Jump to content

Featured Replies

Posted

Jeg leste i siste nummer av FLYNYTT om en B737-500 som får noen

år siden landet på feil flyplass i Texas og en widebody fra USA

til Frankfurt som landet i Brussel...

Dette skjønner jeg ærlig talt ikke hvordan kan skje.

Pilotene bør jo ha kontroll på hvor de er hen i verden [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

------------------

christopher eriksen

Tja...

Husk at mange plasser i USA ligger flystipene som sild i tønne, mange med nesten samme navn - og med en visual approach og med søvnige piloter er det sikkert mulig! - Prøv Denver, Colorado - her kan man "nesten" ligge på base på ett par flyplasser samtidig!!

Ingen fare for dette i Norge!! - og simmere gjør vel ikke slikt?

Rune R.

 

Akkurat som Corrigan det. Han tok av fra New York, skulle til San Fransisco, og landa i... Ireland...

Etter det het han bare Feil Vei Corrigan....

Var vel noe med at han ikkje fekk klarert flyet til å fly over Atlanteren, på grunn av teknisk stand, etc.

Løsningen ble å file for en tur over kontinentet, men sette strake kursen over Atlanteren...

 

Stemmer det, etter Lindbergh ble det rene rushet av folk som ville over dammen - mer eller mindre velforberedt, så amerikanske myndigheter satte strenge krav for å gi tillatelse til slike prosjekter. Corrigan fikk ikke, men fastholdt til sin dødsdag at han bare hadde lest feil på kompasset! [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Og "Wrong Way Corrigan" blir fremdeles feiret som en helt på den nydelige øya der gresset er grønt, folket vennlige, musikken vakker og vill - og whiskyen og ølet best :-)

------------------

John Andreassen

LN-NRK

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...