Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det ingen vei utenom... jeg må lære meg SID og STAR.

Disse kan selvsagt flys manuelt, men det kunne vært greit å legge disse inn i FMS-en. I den som følger med SB er det knapper for SID og STAR, men flyet flyr en helt annen vei når jeg legger inn dataene. Jeg har jo brukt FMS-en til waypoints, så det burde ikke være noen heksekunst dette, men det virker altså ikke. Hva kan jeg gjøre feil?? Kan denne FMS-en kanskje ikke brukes til SID/STAR?

Tips mottas med stor takk.

Ole-Jørgen

Skrevet

FMS'en i SquawkBox kan ikke bruke SID/STAR.

Det du må gjøre er å legge inn alle navpunkter som finnes i en SID eller STAR får å kunne fly dem. Altså på samme måte som du lager din normale rute.

Ta f.eks. SID SKI 3C fra rwy 19L på ENGM. Den består av følgende punkter som skal legges inn i FMS'en:

GM411 (Intersection)

GM419 (Intersection)

GM421 (Intersection)

SLB (NDB)

SKI (VOR)

Alle disse skal legges inn i FMS'en for å kunne flyve denne SID

Skrevet

Javel, så vet jeg hvorfor jeg ikke fikk dette til å virke. Takk for info. Men neste spørsmål blir da om det finnes noen måte å lagre dette på slik at jeg slipper å "knotte" dette inn hver eneste gang jeg skal fly samme SID?

Og med det samme; finner ikke ut hvilken tast man skal trykke for å kunne bruke tastaturet i stedet for tastene i FMS-en (det står / (eller \\), men husker ikke hvor denne er på et amerikansk tastatur...).

Og helt til slutt, finnes det en nedlastbar FMS som kan brukes til SID/STAR?

Mye mas på en gang, men vil jo gjerne gjøre det litt enklere for controllerne [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...