Einar Halvorsen Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 Da er bookingsystemet for Nordic Overload åpnet. Alle piloter som skal ut og fly denne dagen bør booke tid for avgang. Det er svært viktig at dere leser den informasjonen dere finner på pilotsiden til flyinnets webside. Bruker dere rett ICAO-kode i callsignet vil også rett flyselskap bli angitt. eks. VBX114 som da angir Coast Air. Det er videre laget egne flightboard for hver flyplass som viser alle avganger og ankomster. Dere har også en egen infoside for hver pilot som viser pilotens ruter, slot-tid event. forsinkelser NOTAMS og ellers annen info helt frem til start på flyinnet. Dere finner all denne infoen på Nordic Overload Flyin Følg med på sidene de opdateres daglig med nye info og funksjoner. Kom gjerne med synspunkter om det er noe dere mener mangler eller ting dere mener er bra.. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 28. mai 2002 Skrevet 28. mai 2002 Men når vi vite hvilke controllere som skal sitte hvor? PS: (grunnen til at jeg vil sitte som Approch er for å se om jeg er klar for testen videre ) Denne meldingen var kun til EInar, og dere andre kan ikke se den Siter
Einar Halvorsen Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Skrevet 29. mai 2002 Dere kan følge med på websidene. Der vil ATC-lista bli holdt oppdatert. For pilotene så MÅ dere huske: Skal dere fly en rute f.eks. fra ENBO-EFHK-ESSA-EKCH så MÅ dere legge inn hele ruten. Hvis ikke kan dere risikere å bli stående på de neste flyplassene i lang tid før dere får avgang. De som har booket flighter får fortrinnsrett. Så derfor. Legg inn hele ruten med en gang. Hva så med tiden. dere angir en antatt tid dere vil bruke på hver legg og tid til å bytte flightplan før neste avgang. eks.: første legg tar ca 1t15min, 25 min for klargjøring neste legg som tar f.eks 1t30 min. Da blir bookingen Dep legg 1: 1600UTC arr leg 1 1715UTC, dep legg 2 1740UTC arr legg 2 1910 osv. Håper dere skjønte dette. Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Er det ikke meldt på noen ATC'er da? Det står jo ikke en eneste på listen Siter
Einar Halvorsen Skrevet 29. mai 2002 Forfatter Skrevet 29. mai 2002 Joda mange og de kommer etterhvert. Vi har mange ting som skal gjøres. Her er lista for Norge: NORWAY AREA CONTROL CENTERS ENOS_V_CTR Oslo Control Jan Kristiansen ENSV_C_CTR Stavanger Control Henrik Wingerei ENTR_C_CTR Trondheim Control Jarl Kristoffersen ENBD_C_CTR Bodo Control Øyvin Sommer OSLO GARDERMOEN (ENGM) ENGM_V_CLR Gardermoen Clearence Jonas Rettum ENGM_V_GND Gardermoen Ground Jarle Vidtun ENGM_V_TWR Gardermoen Tower ledig ENGM_W_APP Gardermoen Approach West Jens Lohne Eftang ENGM_E_APP Gardermoen Approach East Marius Stedjan STAVANGER SOLA (ENZV) ENZV_V_GND Sola Ground ledig- ENZV_V_TWR Sola Tower Erling Brathole ENZV_V_APP Sola Approach Arild Oldervoll TRONDHEIM VAERNES (ENVA) ENVA_V_TWR Vaernes Tower Jan H Sørensen ENVA_V_APP Vaernes Approach Claus H Karlsen BODO (ENBO) ENBO_V_TWR Bodo Tower Einar Kristiansen ENBO_V_APP Bodo Approach Einar Halvorsen Noen flere som har lyst til å være med?? [ 30-05-2002, 18:55: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Dette såg jo veldig bra ut, og så godt som alle plassene er jo dekket men ENGM_TWR mangler! Og det blir jo kritisk uten! Her må noen gjøre noe. PS: takker for posisjonen jeg fikk Siter
Arne Øverland Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Ikke for å sette krav til dere ellr noen ting, men jeg lurte på om dere kunne få ATC som er litt kjente med lokale prosedyrer. Altså ATC som sitter på ENZV kjenner prosedyrene som blir brukt i real life osv.. Vet ikke om dere har gjort det allerede, men hvis ikke, så skal det jo være "as real as it gets" (???) Bare ett forslag Siter
Arild Oldervoll Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Vel, jeg "abbonerer" på AIP-kart, og studerer disse så godt som hver dag. I tillegg flyr jeg helst i Stavanger FIR, og er så godt som alltid ATC et sted der. SÅ jeg føler at jeg kjenner området ganske godt. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Skrevet 30. mai 2002 Hei Var og sjekket flightboardene til flyinet og fant dette for departure: ENGM - 7 dep ENBO - 0 dep ENVA - 1 dep ENZV - 2 dep Det er enda 9 dager igjen til flyinnet, men slik det nå ser ut så står 3 flyplasser i fare for å bli stengt under dette flyinnet. Er det ingen flere som skal ut og fly denne søndagen???? [ 30-05-2002, 20:41: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Einar Halvorsen Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Skrevet 4. juni 2002 Hei Bare en påminnelse så dere ikke glemmer dette flyinnet. Siter
Daniel Gjerstad Skrevet 4. juni 2002 Skrevet 4. juni 2002 Jeg har egentlig lyst til å stille opp som ATC (som vanlig), men headset'et mitt er ødelagt...triste greier...må nesten kjøpe nytt snart... Siter
Einar Halvorsen Skrevet 4. juni 2002 Forfatter Skrevet 4. juni 2002 quote: Ingen fare får det tror jeg Einar. Nja, men hvor er bookingene da!!! Blir jo litt bekymra når jeg ser at det er lite trafikk fra f.eks. Værnes, Sola og Bodø på en slik kveld. Og en ting til folkens. På dette flyinet vil dere som piloter få oppleve et helt nytt system for ruteplanlegging, clearence etc. Sier ikke mer nå, bare de som er med får oppleve dette. AS REAL AS AT IS POSIBLE TO MAKE IT. Til ATC-folka vil jeg bare si: Dere har noe spennende i vente. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.