Einar Halvorsen Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Noen som har lyst på et nytt flyinn i Norge??? Nå er det meget stille i norsk luftrom. Hva med en trekantrute ENGM - ENVA - ENCN Søndag 24. nov. kl. 2000 - 2300 norsk tid. Noen som blir med? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Jeg er med! Men pls! sett det til Løordag den 23. [ 10.11.2002, 10:32: Endret av: Julian Barratt-Due ] Siter
Thomas Flunes Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 i'm in, men da på søndag... Thomas / Siter
Einar Halvorsen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Skrevet 10. november 2002 Det blir nok søndag ja. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 neida Søndag går bra det også! Siter
Gjest Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Jeg er med, men husk å sende meg en mail , for jeg kan fort glemme fly in'et, hehe Siter
Einar Halvorsen Skrevet 10. november 2002 Forfatter Skrevet 10. november 2002 quote: Jeg er med, men husk å sende meg en mail , for jeg kan fort glemme fly in'et, hehe Da har du et problem. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 14. november 2002 Forfatter Skrevet 14. november 2002 Og dere husker dette????????????? Siter
Fredrik Hoel Skrevet 16. november 2002 Skrevet 16. november 2002 Hva med å 'superbemanne' 2 flyplasser istede for 3? da får du mest sannsynelig flere piloter mellom de flyplassene og får dekket de fleste possisjonene? Siter
Edgar Hansen Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Einar Halvorsen: Noen som har lyst på et nytt flyinn i Norge??? Nå er det meget stille i norsk luftrom. Hva med en trekantrute ENGM - ENVA - ENCN Søndag 24. nov. kl. 2000 - 2300 norsk tid. Noen som blir med? Jeg blir med.Har ikke bestemt meg for om jeg skal fly eller sitte som atc ennå. Siter
Daniel Gjerstad Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Det er lenge siden jeg har satt som ATC, og gode gamle Flesland Approach har ikke sett meg på evigheter..så kanskje jeg kommer som ATC? Har dere klar en påmeldingsside eller? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Jeg tror jeg skal for en gangs skyld prøve meg som pilot [ 17.11.2002, 20:33: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter
Einar Halvorsen Skrevet 17. november 2002 Forfatter Skrevet 17. november 2002 Bruk ATC-bookingen på VACCNorway. Siter
Sondre Aabø Skrevet 17. november 2002 Skrevet 17. november 2002 Ja jeg er for 2 fly bokka flyplsser jeg da. ENGM-ENCN ground-tower-app-m.m Siter
Sondre Aabø Skrevet 18. november 2002 Skrevet 18. november 2002 En ting jeg syns er at når et flyin trer i kraft så skal alle virtuele flyselskapa være med eller i vertfal ha informert sine piloter om det. Sent en mail eller no sånt. For da blir det ikke bare sånt tull men litt ordentlige saker også. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 18. november 2002 Forfatter Skrevet 18. november 2002 Om dere ser hvilke flyplasser som dekkes denne gangen så vil dere oppdage at det bare er to stk som trenger full bemanning med app, twr, gnd etc. Det er ENGM og ENVA. ENCN har "bare" app. ENOS-CTR dekker både ENGM og ENCN. Derfor skulle det være overkommelig å få bemannet disse tre plassene. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 21. november 2002 Forfatter Skrevet 21. november 2002 Så var det flyinet til søndagen da. Ser det mangler fortsatt noen ATC-posisjoner på Gardermoen og app på Kjevik. Mangler også twr på Værnes. Noen som melder seg på?? Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 21. november 2002 Skrevet 21. november 2002 Jeg vet at jeg pleier å være på Kjevik (uten at det er flyin der) og skulle gjerne ha vært med på søndag! Men da må jeg nok lese til eksamen... Så - skulle det være noen som venter at jeg skal "registrere" meg på søndag, så må jeg nok skuffe/glede denne, og tilby plassen til en annen. Jeg ønsker lykke til til min vikar (om jeg får være så frekk og kalle den heldige det?)! Einar: Må jeg få presisere... Kjevik har kun TWR, ingen APP. Men pga begrensninger i PC må man logge seg på som APP i PC. Dersom noen vet om det er mulig å øke rekkevidden på txt beskjeder som sendes ut, slik at man kan logge seg på som TWR, så er jeg interessert i å vite det! Ha en god kveld? Eivind Spirit 50 / TFN50 etfosse@yahoo.no Siter
Einar Halvorsen Skrevet 21. november 2002 Forfatter Skrevet 21. november 2002 Er oppmerksom på at Kjevik "bare" har twr, men som du sier i postingen er det begrensninger i PC. "Forventer" ingen personer på spesielle plasser. Ønsker bare å spre aktiviteten blandt flere flyplasser og at de som vil være ATC logger seg på der det er ledig plass. Lykke til med eksamen. Siter
Frank Petersen Skrevet 22. november 2002 Skrevet 22. november 2002 Eivind: Log på som _TWR og gå så til OPTIONS -> BRITE#2 og nede ved VISIBILITY RANGE flytter du bare skyveren til den RANGE i NM du vil ha. Vanskeligere er det såmend ikke. Siter
Claus Holmquist Karlsen Skrevet 22. november 2002 Skrevet 22. november 2002 Hei Einar ! Det er klart at vi må bidra. Jeg tenkte jeg skulle sitte som ATC på Værnes, men der er jeg for sent ute. Jeg kommer i allefall til å logge noen turer mellom ENGM og ENVA. Jeg synes det er flott at du drar igang dette, for de seneste dagene har det vært rimelig stille på radarskjermen. I allefall over ENVA !! Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 22. november 2002 Skrevet 22. november 2002 Frank: Men det vil vel bare øke rekkevidden på radaren, ikke rekkevidden på "radioen" (tekst beskjedene)? Den vil vel fremdeles være kun 30 NM? Men dersom også radiorekkevidden øker, så er jo det kjempebra! Eivind Spirit 50 / TFN50 Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 24. november 2002 Skrevet 24. november 2002 Ok da så blir det en Søndag Tusen takk Einar, dett gleder vi oss til, jeg kommer nok med et par ruter Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 24. november 2002 Skrevet 24. november 2002 Ja da er vi kommet i gang, selv har jeg fløyet 1 tur: ENGM-ENVA som SAS1364 og nå er jeg inbound Mesnali(ENVA-ENGM) som SAS1369, dette ser ut til å være svært vellyket! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 24. november 2002 Skrevet 24. november 2002 Og, da er klokken 22:20, og jeg er nede etter en retur fra ENGM, så på dette fly-innet fløy jeg: ENGM-ENVA-ENGM-ENVA, og var i kontakt med: LEG1: ENGM_V_APP. LEG2: ENVA_V_TWR, ENVA_V_APP, ENTR_V_CTR, ENGM_V_APP, ENGM_V_TWR. LEG3: ENGM_V_TWR, ENGM_V_APP, ENTR_V_CTR, ENVA_V_APP, ENVA_V_TWR! Jeg er veldig fornøyd! Hva med å starte et mini fly-inn som nå en gang i uken eller annen hver uke? Det er det sikkert mange som vil! Siter
Einar Halvorsen Skrevet 24. november 2002 Forfatter Skrevet 24. november 2002 Da takker jeg alle som deltok i kveld for innsatsen. Det gjelder både piloter og ATC. Neste flyin blir i desember en eller annen gang. Siter
Einar Kristiansen Skrevet 24. november 2002 Skrevet 24. november 2002 Ja.takk selv..Dette må vel være det første fly-inn'et uten å bli kastet av serveren HISTORISK!! ENVA_V_APP Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.