter
Lennart Sommarström Skrevet 11. oktober 2002 Skrevet 11. oktober 2002 Hej på er !! Den nya multiplayer är bra och enkel. Men jag tycker det saknas en RW kanal som man kan joina i . Hoppas det går att fixa Det är kul med ett komplement till Vatsim ibland !! Siter
Dag Johansen Skrevet 12. oktober 2002 Forfatter Skrevet 12. oktober 2002 Ja, en RW server kan jeg nok sette opp. Jeg har akkurat nå litt problemer med nettverket (antakelig en switch som lager litt krøll), og jeg gjør ikke noe før jeg har funnet ut av det. Jeg ser også at jeg trenger flere IP-adresser for å klare alt dette, men dette er ting jeg får ordne etter hvert. Ellers ser jeg at serveren blir mye brukt. På et tidspunkt i går kveld var det hele 12 piloter inne og fløy på samme tid! Jeg ser også at de siste ikke ga seg før klokken var bortimot 5 i natt... Siter
Edgar Hansen Skrevet 13. oktober 2002 Skrevet 13. oktober 2002 Hei du som var på WA96 Leisureland airpark rundt kl.05.00 i natt jeg fikk "blåskjerm" og måtte trykke reset-knappen. Siter
Dag Johansen Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Skrevet 15. oktober 2002 quote: Opprinnelig postet av Lennart Sommarström: Hej på er !! Den nya multiplayer är bra och enkel. Men jag tycker det saknas en RW kanal som man kan joina i . Hoppas det går att fixa Ja Da skal det være en Roger Wilco server i gang på samme IP som mutiplayerserveren. Dere får teste den og gi beskjed om den funker slik dere ønsker. Siter
Dag Johansen Skrevet 15. oktober 2002 Forfatter Skrevet 15. oktober 2002 Det vil si nei. Maskinen gikk helt i stå i kveld, og jeg må finne ut hva årsaken til det var. Dette førte til at alle tjenester på denne maskinen falt ut - bl.a. mailserveren og treningsserveren til VACC Norway (håper at de fikk gjort seg ferdig før det skjedde). PS - er det noen som har en gammel maskin stående (500-1000 mhz med 256 mb ram)? Det ser ut som om jeg trenger noe slikt siden denne maskinen sliter veldig for tiden... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.