
-
Henrik Isaksen endret sitt profilbilde
-
Ny pc
Det der er en solid PC. Om det er innenfor budsjettet ditt så er den super
-
Registrering av flytid. Simulatoren reg. ikke timer. Hva må til for å få til dette ?
Når du gjør en flight i simulatoren må du tilbake til hovedmenyen etter du har parkert for at det skal registreres. Anbefaler heller at du skaffer deg noe som Volanta eller lignende til å "loggføre" flytid i simmen da, logboken inni MSFS er søppel
-
Norse Virtual
Og driftes blandt annet av en 787-rated pilot*
-
Norse Virtual
Heisann! Tenkte bare å komme med en aldri så liten skamløs promotering til en ny virtual airline, vNorse I denne VA'en simuleres Norse sine operasjoner, blandt annet av en type-ratet 787 pilot. Det jobbes med å få riktige cheklister, og annen dokumentasjon basert på den ekte 787 dokumentasjonen. Alt av ruter er up to date, med riktige flight nummere og callsigns, og destinasjonene innføres i takt med virkeligheten. Vi tillater bruk av både Kuro 787-8 og Asobo 787-10 frem til et 787-9 alternativ er tilgjengelig i MSFS. For P3D og X-plane brukere er selvfølgelig Qualitywings og Magknight greit å bruke! Om noen ønsker å bli med og fly litt Longships kan dere bli med ved å registrere dere her: http://vnorse.net/ Velkommen
-
Virtual Norwegian
Det er mulig å få tak i bl.a Anders Moen på discorden dems om du blir med der
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Niels, da har jeg gitt deg access på Discorden. Man får ikke automatisk tilgang til Discorden, det står instruksjoner i request-access kanalen når man joiner serveren. Så du hadde Discord-bruker med FOX0459 som brukernavn så har nå gitt deg access. Angående hastighet på VAMSYS, så tar det ca. 1 sekund for meg å komme inn på de diverse sidene, så prøv å slette cookies og data i nettleseren din om det går tregt Jeg har prøvd samtlige sider uten issue For å booke en flight, trykker du "Flight Centre -> Book Flight" og velger den flighten du vil ha. For å tracke flyvningene må du gå til "Resources -> Pegasus ACARS Client" og kjøre denne samtidig som du flyr. Den sender data osv. til VAMSYS slik at du får flytid osv. registrert. Du finner noen tutorials på YouTube om du søker "VAMSYS tutorial"
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Serveren skal være temmelig average for nettsiden. Vi bruker VAMSYS til alt VA relatert som er det beste man får tak i egentlig. Ikke noe innenfor min kontroll men ikke hatt eller hørt om spesielle issues med det i de 8 årene jeg har benyttet meg av VAMSYS. Discorden vår er veldig aktiv, så vet ikke helt hva du sikter etter her? 😅
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Vi har et nytt domene, da .eu ikke ville fornyes. https://vflyr.net/ (som den står i bioen min)
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Blitt en del mer aktivitet etter PMDG releaset -800en! Bare å bli med om noen ønsker å simulere Flyr sine operasjoner i MSFS (eller en annen sim selvfølgelig)
-
FLYR sliter med økonomien..
Vil tørre å påstå at FlyViking presset seg selv ut av markedet til en stor grad. Å lage et flyselskap med formål om å ta hevn mot tidligere arbeidsgiver er nok ikke allverdens av stratergi, og hvordan sjefen utalte seg i det offentlige tror jeg han saboterte ganske hardt for seg selv. Dette tror jeg ikke er tilfellet. Braathen har antydet lenge at han ville starte opp igjen, og det var vel bare et tidspørsmål før et selskap til ville komme på banen. Nok av arbeidsledige på markedet, ekstremt gunstige leasing avtaler osv. Flyr forventer heller ikke å ha 90% fill-capacity i nærmeste fremtid. Tvært imot har de vært åpne og sakt at de ikke ser for seg en positiv cashflow før år 3. Som nevnt litt lengre opp så hadde Flyr en dårlig Q3, men har i Oktober alene hatt en average fill-rate like høy som SAS sin, og har også hatt MYE høyere billettinntekter enn de har hatt tidligere. Tipper tallene vil være dårlige i både Q4 og Q1, men som fill-raten har vært i Oktober og som det foreløpig ser ut for Desember, og gitt Covid ikke har blusset skikkelig opp til sommeren så tror jeg både 22Q2 og 22Q3 tallene vil være VELDIG gode. Men sommeren er avgjørende.. Oppstart av et nytt flyselskap med nye og egne systemer er dyrt, uten at folk flest vet hvem man er kan man ikke forvente utrolige tall etter bare 4 måneder drift og med begrenset rutetilbud. Som alle andre bedrifter, for å ikke glemme DY i sin tid, tar det tid før ting er helt på stell.
