
-
Forskning i forbindelse med masteroppgave i Luftfartsvitenskap
Hei og god ettermiddag! Jeg er i gang med å skrive masteroppgave i luftfartsvitenskap og henvender meg til deg som jobber eller har jobbet i luftfattsindustrien. Hvis du er villig til å utveksle litt med meg, så skriv gjerne til meg på "meldinger". Mitt forskningsprosjekt vil omfatte påvirkningen KNH Helge Ingstad/ Sola TS - ulykken har på norsk luftfart og rapporteringskultur! På forhånd takk! Mads
-
Flystyrt i Larvik
En flyulykke med slikt utfall er bare tragisk for hele miljøet. Fint om man lar være å spekulere, men lar politi og Havarikommisjon gjøre jobben sin. Tankene mine går til familiene som har mistet sine kjære.
-
Baro minimums
Veldig enkelt forklart ovenfor, men vær også obs på forskjellen mellom DA(H) og MDA(H). DA(H) er høyden du skal velge enten å lande eller go-around i en precision approach. MDA er høyden du ikke kan descende under, men du kan fortsette på MDA-høyden til du når Missed Approach Point (MAP) i en non-precision approach. Som i dette eksemplet er LOC (GS out).
-
Baro minimums
Ja, det er korrekt! På mange kart står det også forskjellige minima for klasse A, B, C aircraft, som på høyre under "Circle-to-land". Da er minstrehøyden forskjellig utifra flyets hastighet i approach. Det står også et tall i parentes, i dette eksempelet, DA(H) 305' (284'), 305' viser til høyde over havet (altitude), mens det 284' står for height (over threshold)
-
Baro minimums
Benytter Navigraph Jeppesenkart? I såfall, sjekk ut denne: https://www.boldmethod.com/blog/lists/2018/10/how-to-brief-a-jeppesen-approach-chart-in-11-steps/ Forklarer litt hvordan man leser jeppesen charts!
-
MSK Mushshak T-17
Er dette modellen du har? https://secure.simmarket.com/msk-saab-mfi-17_pac-mushshak-(the-proficient)-fsx.phtml Isåfall blir spørsmålet, er det fargene i cockpit som ønskes å endres, eller vil du endre på instrumentering? Å endre instrumentering er ikke alltid lett, men noen ganger er det muligheter for å skifte ut gauges i de forskjellie cockpitene. Har du et eksempelbilde fra det du benytter i simulatoren og hvordan du har lyst til at det skal se ut?
-
Mads begynte å følge Forskning i forbindelse med masteroppgave i Luftfartsvitenskap
-
Et meget rart "problem"
PERFEKT! Tusen takk!
-
Et meget rart "problem"
Hei. Har kommet borti et veldig rart "problem" i Firefox. Hver gang jeg er i nettleseren med fullscreen, Netflix, amazone, youtube etc. blinker en "skriv her cursor" i hjørnet. Konstant. Vet noen hva som er galt? Har noen opplevd det samme?
-
Influencer blondie "unboxer" FS gear
Reklame reklame reklame. Jo flere "følgere", jo mer får Microsoft reklamert sitt produkt 👌
-
LVL og YD.
LVL: Er en sikkerhetsfunksjon i autopilot som kan hjelpe et fly til å stabilisere seg på en gitt høyde "straight-and-level" YD: Yaw Damper. Et system som stabiliserer flyet og hjelper mot uønsket oscillerende bevegelser i roll og Yaw akse
-
PPL lesing.
Vil anbefale deg denne boka. Den omhandler manøvre og øvelser som kan testes ut i simulatoren. Da får man litt knagger å plassere ting på, hvis man prøver å fly leksjonene etter man har lest Gjør det litt ekstra artig! Dog, skal det sies at jeg ikke kan garantere at simulatoren du bruker simulerer ALT som er å lese. Noen ganger kan teorien være uforståelig uten at man ser det i praksis
-
Microsoft Flight Simulator 2020 Tech Alpha
Det ser jo fint ut, men jeg får fornemmelse av arkade med instrumentene som "HUD" rundt🤔
-
FS2004 addons ønskes
Fungerer Scenic med FS9 mener du?
-
FS2004 addons ønskes
Men med mitt system kan jeg ikke kjøre X-Plane med grafikk og flyt som jeg vil.. Hva er forskjellen å kjøre den på USB pinne og ikke?
-
FS2004 addons ønskes
Hvorfor ikke? det var siste simulatoren jeg følte fungerte stabilt, og samtidig har jeg heller ikke system til å kjøre FSX/P3D på spillbart nivå!