Gå til innhold

Larvik74

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Larvik74 svarte i Larvik74s innlegg i et emne i Kaffekroken
    Et tips_ Skal du installere PMDG i MSFS uten masse problemer når det gjelder brytere som ikke virker, så anbefaler jeg at du reinstallerer alt på nytt inkl, kjøre reg cleanup med re-start og deretter installere FSUIPC (ny re-start) som da oppretter egen katalog på disken din. Fungerte som bare f.... Spesielt når user (bruker) navnet i fil katalogen inneholder æ, ø eller å Installere FSUIPC Installere MSFS Deretter installere PMDG sine produkter. Alt annet etter dette.
  2. Fikk løst problemet etter at fant tråden "Feil flyplass" og fulgte rådene til en som kaller seg Kasper 😀
  3. Hei. Nå begynner det å bli noen år siden jeg besøkte forumet her og håper at det fortsatt finnes kloke hoder her på noe jeg ikke helt forstår etter mye prøvelser osv. Installerte MSFS og fikk endelig installert PMDG sin 737-800 pakke. Prøvde nå i dag med å ta en test flyvning med 737 etter først ha sjekket hvordan Cessna så ut som standard på Gardermoen. Velger deretter PMDG sin 737 og deretter velge Torp som flyplass. Når MSFS laster inn, så befinner jeg meg da på Gardermoen i Cessna flyet og ikke i PMDG sin 737 på Torp. Er det noen som har en grei løsning på dette? Mvh. Pål (Larvik74)
  4. Larvik74 la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Endelig er mitt "OP Center" tilbake til operativ tjeneste etter jeg sa farvel til FSX og FSX-Steam for godt. Nå er endelig mitt lille transport selskap "Air Cargo Systems" Back in business i AH2 med totalt fornying av hele systemet fra A-Å. Nå gjenstår det bare hardt arbeid frem til PMDG utgir mitt favoritt fly 777F slik at hele flåten bestående av 737 og 777 er endelig tilbake samt litt kabel rydding under og oppe på OP desken.
  5. Dette er et historisk fly som aldri vil kunne erstatte Ukrainas drøm=Mriya (navnet til Antonov 225). Det er ingen andre fly i verden som kunne laste over 280 tonn i nyttelast + fulle tanker som denne.
  6. Larvik74 endret sitt profilbilde
  7. Beklager, men rot i memory systemet her når fingrene taster fortere enn minne her. Du har helt rett i når det det gjelder 64KB (64000 bits), 128KB (128000 bits) Så greit å pirke i det Poenget mitt også er at vi har kommet veeeeldig langt siden den gang du og jeg ble lansert Psion Flight Simulator og videre inn i C64 verden med å styrte Bagdad Regime med F16 eller hva det var i 1993 (begynner å bli gammel og grå og minne forsvinner like raskt som det RAM gjør når man trykker OFF knappen). Men som sagt, poenget her at det har nå vært såpass mye klager med nye simulatoren at man begynner snart å bli lei av lese opp og ned i mente på klager og helst da klager som f.eks har med grafikk å gjøre at man ikke får kjørt en low end maskin på maks (ultra) innstillinger uten bugs og stutters osv osv. For meg så virker det som at mange (ikke at dette gjelder i dette forumet, men kanskje spesielt Avsim) med at folk har glemt hvordan forrige MS versjon av deres fly simulator faktisk fungerte iforhold til denne her?
  8. Beklager litt sånn uforståelig innlegg ovenfor her. Men sitter og reflekterer litt over utviklingen av flight simulatoren fra MS her. Jeg ble ble virkelig betatt den gangen når 2004 kom med sitt gjennombrudd med tilnærmet lik den simulatoren vi idag skal begynne å lære og kjenne i noen år fremover håper jeg. Sitter og tenker litt tilbake på hvor mye argelse det var blant simmere som ønsket seg at FS gikk over til 64 fra 32 bits system hvor RAM kunne fritt brukes i simmen pga antall core og tråder i prosessor som håndterer 8 bits binære tall system som 0011001100 (klokkeslag) eller 1100110010 (klokkeslag) osv omganger pr. micro herts såkalt Ghz (Idag klokkeslag pr. microsekund*bits tungvindt å forklare, poenget er på slutten) Tror faktisk det er en del tråder i dette forumet her angående dette temaet og hvor deilig det hadde vært om det også benyttet seg mer av grafikk kortet fordi vi til stadighet måtte tweeke systemene for og ikke få OOM o.l. Nå her vi endelig fått det servert i fanget vårt med en verden som ser 100 ganger mer virklighets tro ut av boksen enn det vi kunne drømme om i både 2004 og FSX versjonen inkl. 3 parts utviklere. 