-
Antarktisk
Jepp. Det begynnte å fly sidelengs, ja. Også etter og ha gjort det en stund... (Jeg vet det høres ut som om jeg er dum, men jeg måtte finne ut om det kanskje var et hull et sted.) Så dukket det opp en vanvittig til grøft som jeg aldrig kom fram til. Fant også ut at det i dette grenselandet var mulig kjøre flyer på bakken i ++450 kt, men terrenget beveget seg som om du skulle krabbet rundt i 13kt. [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image] Vell, velll. Selv LilleMyke kan ikke få til alt.. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
-
Pilotens Bagasje
Har dratt dette emnet opp tidligere uten noen skikkelige svar. Det jeg lurer på er hva en pilot pleier og ta med seg når han skal ut of fly. Tar han med seg hele AIP-Norge i er koffert, eller tar han ut de kartene han trenger i en liten mappe? Og hva er det han bruker til å skrive ned ruten på, der det står fart, høyde, way-points, og slikt. Og i så fall, hvordan ser den ut? Hilsen Kristoffer. ================================= Making it as real as it gets... [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
-
Flight Plan
Heisann, det er topic-starter igjen. Vil bare omformulere mitt spørsmål. (igjen) Hvordan ser det flygeplanen som pilotene har med seg inn i cockpit? Og hva er det en pilot pleier og ha med seg?
-
Flight Plan
Suverent folkens! Visste jeg kunne få svar her. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Men du sier den er for VFR fyvning. Finnes det noen som sitter inne med et oppsett for FP til IFR (les: rute)-flyvning?
-
Flight Plan
Når du er ute og flyr en tur, er det vanlig og bruke en flight plan. Det finnes mange programmer som lager en slik til deg. FS2000 kan også printe ut en. Det er bare det at alle programmer bruker sin helt egne formatiering. Så jeg lurte på: Hvordan ser egentlig en flight plan ut? Finnes det noen standard?
-
Hei nye flight-simmere.Prøv denne flyturen!!
Vanvittig sprøtt! Tok turen i min sprettne Dash 8. Ble en rimelig bratt descend, ja... Motorene avslått, full flaps, full air-brake, hjul ute. Og fremdeles økte faten min! Kom ned mot bunnen i 150kt, dro flyet til vannrett og satte det mykt ned på stipa. Helt sykt. Vanlige fly-belter hadde nok ikke gjort nytten på den landingen... Alle som ikke har prøvd -> Prøv!
-
ENGM-ENTC en suksess!
Jippi! Dette var morro! Et skikkelig bra flyin. Satt på ENGM_TWR og når ENGM_APP,GND og DEL kom online ble det virkelig morro og sitte som ATC Dete MÅ! gjøres oftere. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/grin.gif[/image]
-
FLYIN!!!
Til Einar. Lurer på hvor du har tenkt å parkere på Tromsø. På Gardermoen finnes det riktignok noen plassen som greier og ta en 747-400, men hva gjør du når du ankommer Tromsø? Parkerer på en avsideliggende taxiway og lar passasjerende gå 1200meter til terminalen?
-
FLYIN!!!
Tittsann. Suverent opplegg dette. Hva med å få satt en offesiell dato og klokkeslett? Kanskje en liten web-side med offesiell på melding også? Bare for å få ordnet rekkene. Håper og se dere alle fra ENGM_TWR Kristoffer
-
Girkasse
Tenkte vel litt i en annen retning. At når propellen hadde den ønksede hastighet, d.v.s. RPM. Så kunne man sette flyet i et høyere gir, og på den måten gjøre at motoren gikk saktere og brukte mindre bensin, mens propellen holdt den ønskede RPM. Hovedpoenget var å spare bensin slik at man fikk større rekkevidde.
-
Girkasse
Satt og tenkte litt. Litt sent en kveld satt jeg og tenke litt fly kontra bil. En bil har en girkasse for å kunne kjøre fortere en motorern. (Missforså meg rett.) Dette gjør også at motoren kjører på et lavere turtall og derfor bruker mindre bensin. Kunne det ikke da monteres girkasser i fly? I allefall i propell-fly. På den måten kunne motoren gå på en lavt turtall, og spare både på slitasje og bensin. Mens propellen gikk like fort, eller fortere rundt. Noen med kraftige motsetninger? Kristoffer Tonheim (En litt overtrøtt tenker.) [Endret av Kristoffer Tonheim 04-02-2001.]
-
Modellfly
Hei. Jeg har altid lurt på hva som er vanlig hva størrelse angår på modellfly. Eller rettere sagt hva som er vanlig skala. Kristoffer Tonheim
-
Transponder-code
Tusen takk for all info. Nå fikk jeg endelig litt orden på kodene. Det er ikke lett uten dere [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]
-
Transponder-code
Jeg har alltid lurt på hva som ligger til grunn for valg av transponder-code. Er det bare fritt valg fra controller sin side eller skal det gå etter noen faste mønstre. Vet at det finnes spesielle koder for nødsituajoner, men finner ikke noen oversikt over disse noe sted. Håper noen her kan opplyse meg,(og kanskje noen andre også..) Hilsen Kristoffer Tonheim
-
Norway98 inst. krasj!
Jeg prøver og installere Norway98 på marskinen min, men hver gang jeg starter installasjonen stopper alt og jeg får en "General Protection Fault... in KRNL32.EXE" Når dette sjer må jeg restarte marskinen. Det samme skjer under installasjonen av Norway98 texures. Trenger Hjelp. Jeg vil fly i Norge.
Kristoffer Tonheim
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk