Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Arild Oldervoll:

Det er no heller lite informasjon for piloten på VATSIM Europe sine treningssider enda.

Tja, jeg er ikke så sikker på det. Selv om treningssidene til VATSIM Europe først og fremst er rettet mot ATC, er det også veldig nyttig for å lære seg hvordan kommunikasjonen med de forskjellige typer ATC gjennomføres. På sidene kan man lese om de forskjellige posisjonene, f.eks. Tower, Ground, Approach og Center og hvordan man kommuniserer med disse. Etter min mening mye nyttig informasjon også for piloter. Ikke minst de som ønsker å komme et skritt videre og som ønsker seg å lære å "kommunisere riktig til ATC". Sidene inneholder en rekke gode eksempler på hvordan kommunikasjonen skal foregå.

For øvrig inneholder sidene masse annet nyttig som "airspace", vektorering, metar/taf, clearance delivery etc.

Men VACC Norway er jo et fint sted å starte da "[blink]"

Hilsen Eirik

Skrevet

F>or n nybegynner kan jeg nok anbefale vaccn sine treningssider. Der står alt greit forklart på norsk, alt du trenger å vite, inkludert hva du skal si til ATC på de forskjellige posisjonene. Men er du viderekommen er det jo bra å lese alt du kommer over og lagre det på harddisken, slik jeg prøver å gjøre (snakker om den vitale harddisken nå)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...