Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Heisann! Er lei av å logge på som ATC på IVAO uten at det kommer noen fly der, så nå varsler jeg litt på forhånd. Jeg kommer til å logge på som ENSV_CTR klokken 18.00 i dag og kommer til å sitte utover kvelden. Godt mulig at det kommer flere ATCer også. For de av dere som ikke vet det: IVAO er en organsisasjon som driver med onlineflyging tilsvarende VATSIM sin organisasjon. Det er gratis å melde meg inn og du får som regel passordet innen en time. Meld deg inn eller bare les på infoen på IVAO Norge [ 16-04-2002, 17:27: Endret av: Arild Oldervoll ] Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Sikkert dumt spørsmål, men er det VOICE på IVAO?? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Forfatter Skrevet 16. april 2002 Ja, men controllerene bruker ikke en _V_ i kallenavnet sitt Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Hmmmmmm. Kan noen si meg hva som er forskjellen mellom VATSIM og IVAO?? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Forfatter Skrevet 16. april 2002 Forskjellen er heller liten. Det bare er to organisasjoner som "konkurrer". Jeg støtter i grunnen begge to, men er for tiden mest aktiv på IVAO for å få litt trafikk her. Har nemlig vert lite trafikk i Norge i det siste pga. at vi har kommet inn i en vond sirkel, men det som veldig få hvet er at det nå for tiden er ATC nesten hver eneste kveld i Norge! Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Hvordan starter jeg med IVAO, er det med SB og alt det der eller må jeg instalere noe helt nytt osv.osv Takker for svar! Mvh JBD Siter
Frank Petersen Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Du trenger ikke noget annet end et IVAO ID. Alt annet er det samme Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Forfatter Skrevet 16. april 2002 Og vi bruker andre servere. Kan forøvrig si at det begynner så smått å bli litt trafikk nå Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Forfatter Skrevet 16. april 2002 Da logger jeg av, men ENOS_CTR er nå online. Kan også hende at jeg kommer online seinere i dag i gjenn Siter
Andreas F. Tollefsen Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Jeg må si jeg skjønner lite av at to organisasjoner som arbeider med en felles hobby skal konkurrere?? Hva er poenget med det. Er det ikke samme hobby vi driver med da? Hvis de hadde slått seg sammen så hadde vel det bare gjort hobbyen vår enda bedre. Sikkert noen som er uenige. Kom med inspill. Siter
Julian Barratt-Due Skrevet 16. april 2002 Skrevet 16. april 2002 Vel Andreas jeg er i hvertfall 100% enig med hva du sier, hvis IVAO og VATSIM hadde slått seg sammen, så ville alle land få mere ATC og piloter, og det hadde økt realsimen i FS!! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 16. april 2002 Forfatter Skrevet 16. april 2002 Jeg er for så vidt enig jeg også. Men det er jo bra med konkurranse også! Og til skane i gjenn: Nå er eg online i gjenn, ENOS_CTR er online og ENGM_APP er online på IVAO, så ta dere en tur f.eks ENGM-ENZV Siter
Eirik Sørensen Skrevet 17. april 2002 Skrevet 17. april 2002 Enig med Arlid her. Selv om det hadde vært en fordel å kunne samle alle piloter og ATC på ett sted slik at trafikken ble tettere, er det en stor fordel at man har to alternativer. Etter min mening er det også noen vesentlige forskjeller på IVAO og VATSIM som gjør at den ene passer bedre for noen, den andre for andre. Mange klager over at IVAO ikke er så bra som VATSIM på enkelte måter. Andre klager over at VATSIM ikke er så bra som IVAO. Det viser bare at disse to organisasjonene på mange områder utfyller hverandre og gir folk et reelt valg ut fra smak og behag. Det må også være et mål i seg selv at disse to organisasjonene ikke blir for like, skal det være noe poeng i å ha begge. Akkurat hva som gjør den ene eller andre bedre, overlater jeg til andre å argumentere da jeg nok er noe inhabil i en slik diskusjon. Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.