-
NNM i Modellfly Bodø
Tar nok turen nordover fra trofors her og - dog uten modellfly, men det er jo arti å se på au. Håper bare det blir knall vær!
-
Et link til et Canadisk forum
Og der fant jeg link til en annen side - med noe nyttig informasjon? Aviation Home Page. Iallefall skrevet av og med en tidligere pilot, og slike sider synes nå jeg er greie å ta med seg
-
"Traffic altitude"
traffic altitude / pattern altitude er for et småfly normalt 1000 fot over flyplassen.
-
Vanskelig å fly?
Flyegenskapene til helikopter i fs2002 er helt ok for min del (jeg klarte å fly de i fs98 og da.. så jeg lærte det the hard way). I fs2002 kan du stille på ralism settings, jeg finner at de blir gøy å fly, og noenlunde vanskelig og responsiv om jeg ticker den slideren ned en 4-6 klikk (80% elns). For god kontroll med helikopter fordrer det at du har et stikkeoppsett som gir deg god kontroll med sideror/yaw og throttle, men da kan det bli veldig gøy å fly helikopter i fs2002. Lykke til, det er veldig gøy å slappe av med noen rotorturer av og til
-
Virtuale flyselskap.
Og for å komplettere listen, her er linken til http://www.virtualcoastair.com/" TARGET=_blank>Virtual Coastair
-
VIRUS???
det er sircam viruset - jeg ble ikke infisert av det viruset (sier iallefall antivirii programmet mitt..) - men har dere ikke måter å sjekke om dere er infisert, så anbefales det på det sterkeste har i løpet av de to siste dagene fått to slike emailer fra personer jeg kjenner her i fssim miljøet - så det virker som sircam har fått lurt seg inn her i dette miljøet og. Og som med alle de ormene, så er som regel avsender ikke klar over at han er infisert, og de emailene blir sendt videre på basis av adressebøker. http://www.f-secure.com/v-descs/sircam.shtml" TARGET=_blank>LItt informasjon om sircam
-
Kondolanse uansett
Ditto - en slik handling fortjener ingen respekt, og de som er rammet har min dypeste medfølelse.
-
Risting
Forestill deg: Et motor - med et stort motorvolum (6-8-10 liter) - som meget vel er kapabel til å yte 60-80-100 hester framover på flat mark (ved 1800 rpm), kanskje endog mere. Monter den motoren så i et fly. Monter så en roterende dingest på motoren (propell) Sett så parkeringsbremsene på. La det stå til og håpe på at bakkefriksjonen er nok til å holde deg tilbake (undertegnede seilte engang 30-40 meter på flesland under en meget kort runup med en tomahawk, på et delvis isbelagt taxidekke) I mine ører og øyne så er det ikke så rart at det kan riste litt når slikt noe skal temmes [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [ 09-09-2001: Endret av: roarsand ]
-
Nordic Corridor - i kveld blir det full rulle
Skal vi se - trykk på VACC Norway training i signaturen - da kommer du til : http://training.vaccn.org/"'>http://training.vaccn.org/" TARGET=_blank>http://training.vaccn.org/ Trykk så på det norske flagget, da kommer du til den norske delen (veiledningen ligger kun der, på norsk, har ikke oversatt den til engelsk, det er i grunn nok av gode engleske manualer om det rundtomkring) trykk så på Hjelp for en ny pilot Da får du opp denne siden: http://home.online.no/~roa-sand/artcc/train/pilothelp.html" TARGET=_blank>Hjelp for nye piloter Tror det er den siden du leter etter, der og er og link til den *ultimate* FMS manualen til SB (engelsk, men den er så bra at det gjør overhode ikke noe!) - link til den siden er her: http://www.thecousins.com/Michael/KIND/fms.htm" TARGET=_blank>SB FMS manual (obs siden er stor og tar tid å laste, iallefall med mitt ISDN kort.. men den som venter, den venter godt [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] (1.7 mb sa opera.. men den er verdt det..)
