Gå til innhold

Roger Krutå

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Roger Krutå svarte i Thor jensens innlegg i et emne i Kaffekroken
    quote: Opprinnelig postet av PC Reithe: Hej! Ut från CPH 8/3 och hem den 24/3 kostar 8909SEK. Er det da rimelig at tur/retur Mo i Rana - Trondheim - Oslo med Widerøe og SAS skal koste kr 5500.- I ******* heller.
  2. Roger Krutå svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei Lulebo. SRSAB har det du trenger. Her er en oversikt over litt antenneutstyr. Så kan du kontakte en av disse for bestilling: CELSIUS METECH UPPLAGSVÄGEN 3 972 54 LULEÅ Telefon 0920-226600 GRANIC MASKIN AB SMÅBÅTSGATAN 2 972 35 LULEÅ Telefon 0920-228025 NORRLARM AB BESIKTNINGSVÄGEN 12 973 45 LULEÅ Telefon 0920-257525 Fax 0920-257545
  3. Roger Krutå svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Og tenk på at det på verdensbasis blir drept ca 500 000 mennesker - EN HALV MILLION - i trafikken hvert år.........
  4. Roger Krutå svarte i mwalthers innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hmmmmmm. Blir kanskje ikke så lang tråd dette? Forhåpentligvis ikke mange som har opplevd ulykker. Det nærmeste jeg har vært er denne Var en del forsinket ut fra ENGM. Var en fin fredags ettermiddag med "Endelig fredag - meny" ombord. Merket meg at vi var på visuell innflygning mot bane 27 på Værnes, og rullebanen dukket opp på venstre side. Det ble en rimelig knapp sving og en kort-kort finale. Merket også at vi landet langt innenfor threshold og at oppbremsingen var megahard. Det var ikke mye Værnes igjen da vi svingte rundt og taxet inn til stand 34. Jeg satt langt bak og forlot flyet gjennom bakdøra. Var utenfor venstre vinge da det sa poff og det tok fyr i venstre landingsstell. Det ble stor aktivitet og en SAS-stuer startet slokkingen først. Det gikk nå bra da, tok heldigvis ikke fyr under selve landingen. Merket også at BU126 var det siste flyet som benyttet RW 27. Etter dette tok de RW 09 i bruk....... [ 20-12-2001: Endret av: Roger Krutå ]
  5. Roger Krutå la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Har hørt at SAS har satt alle sine fly på bakken i kveld. Det skal være funnet en sprekk på alle flyvertinnene. Er det virkelig mulig. Kan vi feste lit til dette? Jeg er skeptisk!!
  6. Hei Patrick Du finner info ihttp://www.flightsim.no/cgi-bin/ubb/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=9&t=000411" TARGET=_blank>Pro Controller/Squawkbox-forumet Roger
  7. Roger Krutå svarte i Frank Petersens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei Frank For å holde seg oppdatert = http://www.norskaero.com/pub/" TARGET=_blank>AIP Norge Gen./Enr. og AD. Når det gjelder de kartene i filbiblioteket er de rimelig gamle. Noen av rutene er utrangert og finnes ei lenger. Forøvrig er AIP Norge en god investering. Du får for kr 400.- alle aktuelle kart for å fly i Norge. Det er 5 stk fulle ringpermer. I tillegg får du inkludert i prisen ett års oppdatering. Da får du nye SID-er og STAR-er med nye tall og bokstaver hvis disse blir endret. Rett stilig, for oppdateringer er det mange av og prisen på kr 400.- dekker ikke en gang portoen for oppdateringene. Roger
  8. Kommer - Må bare få med meg Carew og Mendieta som skal mose Andersson og Effenberg i kveld. Roger [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]
  9. Det er jo for jævlig, men bare en til spiker i kista. Det går ikke an å være lykkelig og liten. De som er større har alltid fordelen av tonnasjen og utkonkurerer de små på det. Jeg spår at det om 10 år er 4-6 flyselskaper igjen wourldwide. Det er synd. Braathens var det mange nordmenn somm hadde gode relasjoner til. Roger [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image] [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image]
  10. Tynset Flyklubb sin Grumman American Tiger http://home.no.net/tysfly/images/aa5b-2.jpg" TARGET=_blank>LN-MOZ
  11. Samme hendelsen er omtalt http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=02281984&airline=Sandinavian+Air+System" TARGET=_blank>her Litt andre detaljer men samme årsak.
