Gå til innhold

Kristian B.bood

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ikke for å være negativ, men hva er vitsen med å svare i det heletatt hvis det ikke er til hjelp at all? Sindre: Spørsmål 3: Kan du forklare den litt nærmere? Spørsmål 4: Jepp Spørsmål 7: Jeg er ikke den som flyr mest FS, holder meg mer til controller biten, men etter det jeg husker og har blitt fortalt, så felles hjulene ned "en prikk" før GS interception i de fleste jet fly.
  2. Regna med det, men folk har spurt på msn
  3. For de som tror jeg har skrevet linken feil, har ikke det...
  4. For de som trenger en oppfriskning: VNoAF Relanseres? Da virker det som om at de har fått opp den nye hjemmesiden, ta en titt her!
  5. Kristian B.bood svarte i Jonas Mindt-Soots innlegg i et emne i Kaffekroken
    Flygeleder.tk
  6. ...hadde nok gått bra... Point made... Better safe than sorry (igjen). Lever opp til avataren ja, skjønner seriøst ikke hvordan du kan klage over usaklighet fra andre når du selv kommer med innlegg som ikke henger på greip, bare for å provosere og krangle kan det virke som. Slik jeg forstår det, så ville du heller gamble på at det hadde gått bra? *puste ut* Sander: Stemmer det at det må bygges nytt bygg for Approach Control'n på Gardermoen siden/hvis dere må flytte ned til Sola?
  7. Se tilbake på innleggene dine og still deg selv det samme spørsmålet. Usakligheter syns jeg også du sa noe om.... Better safe than sorry...
  8. Xavius (free / pay) London Control (pay / demo)
  9. Nåja, uaktsomhet ville vel være å fortsette å jobbe slik flygelederne selv fremstiller det? Syns nå det er godt gjort å sitte her å dømme flygelederne, så lenge man ikke er flygeleder ved Røyken selv. Er vel i bunn og grunn de som vet best om det var forsvarlig å fortsette å jobbe eller ikke.
  10. Sjekk linken i første innlegget! Jeg har ikke noe imot at de streiker/har sykmeldt seg. Selfølgelig syndt på passasjerene som skal ut å reise, men støtter de jeg og.
  11. Jeg sa: (Ville bare påpeke en gang til, ikke rettet mot deg Frode.) Lurer på en ting til Ivar, satt på spissen: Du mener altså, at å innføre smile, le og snakke forbud så lenge det ikke gjelder ko-ordinering imellom de forskjellige posisjonene bør innføres? Flygeledere må da få lov til å ta en spøk innimellom de og, og jeg tør å vedde hus og bil på at de ikke hadde gjort det dersom de hadde visst hva som var i ferd med å hende/hadde hendt.
  12. Har hørt på den biten 6-7 ganger nå, og det er jo piloten som tar readback delvis på norsk, ikke flygelederen. Er det ikke flygelederne vi diskuterer her?
  13. Flygelederne der begynte å fortelle vitser når de var klar over at to fly hadde kollidert ja. Etter det jeg husker fra den ulykken, så hadde det ikke skjedd noen ulykke hadde flyene vært der de skulle, noe flygelederne regnet med at de var. De hadde jo ingen grunn til å tro at det var et småfly på banen. Lurer også på når vi switcha over på norsk og Engelsk i samme setning. Var det ikke norsk generelt på radioen som ble diskutert? For meg virker det nesten som om at du vrir det over på noe annet siden de aller fleste var uenig med deg. Jeg personlig, uten noen spesiell luftfart utdannelse, kan ikke forstå annet enn at litt variasjon kan være litt bra. Kan ikke se for meg at en flygeleder begyner å sende ut instruksjoner på norsk i hytt og pine under "rush-tiden", noe jeg ville sett på som en "smule" tvilsomt...
  14. Jaaaa... Begynte å lure på når denne kom opp igjen.
  15. Hmm, kapring? Hehe, morro å se folk kjempe for simulatoren sin Syns nå FS går under spill jeg da.... GTA, simulering av et kriminelt miljø?