Julian Barratt-Due Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Ja nå er det en del trafikk i Norge online på VATSIM, så nå oppfordrer jeg dere til å logge på! Siter
Svein Olsen Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 4 stykker..... 2 outbound, 2 inbound Norge. Ingen ATC.. Mange i Norge ? Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 5. november 2002 Forfatter Skrevet 5. november 2002 Det var litt fler på servinfo, mener jeg å huske! Forressten, noen som var på ENGM i dag og kan bekrefte at det var mye tåke? for når jeg landet på ENGM så, så jeg ikke rullebanen før flyet hadde touchetdown, jeg skjønner ikke helt METAR kodene, så derfor visste jeg ikke så mye om tåken, men er det riktig at det var såpass med tåke på ENGM? Jeg fløy på EUROPE-W serveren, så jeg tenkte at den kanskje var litt utdatert(?) Takker for svar! Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 hei! Jeg fløy ENBR-ENGM å kan bekrefte at det var tåke der. Måtte ta en autoland siden det var så low visability..... Det vars sikkelig artig å fly online, lenge siden sist, taklet ikke det helt godt uten ATC da.... ---------------------- Geir Fjellro Løitegård Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 5. november 2002 Forfatter Skrevet 5. november 2002 Hei! Tusen takk for svar! ja, det ble chalenge å lande på ENGM, men det funka fint, skulle ta autoland, men auto pilot B ville av en eller annen merkelig grunn ikke skru seg på, så jeg måtte fly manuelt, og det var litt værre, men det gikk helt perfekt Siter
Arild Oldervoll Skrevet 5. november 2002 Skrevet 5. november 2002 Tja, CATIII approch uten autopilot A og B aktivert? Går det an? Selv skulle jeg lande Coast Air sin ATR42-500 i dette været, med kun en autopilot. Måtte først ta en MAP, men på andre forsøket kom jeg akkurat i en lomme i tåken så jeg kunne lande. Like etter at jeg hadde fått alle tre hjulene plantet på bakken kom tåken tilbake og jeg hadde en sikt på ca. 5-10 meter. Taxe vveellddiigg sssaaakkkttteee tttiiilll gggaaattteee Avgangen ble forøvrig utsatt Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 5. november 2002 Forfatter Skrevet 5. november 2002 Nå, vet jeg ikke om du svarer til meg, men jeg landet altså manuelt med DF734 flyet, på rwy 01R, fordi AP B ikke ville på, jeg tror kanskje jeg hadde glemt å stille frekvensen til 111.95, vel vel. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.