Ja, de var pionerer på sitt felt. Ingen tvil. Jaran, har gode argumenter mtp de ulykkene som har vært med Twin-Otter, men jeg tror det er viktig å tenke på at fokuset på sikkerhet i bransjen på den tiden var ikke så detaljstyrt som det er i dag. Det er derfor at det er interessant å lese boken, med kommentarer i fra flygere og passasjerer, fordi det faktisk gir oss en pekepinn på hvordan ting var og hvorfor piloter ble tilagt den respekten de hadde på den tiden. Spesielt siden de kom i all slags vær. Widerøe fikk jo også på seg ett rykte som sa at de kom uansett vær. Kulturen var annerledes på den tiden, det å ha litt "cowboy" tendenser var akseptert til en viss grad, både av kolleger og også passasjerer. Denne holdningen har endret seg over årene, godt er det! Men av nyere tid så kan kanskje denne holdingen blant de "gamle gutta" oppsumeres veldig godt i denne havarirapporten Ln-Wis
Holdning, blir vel feil ord kanskje, men gamle rutiner i en Twin-Otter var vanskelig å glemme i denne saken tydeligvis.