Einar Halvorsen Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Hold av datoen 9. juni. Da blir det stort flyin som dekker hele norden. Dette er et flyin i samarbeide mellom Norge, Sverige, Danmark og Finnland. Vi jobber nå med ruteplanlegging, egen webside, pilotbooking etc. Dette blir stort. I Norge skal følgende flyplasser bemannes: Bodø, Værnes, Sola og Gardermoen. For de som ønsker å være ATC denne kvelden så send meg en mail. Mer info kommer så følg med Siter
Mark - Rune Bannister Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Det var no som f....n Da er jo jeg i syden, men hmmm.. litt fint det og da Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 14. mai 2002 Skrevet 14. mai 2002 Hva med Kjevik? Ha en god dag? Eivind Spirit 75 / TFN75 Siter
Einar Halvorsen Skrevet 14. mai 2002 Forfatter Skrevet 14. mai 2002 Skulle gjerne tatt med flere flyplasser, men på et slikt flyin så må vi gjøre et utvalg. Vi skal jo også ha noen til å bemanne stedene, samt at det er god del arbeide med å tilrettelegge dette og administrere et slikt flyin. I dette tilfelle så har vi gjort et utvalg slik at vi får spredt trafikken i Norge. En i nord, en i midt-Norge, en på Vestlandet og Gardermoen kommer vi ikke utenom. Som du etterhvert vil se av lista så er Norge det landet som antakelig stiller med flest flyplasser så jeg mener vi har gjort et representativt utvalg av de mest sentrale flyplassene i Norge. Hva med Bergen den burde kanskje også vært med??. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 18. mai 2002 Forfatter Skrevet 18. mai 2002 Da er websiden til Nordic Overload klar. Sjekk link via VACCNorway sin eventside. Nå er det bare for norske controllere å melde seg på. Gardermoen vil få noen flere posisjoner enn det som er satt opp. Det blir antakelig DEL, APP east og APP west, Kanskje vi skulle etablere en APP og en DEP, (selv om ENGM ikke har dette i virkeligheten). Forslag?? Vi får se etterhvert. Her blir det garantert trafikk. det vil etterhvert bli mulig for piloter å booke dep.tider, men dette kommer om litt. [ 18-05-2002, 21:52: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 18. mai 2002 Skrevet 18. mai 2002 Dette burde bli skøy, kan godt være at jeg stiller på ENBR som ATC uansett Men hvorfor bruker ikke vi den norske RW-serveren i Norge? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. mai 2002 Skrevet 22. mai 2002 Nå har jeg sendt deg en liten mail, Einar. Men jeg tror det mangler en liten oppdatering på siden for event'en Siter
Einar Halvorsen Skrevet 22. mai 2002 Forfatter Skrevet 22. mai 2002 Det mangler mange oppdateringer. Alt er ikke helt ferdig programert enda. Men følg med. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 26. mai 2002 Forfatter Skrevet 26. mai 2002 Pilot-bookingen er nå åpen og dere kan starte å legge inn de rutene dere vil fly under dette flyinet. All info finner dere på Pilots Area Det er også opprettet et eget forum for dette flyinnet. Her kan både piloter og controllere komme med synspunkter, spørsmål. forslag etc. Forumet finner dere på Nordic Overload Forum [ 26-05-2002, 23:03: Endret av: Einar Halvorsen ] Siter
Kenneth Lima Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 quote: Pilot-bookingen er nå åpen og dere kan starte å legge inn de rutene dere vil fly under dette flyinet. All info finner dere på Pilots Area Man må vel ikke registrere seg og få slot tid hvis man skal fly VFR? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 I den virkelige verden er det jo ikke behov for å sende flightplan en gang visst man flyr VFR, og heller ikke slot time. Men jeg hvet ikke hvordan ledelsen for dette flyinnet vil gjøre det? Fokuserer dere på realisme eller praktiske løsninger? Siter
Arne Øverland Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 Tror man trenger å file flightplan for VFR hvis man skal fly lenger vekk fra flyplassen enn 45nm. Siter
Mark - Rune Bannister Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: I den virkelige verden er det jo ikke behov for å sende flightplan en gang visst man flyr VFR, og heller ikke slot time. Men jeg hvet ikke hvordan ledelsen for dette flyinnet vil gjøre det? Fokuserer dere på realisme eller praktiske løsninger? Her er det vesentlig å få fram at Flightplan for VFR Bør fylles ut og sendes inn. Dette for å sikre deg og dine passasjerer at det blir satt i gang let etter deg hvis flyet ikke kommer frem/rappoterer når det skal Videre skal det sendes flightplan, i flg. BSL-D, dersom flygning foregår utover 50 Nmil fra startflyplass. Så i rl flygning oppfordres all til å levere inn FP. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 27. mai 2002 Forfatter Skrevet 27. mai 2002 Vi vil nok forvente at alle booker en avgangstid og sender flightplan, også for VFR. Jeg anbefaler at dere nå benytter forumet til flyinnet for å få svar på spørsmål og ellers komme med kommentarer. Forumet finner dere ved å gå til flyinets hjemmeside som dere finner her: Nordic Overload Flyin Dessuten er nå flightboardene opperativ slik at dere kan se alle avganger og ankomster til hver av flyplassene og hvilke tider som er ledige. Nå er det bare å booke tider i vilden sky. Bli med folkens. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.