  12. Saxson sin http://members.home.net/saxonmedia1/747.zip" TARGET=_blank>747 er jo bare helt suveren. Teksten finner du http://members.home.net/saxon747/747.htm" TARGET=_blank>her
  13. Hei igjen Henrik. For det første har Stian selvfølgelig helt rett. Man trenger ikke kart for å være med på dette flyinn'et. Det er bare å føre opp f.eks "No charts - need vectors" i flightplanen, så får dere vectors fra flyvelederne. Jeg har sjekket AIP SID/STAR for ENGM og ENTC mot de litt eldre som ligger i filbiblioteket. De er stort sett identiske og kan brukes om hverandre. Disse vil være aktuelle søndag: SID ENGM: RW01L Tombo 1A = Tombo 2A RW19L Tombo 1C = Tombo 2C STAR ENGM: RW19L/R Mesnali 2F = Mesnali 3F RW01L/R Mesnali 2E = Mesnali 3E SID ENTC: RW01 Bardufoss 1A = Bardufoss 2A RW19 Bardufoss 1B = Bardufoss 2B STAR ENTC: RW01 Molon 1 evt Garlo 1 Garlo 1 = Molon 1 med Garlo intersection foran. RW19 Senja 4D = Senja 6D U/Z 101 blir SID ut fra ENGM --> TOMBO-RAMBU NDB(RBU)-MERAK-GIRAN-EVENES VOR(EVD)-GARLO eller MOLON eller SENJA NDB(SJA)(alt etter RW in use og valg av STAR) U/Z 101 blir SID ut fra ENTC --> BARDUFOSS VOR(BDF)-EVENES VOR(EVD)-GIRAN-MERAK-TOLGA VOR(TGA)- MESNALI VOR(MES) Håper dette ikke forvirrer mer enn det forløser. For de som ikke har kart, men vil file en flightplan med de punktene som er aktuelle ut fra kartene, er kanskje dette brukbart. I alle fall håper jeg at himmelen blir tett av fly på søndag kveld. Hilsen Roger [Endret av Roger Krutå 09-02-2001.]
  14. Hei Henrik Tombo 2A er SID (Standard departure route - instrument)for Gardermoen RW 01L. Tombo 2C er SID for Gardermoen 19L. MERAK er et navigasjonspunkt (kalt fix eller intersection som du finner i SB waypoint-databasen og i f.eks FSNavigator) i trøndelag. Dette punktet ligger i en luftled (airway) som heter U/Z101. Denne luftleden finnes i kartverket (AIP) som kan kjøpes for kr 400.- fra luftfartsverket. SID-ene for Gardermoen er også hentet fra AIP. Disse er fra Okt 99, og kan være oppdatert i forhold til de som ligger i filbiblioteket på Flightsim.no Senja 6D er STAR (Standard arrival route - instrument) for RW19 i Trømsø. Garlo 1 er STAR for RW01 i Tromsø. Hilsen Roger [Endret av Roger Krutå 09-02-2001.]
  15. Hei. TAF Terminal Aerodrome Forecast utstedes i to versjoner. Kort TAF (FC) Gjelder fra en time etter utstedelsestidspunktet og 9 timer fram i tid. TAF (FC) 221700Z 221803 10020KT CAVOK. I dette tilfelle: TAF utstedt den 22. denne måned kl 1700Z. Gjyldig fra den 22. denne måned fra kl 1800Z + 9 timer. Lang TAF (FT) Gjelder fra 7 timer etter utstedelsestidspunktet og 18 timer fram i tid. TAF (FT) 221700Z 230018 10025G35KT CAVOK I dette tilfelle: TAF utstedt den 22. denne måned kl 1700Z. Gjyldig fra den 23. denne måned fra kl 0000Z + 18 timer