Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på søndagens flyinn og tidligere erfaringer når det er mye trafikk i et området, så har vi en oppfordring:

For de som benytter voice så prøv å vent litt når dere skifter og kommer inn på en ny ATC-kanal. Det kan være pågående trafikk mellom fly - ATC eller motsatt, eller at det er gitt en ordre fra ATC som piloten skal besvare. Dere bør også lytte til pågående trafikk slik at dere ikke bryter inn i en pågående samtale og/eller en tilbakemelding. Gi en pilot tid til å gi tilbakemelding eller gi en ATC tid til å besvare en request fra en pilot.

På den måten får vi bedre flyt i voicetrafikken, samt at alle blir betjent å en mer smidig måte. Det blir hyggeligere for alle sammen.

Det kan spesielt være i starten når det er mange fly som skal ta av fra en flyplass. Da kan det bli litt kaotisk. Da er det viktig å vente på tur. ATC vil etter beste evne betjene hver og en av dere etterhvert. I slike tilfeller må dere påregne en del venting.

Disse rådene kan også være verdt å ta med seg ellers også. Lytt på kanalen du kommer inn på om det er trafikk som pågår. Er det trafikk, vent til denne er avsluttet før du selv bryter inn.

Håper vi kan få en liten meningsutveksling om dette tema.

[ 01-02-2002: Endret av: Einar Halvorsen ]

Skrevet

Flått at du tar opp dette evne Einar.

Jeg har også erfaring med dette problemet, det kan fort bli hekktisk og missforståelser kan oppstå.

Så bruk litt tid, så blir det bra for oss alle. Jeg skal jobbe denne helga så jeg kan desverre ikke bli med, men lykke til med flyinet til helga. [image]images/icons/cool.gif" border="0[/image]

[ 01-02-2002: Endret av: Stian Czybulla ]

[ 01-02-2002: Endret av: Stian Czybulla ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...