camille fanjaud Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Jeg har veldig lyst til å være ATC en kveld, er det noen her som kan si til meg hva som skal gjøres for å bli "Air traffic controller"???!! takk på forhånd!! Siter
Petter Dischington Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Hvor dan har du lyst å være ATC, på Vatsim? Da må du registrere deg på www.vatsim.net, og så ta en teoretisk og en praktisk prøve( rett meg hvis jeg tar feil, er jo ikke atc selv). Siter
Arild Oldervoll Skrevet 1. februar 2002 Skrevet 1. februar 2002 Petter: Bare en liten finjusterin: Det du kaller for en praktisk test er egneltig bare en samtale med en instruktør. Han spør deg en del spørsmål som du må svare på. Videre visst du skal opgradere deg må du vise hva du kan. Camille: Begynn med å lese alt som er for ATC på www.vaccn.org Siter
camille fanjaud Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Skrevet 2. februar 2002 Takk for svaret [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Siter
Frank Petersen Skrevet 2. februar 2002 Skrevet 2. februar 2002 Camille: Hos IVAO kan du logge deg på som ATC uden først å skulle gjennom en "test". Dog vil jeg anbefale deg å lese lidt om det å være ATC først innen du logger deg på, så du kjenner lidt til det. Velkommen som ATC og lykke til [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
camille fanjaud Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Skrevet 2. februar 2002 heia Frank! kan du fortelle meg hva som ma til for å bli atc (jeg tenkte på utstyr og sånt...!!) takk Siter
Arild Oldervoll Skrevet 2. februar 2002 Skrevet 2. februar 2002 Det du trenger er et program som heter ProController (PC) og sektorfiler for det området du skal vere kontroller på. Sektorfiler er "bakgrunnen" i PC, der det står all info om VORs NDBs FIXes og Flyplasser. Det er på denne sektorfieln at flyene blir plassert. Du kan laste ned begge deler både på IVAO sin side, www.ivao.org eller den norske www.ivao.org/no eller på www.vaccn.org Før du blir kontroller på IVAO bør du leste det som står under BASIC på IVAO sin treningsside. Beklager at jeg svarte selv om jeg ikke var Frank [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Arild Oldervoll Skrevet 2. februar 2002 Skrevet 2. februar 2002 Jeg er ATC både på IVAO og VATSIM, men jeg er mest aktiv på vatsim Siter
camille fanjaud Skrevet 2. februar 2002 Forfatter Skrevet 2. februar 2002 TAKK FOR SVARET!!!! Jeg skal prøve med en gang!!!!!! ER DERE ATC SELV ELLER?? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.