-
FLYR sliter med økonomien..
Tror media får dette til å se ekstremt mye dårligere ut enn det faktisk er. I Oktober alene tjente Flyr like mye på billett inntekter som de gjorde i hele Q3. Innenlands flightene dems har ganske dårlig fill-rate i ukedagene, men i helgene er de godt oppe i 70-80%. Utlandsrutene gjør det for det meste veldig bra generelt. Det vi har fått høre internt er at det var planlagt å søke om emisjon for en lengre tid siden, og dette er også noe Flyr har fått garanti for og vil sannsynligvis ha mulighet til å hente ut mer om det skulle trengs. De M250,- som de nå henter ut er ikke penger de strengt tatt trenger, men et buffer i tilfelle det skulle gå dårlig i vinter. Har stor tro på at Flyr skal klare seg veldig fint fra sommeren av. Tipper Q4 og Q1 tallene vil være ganske dårligere, noe det vil være for alle selskapene men tror Q2 og Q3 vil se veldig bra ut. Flyr ser ikke selv for seg at de vil være lønnsome før år 3 (2023-2024). Covid kan dog ha et enormt impact på dette og kan også sette spikeren i kista. Jeg håper og tror at sommeren neste år vil være tilnærmet normalt, hvertfall domestic og europa Forsinkelse av leveranse på fly er nok også delvis årsak i at det er litt dårlig coverage på flyruter. Man kan ikke fly Tur-retur Oslo-Bergen 5-6 ganger om dagen med bare 3-4 fly. Det er litt dårlig fra leasing selskapene at de ikke har klart å levere flyene på tid, men Flyr ser for seg en flåte på 12-18 fly innen utgangen av 2022. Jeg tror Flyr sitt største problem er at ikke nok folk vet om dem. Har et par venner jeg anbefalte å fly med Flyr da de reiser mye til Bergen, Trondheim osv og de hadde ikke hørt om dem en gang, men folk begynner å få øynene for selskapet. Med tanke på at Flyr ikke har en krone i gjeld, tror jeg de vil klare seg hvertfall ut sommeren men Q2/Q3 neste år vil nok være avgjørende. I mine øyne er Flyr Norges desidert beste selskap med service og løsninger verken SAS eller DY er i nærheten av å yte. Flyr får nesten utelukkende gode tilbakemeldinger av folk som har benyttet dem, og om man ønsker selskaper som tar bedre vare på deg enn SAS og DY gjør så må man også bruke disse selskapene. Er i bunn og grunn forbrukeren som avgjør skjebnen
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Tenkte bare å gi en liten oppdatering på vFlyr! Vi har nå 134 piloter, flydd nærmere 300 flights og over 480 timer loggført! Om noen har lyst til å simulere Flyr sine operasjoner i Fly Simulator er det bare å bli med på https://vflyr.eu/ 😄 Vi har support for både MSFS, P3D og X-Plane, og tillatter bruk av FlyByWire A320 for MSFS brukere. Vi har også lagt til Flyr sine fremtidige destinasjoner så du har bedre utvalg!
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Det er nok fordi dette er en livery til PMDG 737NGXu, og funker dermed kun på P3Dv4 og P3Dv5 dessverre
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Til uka kommer det en Flyr Fleetpack, og da skal jeg prøve å få til sånn at det er ptp filer
-
vFlyr - Flyr Virtual Airlines
Hei Roy, så gøy at du ble med i vFlyr! Det ligger en cfg.txt som tilsvarer "read me" Om du ikke har gjort det før, så skal du basically gjøre følgende: -Kopiere innholdet i cfg.txt -Gå til NGXu 737-800BW folderet og finn aircraft.cfg -Scroll ned til den nederste liveriet, under dette skal du lime inn innholdet fra cfg.txt. - Deretter skal du erstatte "xx" fra cfg.txt men nummeret etter forrige entry i aircraft.cfg