Vegar Mikalsen Skrevet 13. april 2002 Skrevet 13. april 2002 hei! Jeg vil lære meg å kommunisere riktig til ATC, og lurer på om det finnes noen instruksjoner om hva jeg skal si og sånt på nettet. Håper noen kan hjelpe Siter
Sondre Aabø Skrevet 13. april 2002 Skrevet 13. april 2002 Hei gå hitt http://www.ivao.org/no Gå til traning "Spesielt for nye pilot som vil flyve online for første gang" Hilsen Sondre LN-OMS Siter
Eirik Sørensen Skrevet 13. april 2002 Skrevet 13. april 2002 Treningssidene til VATSIM Europe er også et glimrende sted å lære seg mer om dette. Her får du gjennomgang på omtrent alt du trenger å vite, enten du er pilot eller ATC. Hilsen Eirik [ 14-04-2002, 02:00: Endret av: Eirik Sørensen ] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 14. april 2002 Skrevet 14. april 2002 Det er no heller lite informasjon for piloten på VATSIM Europe sine treningssider enda. Kommer nok mer etterhvert, men nå er nok www.vaccn.org et bedre sted for nybegynnere Siter
Eirik Sørensen Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 quote: Opprinnelig postet av Arild Oldervoll: Det er no heller lite informasjon for piloten på VATSIM Europe sine treningssider enda. Tja, jeg er ikke så sikker på det. Selv om treningssidene til VATSIM Europe først og fremst er rettet mot ATC, er det også veldig nyttig for å lære seg hvordan kommunikasjonen med de forskjellige typer ATC gjennomføres. På sidene kan man lese om de forskjellige posisjonene, f.eks. Tower, Ground, Approach og Center og hvordan man kommuniserer med disse. Etter min mening mye nyttig informasjon også for piloter. Ikke minst de som ønsker å komme et skritt videre og som ønsker seg å lære å "kommunisere riktig til ATC". Sidene inneholder en rekke gode eksempler på hvordan kommunikasjonen skal foregå. For øvrig inneholder sidene masse annet nyttig som "airspace", vektorering, metar/taf, clearance delivery etc. Men VACC Norway er jo et fint sted å starte da Hilsen Eirik Siter
Arild Oldervoll Skrevet 15. april 2002 Skrevet 15. april 2002 F>or n nybegynner kan jeg nok anbefale vaccn sine treningssider. Der står alt greit forklart på norsk, alt du trenger å vite, inkludert hva du skal si til ATC på de forskjellige posisjonene. Men er du viderekommen er det jo bra å lese alt du kommer over og lagre det på harddisken, slik jeg prøver å gjøre (snakker om den vitale harddisken nå) Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 15. april 2002 Forfatter Skrevet 15. april 2002 Tusen hjertelig takk for alle svar! Glad jeg har dere! hehe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.