Skrevet 15. desember 1999 25 år I følge DN vil den flyoperative avdelingen i SAS innstille på at selskapet kjøper seks A340 og fire A330. Ordren vil ventelig ha en verdi på rundt 12 milliarder kroner. Sukk........ Hva er galt med 777-200 ? ------------------ Morten
Skrevet 15. desember 1999 25 år Smaken er som baken, delt omtrent på midten, og skal helst ikkje diskuteres i godt selskap [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Kva som er best av A330/A340 eller B777 er i stor grad ein smakssak, begge produsentane har gjennomført meiningsmålingar mellom passasjerar, og ikkje uventa får dei fleirtal for sine eigne fly. Personlig heller eg meir mot A330/A340 enn B777, men som sagt, det er ein smakssak. Det som i bunn og grunn blir viktigast for flyselskapa er driftsøkonomien.
Skrevet 15. desember 1999 25 år Forfatter "Smaken er som baken, delt omtrent på midten...." _______________________________________________ Akkurat! Dette er bare et spørsmål om følelser, kjedelige beregninger om driftsøkonomi o.l. overlater jeg til flyselskapene... ------------------ Morten
Skrevet 15. desember 1999 25 år Det er da vildt godt at SAS skal have Airbus A330/340. En Airbus A340 har jo 4 motorer. Det er kedeligt at næsten alle fly kun har 2. Jeg har læst at SAS' A330 kan have plads til 278 passagerer. Hos Premiair der har den samme maskine maser de 411 mennesker ind i den!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.