SH Skrevet 6. desember 1999 Skrevet 6. desember 1999 HEI!! Noen som vet hvor store fly som kan trafikere 1600m rullebaner?? Som kjent så er jo flere av stamrute flyplassene 1600m, der flyr jo 737, MD80, MD90, osv. På Norway 98 klarer jeg og lette en jumbo fra ENHD (med redusert vekt). Hva med 757/ A321??? Siter
Arnt Helge Håland Skrevet 6. desember 1999 Skrevet 6. desember 1999 1600 meter vil si ca 5000 feet. I følge FAA sertifisering har ingen wide body aircraft lov til å lande/lette på en så kort rullebane, men en god del vil nok klare det. Når det gjelder narrow body aircraft og turboprop fly, så er de feste av disse sertifisert for rullebaner rundt 5000-6000 feet. Jeg vet ikke hva slags regler som gjelder i Norge men, det har jo landet 747 på Fornebu. (Og 727 og A321 på Kjevik) Arnt Helge Siter
Ståle Ekholt Skrevet 6. desember 1999 Skrevet 6. desember 1999 Hei Husker jeg leste noe om en 747-400 som måtte nødlande på en plass i Asia med (tror det var)1750 m bane. Landingen gikk bra, men en jumbo bruker vanligvis mye lenger bane på take off. De lastet ut alt, til og med pantryene, tappet alt de turte av fuel ,olje osv. og tok av til nærmeste større plass. Det gikk visstnok med god margin. mvh Ståle Siter
Håkon Aarøen Skrevet 6. desember 1999 Skrevet 6. desember 1999 Unnskyld min uvitenhet, men hva er en "pantry"? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] hilsen Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no Siter
Olav Staib Skrevet 7. desember 1999 Skrevet 7. desember 1999 Hei Håkon..... Pantry er det samme som kjøkken ombord i en flymaskin.... Happy landings Olav Staib Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.