Roy Olav Hordvik Skrevet 7. mars 2002 Skrevet 7. mars 2002 Viss eg no ønskjer å fly med SID eller STAR, vil den da også inneholde høyde over hvert punkt/isec m.m.? Eller er det atc eller andre som bestemmer det? Hvis jeg ønsker å lage ein SID/STAR for FSNAV, må jeg da finne ut hva som er høydene inn/ut, eller kan jeg bare bestemme det selv? Siter
Frank Petersen Skrevet 7. mars 2002 Skrevet 7. mars 2002 Ja og nei En SID clearens inneholder automatisk ret til å stige til den høyde som er angivet for SID'en f.eks 7000ft. Men typisk for du av ATC ordre om å stige til f.eks FL 120 lenge innen du er ferdig med å flyve SID'en. For en STAR er det ATC som bestemmer hvilken høyde du skal flyve den i. Dog er der angivet en minimums høyde man ikke må komme under. Dette kan man lese på approach kartene. Hvis du akter selv å lage SID og STAR så vær oppmerksom på at disse selvfølgelig skal følge de korrekte ruter som finnes. Du kan jo i FSNavigator downloade direkte fra FSNavigator databasen og der ligger der maaaaange SID og STAR's. Også for Norge. Siter
Sondre Aabø Skrevet 7. mars 2002 Skrevet 7. mars 2002 Et tips gå inn å last ned SID/STAR vær gang du spiller det gjør jeg. Da er du safe. Hilsen Sondre Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.