Håvard Sande Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 HVORFOR er det aldri flystevne lenger? Sist jeg kan huske, var jeg liten! Husker tilbake til den tida da det var flystevne på Sola en gang i året, husker bl.a. at Red Arrows var der en gang. Tror kanskje det var der interessen for fly ble vakt, i hvert fall forsterket! Så, må jeg nå reise til England eller USA for å bevitne flystevner? Har planlagt et par ukers kjøretur med et par kompiser i England neste sommer, skal bl.a. prøve å få med noen flystevner, så hvis det er noen som har noen tips å komme med i den forbindelse, er jeg lutter øre!!! ------------------ LN-HSA Håvard Sande havarsa@online.no Siter
Gjest Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Gleder meg [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Håvard Sande Kan anbefale Royal International Air Tattoo som holder til på Fairford en helg om sommeren. Ganske stort og stilig flystevne! Ha en god dag? Siter
Torgeir Tveiten Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Det er jo internasjonalt flystevne på Farnborough og LeBourget (skifter mellom de to stedene) Neste år er det Farnborough sin tur igjen. Jeg kan love at det er verd å ta seg en reise bort til england for å se et slikt stevne. Jeg var der i '96 og fikk med med Red Arrows ++++ men det som imponerte mest var A340 display flyging, samt JAS39 Gripen som fløy med reheat hele tiden.... Eurofighter ble vist for første gang offentlig, men showet til denne var noe kjedelig. Masse rå aerobatics fra vinneren av Breitling cup'en (han viste blant annet hvordan man flyr et propellfly som et helikopter). Su-35 og SU37 (thrust vectoring) sto på static display (De fikk ikke lov å fly den på airshowet fordi den var splitter ny og ikke gjennomtestet). Concorden gjorde en liten visitt, En spitfire og eurofighter fløy side om side for å vise at det har skjedd litt utvikling de siste 50 årene. Dette og mye,mye mer både i luften og på bakken. Er du ute etter å kjøpe et jagerfly eller en ny airliner er dette stedet å reise.... Torgeir Tveiten Siter
Tommy Martinsen Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Leste i siste flynytt at Bodø-flystevnet som ble utsatt, nå er utsatt helt til 2001. Tommy Siter
Jim Vold Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Når det gjelder International Air Tattoo eller Mildenhall Airshow (sikkert gjelder også for Farnborought og Paris air show), så må man planlegge i ca halv år på forhånd med å bestille en hotell/campingplass i nærheten.. Det samme må man bestille flybilletter og få rabatt.. Med flybilletter og leiebil i området går det fint med ca 2-3 måneder før.. Husk ta med MASSEVIS av vann-flasker!! Det er en ork å klare en hel helg under disse flyshower hvis det er fine og varme dager!!!!!! Husk det!! Har vært i IAT og Mildenhall flere ganger totalt.. Sterkt å anbefale!! Men anbefaler sterkt å overnatte så nær som mulig og slippe trafikk kø.. Du kan i verste fall havne i 3 timers kø!!! Hilsen LN-JVO Siter
Morten Nesvik Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 En liten trøst for oss i Stavanger er at det i forbindelse med "Cooperative Banners 2000" blir åpen dag på Sola den 4. juni. Foruten 32 "vanlige" NATO fly kommer det fire polske SU 22 og fire litauiske L 39 Delphin. ------------------ Morten Siter
Håvard Sande Skrevet 13. desember 1999 Forfatter Skrevet 13. desember 1999 Hei, takk for gode tips! Det er visst allerede på tide å begynne å planlegge! ------------------ LN-HSA Håvard Sande havarsa@online.no Siter
SH Skrevet 13. desember 1999 Skrevet 13. desember 1999 Bare en liten nyttig ting: Royal air tatoo er avlyst for sommerern 2000. (ifg. Flygrevyn (et svenskt flyblad) sin sommer/høst utgave) Årsak: diverse forbedringer på rullebane og annet flyplass utstyr. Men se frem til år 2001!! :-) Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 13. desember 1999 Skrevet 13. desember 1999 Kunne kanskje ha vært artig å arrangert en tur for alle _oss_ flightsimme'r. Leid et helt fly med bare simmere [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] . ------------------ mvh Tom Stian Bjerk http://home.telia.no/flightsim/index2.htm"'>http://home.telia.no/flightsim/index2.htm" TARGET=_blank>http://home.telia.no/flightsim/index2.htm Siter
Gjest Skrevet 13. desember 1999 Skrevet 13. desember 1999 Hei! Audå jeg må bare vinne litt i lotto jeg! Uff dette hørtes veldig dyrt ut. Bare tanken på hva en take off koster og en landing koster sikkert litt den også ville jeg tro. Men er det noen som vet hvor mye det kan komme på? For det hadde jo vært noe kult [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Lars Martin Knutsen Skrevet 13. desember 1999 Skrevet 13. desember 1999 Leste ett eller annet sted (tror det var VG :-)) at det koster 400000.- å chartre et fly (ja det var så spesifikt) frqa Gardermoen til London. Men da var det lov å røyke ombord... Ellers er det et (bra) flyshow på North Weald basen ved Dover hver sommer. Mange norske piloter var stasjonert der under WW2. Det er vist mest warbirds der, men bare museet skal vist være vært turen. Zabbe Siter
Håvard Sande Skrevet 13. desember 1999 Forfatter Skrevet 13. desember 1999 Tom Stian, det var en god ide! Men det spørs om pilotene hadde følt seg komfortable med å ha 250 bedrevitende bak i passasjerkabinen?! :-) ------------------ LN-HSA Håvard Sande havarsa@online.no Siter
Kjetil Hetland Skrevet 14. desember 1999 Skrevet 14. desember 1999 Hei Hvorfor ikke arrangere et FS98 Air Show med multiplayer...........:-)) MVH Kjetil O Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.