Gå til innhold

Kristoffer Rivedal

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Prøvde å søke nå, men fant ikke gruppen.
  2. I FMC under PMDG SETUP -> OPTIONS -> KEY COMMANDS -> AUTOFLIGHT kan du legge knappekombinasjoner for en masse forskjellige funksjoner. Blant annet CWS og AP. Disse kan du igjen binde til knapper via FSUIPC eller andre programmer.
  3. Du kan kjøpe her. https://www.aeropartner.no/shop/airfield-manuals-binders-38c1.html Men til de prisene de har der, så ville jeg nesten heller kjøpt et billig nettbrett og Navigraph eller Aerosoft sitt kartabonnement.
  4. Kristoffer Rivedal svarte i Frank Ånstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Tenk på app knappen som jeg skal følge ILS. Har du stilt inn nav radioene (747-787 så blir de autotunet) så vil localizer og glideslope bli armert, og aktivert når du treffer disse. Aktiverer du de andre autopilotene etter du har trykket app vil autopiloten aktivere autolanding modus ved 1500fot agl. Her kan du se hvordan displayet endrer seg i løpet av en autoland på 737 NG. Det er stort sett likt på 747 osv også.
  5. Kristoffer Rivedal svarte i Frank Ånstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Take off / Go Around. Så det er typisk en knapp for å stille inn autopilot eller flight director for take off eller go around modusene.
  6. Flysimware sine fly fungerer i FSX også. Samme gjør reality xp sine produkter mener jeg.
  7. Til P3D er Flysimware sin Falcon50 og Learjet 35 de beste business jet som finnes etter min mening. De bruker foreløpig Flight1 eller Reality XP GNS for navigasjon, men de holder på med et FMS. Tror ikke det er så veldig langt unna. X-plane har to business jets på vei som ser ut som de skal bli veldig bra og jeg ser frem til begge. Aerobask med en Falcon 8X og Hot Start med en Challenger 650.
  8. Kristoffer Rivedal svarte i Frank Ånstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    De kommer også snarlig til P3Dv5, som nok kommer til å være den primære plattformen frem til eventuelt FS2020 tar over.
  9. Du sier det som om det var en dårlig ting.
  10. VBS4 får vi nok aldri tak i som sivilister med mindre du får jobb innenfor bransjen, men det er jo stort sjanse for at vi får noe av dette i en fremtidig Arma 4.
  11. Kristoffer Rivedal svarte i Frank Ånstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Game pass er ikke nytt, det er Microsoft sin "spotify for spill" løsning. Spillene lar seg kjøpe separat slik det er nå i hvert fall. Det hadde vært rart om Microsoft ikke hadde inkludert Flight simulator i den pakken. Så slik jeg tolker det så er det ikke subscription foreløpig, men du får Flight simulator inkludert i game pass.
  12. Du har noe på avsim/flighsim.com. Ellers begynner det jo å bli mindre og mindre tilgjengelig til FS9. Det er nok snart på tide å ta steget videre. Ellers har du fortsatt noen gode payware fly hos Flight1. iFly 737NG http://www.flight1.com/products.asp?product=iflyfs9 Level-D 767 http://www.flight1.com/products.asp?product=ld767 Aeroworx B200 King Air http://www.flight1.com/products.asp?product=b200 Qualitywings BAe146/RJ http://www.flight1.com/products.asp?product=qw146 Digital Aviation Fokker 70/100 http://www.flight1.com/products.asp?product=fokkerjet iFly 747-400 http://www.flight1.com/products.asp?product=ifly7442k4
  13. SPL er et VOR fyr som ligger på flyplassen. D7.5 betyr DME 7.5 nm, så her skal du stige etter en go around slik at du krysser 7.5 NM fra SPL vor i 2000 fot. Samtidig som du svinger slik at du kommer på kursen 280 grader fra SPL VOR. Her ser du den grafiske visningen på kartet. Den stiplede linjen er missed approach.
  14. Når du melder en go around så vil du enten få beskjed om å fly published missed approach. Eller så vil ATC gi deg en retning og/eller høyde de ønsker at du skal fly. Er det travelt på flyplassen så må du nok regne med at det er de publiserte prosedyrene du må fly da de gjerne tar hensyn til hvordan trafikken er lagt opp og ATC ikke har tid til å deale med deg på andre måter. På Schiphol som du nevner, så tar missed approach på 18R deg vestover, mens den til 18C går sørover. Det skal ligge programmert i FMC, men det er greit å sette seg inn i ruten på forhånd og ha litt kontroll på at flyet faktisk gjør som beskrevet. 18R 18C
  15. Det er flight test kit. Du skrur det av i options i FMCen.