Gå til innhold

Morten Aalberg

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Du får sagt det du Tom,
  2. Selv tror jeg at det vil ta et par år før MS2020 er på nivå med P3D, dette i stabilitet, vær, fly og AI Traffikk. Jeg kjører P3D v4.5 og MS2020. Skal jeg ta en real Airline flight er og det blir nok P3D og PMDG B737 NGXu jeg benytter. Kunne jo være spennende å kaste ut noe penger ved å oppgradere P3D til v 5.3 men jeg har fortsatt trua på at MS2020 har et større potensiale fremover, så slik blir det ikke for min del.
  3. Kåre, hvor bor du hen i vårt vakre lan?
  4. Morten Aalberg svarte i Morten Aalbergs innlegg i et emne i Kaffekroken
    Glem det, de kom frem etter at jeg hadde skrevet dette, er det magi eller hva skjer. He He 😀
  5. Morten Aalberg la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    De kommer ikke frem når jeg går inn på forum.
  6. Morten Aalberg la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Er forums for P3D fjernet
  7. He He, Du Robert du Robert, kanskje du har rett, man blir forvirra I noen hektiske sekunder ja. Men får sjå no, skal snart lande på GCLP så får vi se. Bra med vinder så det blir en god test!
  8. Gir meg ikke. PMDG 737NGXU er ikke helt OK. En flight I går fra Værnes til Alicante ga noe underlig approach igjen. Skulle forteta en VOR approach rwy 28 og alt gikk helt fint til touchdown, foresten en nydelig touchdown. Aotothrotle off ( controlert speed ), Flaps 40, Autopilot off, Autobreak armed osv, alt etter landing checklist og boka. Satte hjulene ned silkemykt men da vil ikke flyet sette seg men letter igjen, selv om jeg har yoken puched down. Reverse trhrottle rakk jeg også å aktivere men flyet vil opp igjen og tar av fra rwy? Skjønner ingen ting jeg. Har da landa dette flyet flere hundre ganger uten slike problemer tidligere? Andre som oppleverer lignende?
  9. Nok en god flight, LEAL - ENGM. Rolige vindforhold ved landing og samme prosedyre med å legge inn vær. Kan synes som om dette funker. Fortsetter selvfølgelig med fokus på dette og melder tilbake ved noen uklarheter.
  10. Nettopp landa I Alicante fra Gardermoen, flott landing. Før flight, sletta noen filer I mappen du beskrev Tor Arild, la også inn den siste beta versjonen av AS. Benyttet meg også av å legge inn vind I høyder og retning før TOD ( dette i 6000 og 3000 ft ). La deretter inn Roberts tips på 1000ft med surface vind og retning på Alicante. Synes som om alle disse tips funker, skal fly opp I morgen til Gardermoen eller en annen lufthavn om værforholdene er mere krevende. I Alicante var det meget behagelige landingsforhold med ILS rwy 10, 360 gr vind på 3 knots. Det er jo snilt. Så får vi se I morgen. Kutta forøvrig autothrottle og autopilot før touchdown som vanlig.
  11. Nå har jeg ikke fått testet så mye da sola i trøndelag dukket frem og hagearbeide har vært prioritert. Men, Tor Arild, tror du du er inne på noe her ja. Robert, tror du, og bør jeg instalere den siste betaen for AS, er det en løsning. Litt usikker på hva du mener med Autoland Tor Arild, jeg bruker som regel ILS der det er det tilgjengelig og kutter gjerne Autopilot før touch down. Mest vanlig in real life. Har forsøkt noen Autolands i PMDG 737 NGXu, da med CAT III, noen har gått greit, de fleste kutter før touch down. Helt klart noe som ikke stemmer her da oppsettet er riktig for en Autoland. Skal følge med på din post i PMDG forumet.
  12. Som nevnt gode tips, har nå testa et par flighter og det ser ut som om det funker nogenlunde. Tor Arilds, landing Værnes funker det. Roberts forslag hvor jeg la inn 1000 ft og 15 knts sidevind på rwy 19R Gardermoen funka veldig bra synes jeg. Som også beskrevet skal man ikke stole på den oppgitte hastighet fra FMC men følge med, den har en tendens til å gå over og da justerte jeg litt etter litt inn mot touch down. At autopilot kobler seg ut og man ikke foretar autolanding er for meg normal. I virkeligheten lander de nesten 100% selv, om det ikke er CAT III da. Gode innspill fra dere alle og man er jo ikke utlært selv om man tror det selv.
  13. En kompis av meg som er Capt for real 737-800 sa til meg at man aldri blir utlært, det er jaggu sant! Takk for gode innspill! Skal teste disse forslag men jeg tror også at det er AS som surrer litt.
  14. Mulig vi misforsto hverandre Geir. Selvfølgelig legger jeg inn hastigheten I MCP. Det var mere din kommentar " pluss vindkorreksjon ". Hvor legges den inn. mvh Morten