Lennart Sommarström Skrevet 20. mai 2002 Skrevet 20. mai 2002 Hej !! Som ny Vatsim pilot är jag undrande vilken kanal/ server jag ska andvända mig av ?? Ska jag joina i servinfo och där välja kanal/server ?? När kopplar upp mig med SB kör ju RW igång automatiskt.Hoppas att någon av er vill hjälpa mig lite så jag hittar rätt :-))Det blev lite pinsamt idag med mycket chatt det gällde då att vara snabb i fingrarna men jag föredrar nog RW så jag är tacksam om jag kan få lite tips på hur jag ska göra !! Hälsningar !! Siter
Einar Halvorsen Skrevet 20. mai 2002 Skrevet 20. mai 2002 Du skal ikke gjøre noe annet enn det du har gjort til nå. Når SB starter så starter RW også om du har krysset av for dette. Når du så er online og skal ha kontakt med en controller så ser du i ATC-directory på SB hvilken ATC som er online. Dobbeltklikk med musepekern din på den kontrolleren du skal kontakte og RW vil automatisk koble seg over til denne controllern, såfremt denne har voice. So don't do anything, just click and talk. [ 21-05-2002, 01:16: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Lennart Sommarström Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Skrevet 21. mai 2002 Hej !! Tack för svaret !! Hälsningar !! Siter
Per Bråtebæk Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 Hei Ser ofte i forumet at nye potensielle onlineflygere har mange ting de er usikre på.Det er ikke så rart,det var jeg også..og er det til dels fortsatt..Det ER unektelig mange ting å sette seg inn i.Stort sett er vel de fleste onlinere mer eller mindre selvlærte etter timer med prøving og feiling. Det som gjorde at jeg tok det store steget,var at jeg rett og slett tok kontakt med en flightsimmer som jeg så av adressen i forumet bodde i nærheten.Jeg spurte rett og slett om jeg kunne komme hjem til han og overvære en flytur online.(takk til Deg Flemming Jansen)Vi avtalte en kveld som passet, og da var det plutselig ikke så skummelt senere å prøve seg på egenhånd. Det jeg vil fram til er at vi som har flydd litt online kanskje skulle stå til disp for nybegynnere,slik at de kunne komme hjem til oss og se hvordan det foregår i virkligheten.Jeg lærte i hvertfall mye av akkurat det. Nå skal ikke jeg påstå at jeg er noen stor ekspert,det er mange som kan mye mer enn meg,særlig på datatekniske ting,men jeg kan jo stort sett det vigtigste om navigering osv.Jeg kjører fs98,men prinsippet er jo det samme. Men uansett kan jeg anbefale treningstimene på treningsserveren.Jeg begynte også der etter "privattimen" hos Flemming. Ideen er gratis. MVH PER Siter
Einar Halvorsen Skrevet 21. mai 2002 Skrevet 21. mai 2002 God ide. For de som bor i Oslo-området så kan jeg jo henlede oppmerkosmheten på Oslo Flysimklubb. Vi er nå over 60 medlemmer og har gjevnlige samlinger hvor vi tar opp alt som har med flightsim å gjøre. Vi skal ha stand på Kjeller nå på søndag under flydagene der. Mer info om klubben finner dere her: Oslo Flysimklubb Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 Per: Jo, det er veldig nyttig å se hvordan det skal gjøres. jeg har både reist og demonstrert det for andre, gitt telefonhjelp, vært ATC for noen første gangen for å hjelpe ol. Men man må ikke slutte å gå på treningskveldene bare fordi man føler at man kan det godt nok! Man bør møte opp så ofte man har tid og mulighet. Visst vi blir mange så blir det jo som et lite flyinn. Selv melder jeg meg på alltis så lenge jeg har mulighet (og tid er ikke noe man har, men noe man tar ), selv om jeg har over hundre timer totalt som ATC og mange timer som pilot. Jeg føler at jeg gjør noe nyttig når jeg er med og hjelper, og det er en god følelse Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.