Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr under en tid försökt att få tag i kartor över SID/STARS, taxibanor, gates etc över engelska flygplatser, men jag har ännu inte lyckats. "[sur]"

Jag är medlem i British Airways Virtual och där har de en länk till en plats som innehåller officiella (tror jag?) kartor. jag har registrerat mig där, men kan ändå inte komma på hur jag ska gå till väga för att ladda ned kartorna? Är det någon som vet en plats där jag kan få tag i detta, eller om någon känner till platsen där man kan hämta dessa på (och i så fall förklara hur man gör) så är jag jättetacksam för hjälp!

Kommer tyvärr inte ihåg länken till den där engelska sidan med kartor (har formaterat datorn nyligen).

Behöver hjälp med detta eftersom det är tråkigt att varje gång tala om för ATC att man inte har några kartor trots att man flyger i England flera gånger i veckan... "[sur]"

Skrevet

Tack Geir, det var nog genom Speedbird Online jag fick länken till den sida där man kan ladda ned charts.

Problemet är att den sida där man kan ladda ned alla charts är otydlig (åtminstone för mig). Förstår inte hur man ska göra för att ladda ned de kartor man behöver?

Speedbird Online länkar alltså till en extern sida (som verkar vara en officiell sida även för "real life" piloter. Man måste registrera sig för att få tillgång. Detta har jag gjort, men sedan förstår jag inte hur man ska göra för att få tag i rätt charts... "[sur]"

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Johan Rönngren:

Tack Geir, det var nog genom Speedbird Online jag fick länken till den sida där man kan ladda ned charts.

Problemet är att den sida där man kan ladda ned alla charts är otydlig (åtminstone för mig). Förstår inte hur man ska göra för att ladda ned de kartor man behöver?

Speedbird Online länkar alltså till en extern sida (som verkar vara en officiell sida även för "real life" piloter. Man måste registrera sig för att få tillgång. Detta har jag gjort, men sedan förstår jag inte hur man ska göra för att få tag i rätt charts...
"[sur]"

ja, så dette. Dette står det på speedbirdonline:

You now need to register with the National Air Traffic Service to access the the UK charts. Registration is free. Follow this link and select Register Here. Then take the top option for British Isles Service only. (You need provide less information on this option). Complete the simple form - check the bottom option 'Other' and simply enter "Flight Simulation" as the use. Once logged in you can return to this page and use as normal.

Har forresten en del kart for EGLL, send meg en beskjed så skal jeg sende den.

Sjekk også ut: http://www.vatsim-uk.net/vatsim-uk/

[ 09.12.2002, 00:15: Endret av: Geir Fjellro Løitegård ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...