💪👍 Så av alt det jeg har sett så langt i den nye MSFS, så har dem faktisk hørt på hva kundene ønsker seg. For min del er jeg stor fornøyd med det resultatet som vises i disse dagene og jo mer MS og Aboso utvikler plattformen og jo mer tilgang til 3 parts utviklere til å slippe fantasiene løs, så tror jeg Xplane og P3D vil slite enormt mye for å holde følge med en så stor aktør som MS har vært i dette miljøet i alle disse årene (Ikke glem at Xplane kom lenge etter MS og at P3D faktisk er bygd opp med base i FSX som vi alle vet var en fiasko). Og når en såpass stor aktør som MS dukker opp igjen etter en brukket hale, så forventer jeg i det minste at MS følger opp det faktiske ansvaret de faktisk sitter med ovenfor oss forbrukere og ikke minst samarbeidspartneren som har gjort en helvetes god jobb med den nye simmen selv om det er noen barndoms-sykdommer her og der i den nye plattformen. Så med dette tror jeg faktisk MS har nå innforstått med angående ansvaret de faktisk bærer på når det gjelder tradisjon helt tilbake på 80 tallet når MS versjon 1 ble lansert (tenker tanken på hvordan det så ut da iforhold til nå idag i 2020) 😂 (40 års utvikling basert på binære tall? Hatten av for den korte utviklingen når man ser hvor mye annet som ikke har utviklet seg på 40 år eller 200 år 😉
  9. Opp igjennom alle årene fra PC begynte å ta over Commondore64/(64000KB minne)/VIC20(128000KB minne)/Amiga500 (520 KB minne) (husker dere det? Når vi måtte loade fra kassett spiller i C64 og hvor fancy det var med floppy disketter 5"25 med maks 512 Kilobytes minne)?) Vel nok om det. Iallefall spill bransjen så store muligheter innenfor spill og PC bransjen den gangen ved at ingen av spill utviklere annet enn Nintendo og Atari kunne utgjøre en "trussel" mot PC industrien med sine spill konsoller som var kodet på en helt annet språk enn binære tall som PC. Spill industrien forstod veldig fort at PC var fremtiden og begynte å utvikle sine spill for fremtidige PC'er for å kunne takle (eye candy). Dette er noe som industrien faktisk holder på med en dag idag. Så her er mitt poeng: Den nye Flight Simulatoren som vi erfarte med f.eks. FS2004 og FSX, er bygd på morgen dagens maskiner, ikke dem vi har idag. Men den PC'n vi sitter på, la oss si om 3-5 år. Akkurat som forrige FSX var bygd sammen på, nemlig at I7 prosessorer kan kjøre FSX, men ikke forrige generasjon prosessorere før det. Og sånn tror jeg også dagens nye Flight Simulator er bygd på også. Så må vi heller ikke glemme at Microsoft med Aboso i spissen sier at det vil komme mange oppdateringer (ny utvikling) i fremtiden på deres nye plattform. Så alt i alt tror jeg folk glemmer veldig fort den leve reglen med at dagens utgivelse ikke er bygd sammen for å tilfredsstille 100% på dagens maskiner, men at dem bygger spill og simulatorer som fremtidens maskiner kan takle uten problemer whats so ever. Det er iallefall min første tanke som slår meg når enkelte begynner å klage på nyutgivelser med at de ikke ser eller husker tilbake på historikken på tidligere utgivelser. At mange spill og simulatorer har bugs i seg, ja det er en naturlig del av hele prosessen med å klage på nye utgivelser som faktisk er bygd for fremtidens hardware som takler "eye candy" 10 ganger bedre enn dagens HW. Dessuten har noen av dagens simulatorer vært helt perfekte fra dag 1?
  10. @Gunnar van der Meeren Når du etterhvert får låst opp, så hadde det vært fint med en liten tilbake melding på hvordan du opplever "flyten" i simulatoren hvis du skal kjøre dette på de PC spesifikasjonene du har i signaturen din Har nemlig en nevø av meg med akkurat de samme spesifikasjonene på sin PC med unntak av RAM (Han har 8GB som skal oppgraderes til 32GB) som lurer veldig på om han skal anskaffe MSFS eller rett og slett holde seg til sin trofaste FSX og de add-ons han har kjøpt opp igjennom. Han arvet PC'n sin av sin onkel noen år tilbake som fortsatt har dønn stabil prosessor med overklokk på 4,9Ghz (I7-2600K) 😂
  11. Nei, tar ikke feil. Aerosoft med Jo Erlend i spissen er allerede igang med Værnes. Slik jeg forstår det, så er Værnes og Wien en av de første utgivelsene fra Aerosoft til MSFS.
  12. Dette gjelder generelt når det gjelder nedlastning 🙂
  13. National Geographics har hatt programlederen inn i nye MFS for å lage en helt ny episode om de ville dyrene i Afrika!
  14. Forstått det riktig her? Hvis man kjøper NGXu il $99,99 så kan man kjøpe NG3 (MAX modellen) til $40 istedenfor å betale 139.99$ for Max utgaven? Med andre ord, man betaler bare 139,99$ for begge pakkene som det vil koste å kjøpe bare NG3/MAX utgaven?