-
Nordic Corridor - i kveld blir det full rulle
Titt i signaturen - VACC No training - norske flagget og hjelp for en ny pilot, håper du får det til da. Når er det flyin? - Nordic Corridor er en ukentlig event hver torsdagskveld, der hele skandinavia er med mer eller mindre. I går var det såpass masse trafikk at en kunne kaldt det flyin [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image], og torsdagskveldene en gang rundt 20-21-22 tiden er et bra tidspunkt. Gutta fra nord har lyktes med å lage litt blest om nordnorge igjen, og de siste søndagskveldene har det vært endel trafikk i nordnorge ! Ellers, bruk VATSIM, network (http://www.vatsim.net/), evt via VACC No sin hjemmeside, users online linken. En annen util som er kjekk er servinfo, finnes på http://avsim.com/hangar/utils/servinfo/."'>http://avsim.com/hangar/utils/servinfo/." TARGET=_blank>http://avsim.com/hangar/utils/servinfo/. Og til slutt må en ikke glemme whazzup, grafisk oversikt over hvem/hva/hvor - et must have! - http://www.schiratti.com/whazzup.html,"'>http://www.schiratti.com/whazzup.html," TARGET=_blank>http://www.schiratti.com/whazzup.html, eller her på fs.no)
-
Nordic Corridor - i kveld blir det full rulle
Sommeren er i ferd med å lakke mot høst, og normalt skal det borge for større aktivitet med SB/PC på vatsim. Nordic Corridor er en ukentlig event som har stått på egne ben mer eller mindre etpartre år. Jf VACC No sin bookingside har 4 atc sagt de vil sitte atc i kveld - Stavanger, Bodø og Oslo + Gardermoen APP. Jeg kan ikke love noe, men tipper noen andre vil slenge innom og bemannen noen posisjoner og Normalt er og både sverige, finland og danmark godt dekket, og til tider slenger island seg med og. Morroa starter en gang mellom kl 20 og 21 i kveld, og undertegnede skal iallefall sitte som oslo kontroll så lenge det er noen som har lyst å fly Fyr opp flightsim, sb og ta en flytur!
-
Nytt Arctic Flyin
Undertegnede er med - har booket bodø app i kveld fra kl 21, og det er bare for andre å slenge seg på. Go north !
-
IVAO-NO - Hvor er respekt for Copyright?
Det jeg sa var at jeg ikke vil finne mine arbeider, eller deler av det - på IVAO sine sider, eller noen sider som tilhører IVAO. Jeg har gitt flere personer tillatelse til å bruke mine sektorfiler som basis for nye sektorfiler - og vil fremdeles sikkert gjøre det - men igjen, jeg legger en restriksjon på at jeg ikke vil finne de på noe IVAO baserte www sider. Utover det - så har jeg ikke noe imot IVAO - rent bortsett fra at jeg ikke vil gi min støtte til de - og det standpunktet krever jeg skal bli respektert, rett og slett. Jeg legger overhode ikke noe personlig begrensning i hva hver enkelt bruker de sektorfilene til - så lenge det er til personlig bruk, dette er selvfølgelig myntet på enhver form for redistribusjon. ** Treningskveldene til VACC Norge kommer tilbake, tipper det vil være nyheter der å spore over helgen. Det vil selvføgelig bli behøring annonsert når det er klarlagt når, hvor og hvordan, men det vil trolig kjøre videre på det konseptet som har vært lagt til grunn før.
-
North Norway flying - adventure
quote: Opprinnelig postet av Jakob Jakobsen: jeg klarer ikke spille på zone.com fordi jeg er bak en firewall, men kan jeg allikevel spille her? i så fall, hva skal jeg gjøre?.. jeg har div programmer som sb, wazzup, etc.... - det kommer litt an på - SB bruker en port (6809 inn/ut) for å sende informasjon - firewallen din må være åpen for det (tror det er en TCP port på 6809) Det samme gjelder for RW - roger wilco - trafikken den generere må ha hull i firewallen din : Channel Management on TCP Port 3782 Roger Wilco sends and receives audio as UDP packets on port 3782 -for mer informasjon les hos http://www.resounding.com/support/rw/firewalls.html" TARGET=_blank>Roger Wilco Support/Firewall Trenger du hjelp med å sette opp SB - og informasjon om hva du trenger , så titt på training linken under, under den norske delen og hjelp for en ny pilot, så håper jeg du skulle finne ut av det
-
North Norway flying - adventure
det er snakk om vatsim - dere kan alle sammen titte innom bookingsystemet til vacc norge ved å bruke signaturen under - så har dere oppdatert informasjon (bare husk at en booker i Zulu tid - så legg til to timer fra det som står, så er en på lokal tid) Hvem vet, kanskje det kommer flere og - det er bare å hive seg med
Roar Eli Sandøy
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk