-
Hvilke ruter flyr NWA og JAL DC10 på?
Da eg fløy Northwest til/fra Honolulu Int'l, Oahu Hawaii, i fjor høst var det med Boeing 757-300 fra Los Angeles. Faktisk var det samme maskin, N596NW som fløy oss frem og tilbake med 12 dagers mellomrom
-
Hvilke ruter flyr NWA og JAL DC10 på?
Har fløyet Northwest sine McDonnell Douglas DC-10-30 tre ganger fra Amsterdam til Memphis dei siste 2-3 mnd. Dette var med N230NW, N242NW og N235NW Forsåvidt heilt greie turer og DC10 er et helt ok fly. Men den er moden for utskifting, synd at plastikk skal erstatte den!
-
Braathens old livery
Pr. dags dato er det 3 maskiner igjen med Blåhale: -BRH, -BRJ og -TUD Resten er i nye farger, noen med vingen på motoren, andre uten. Og så har vi -BRE som er helvit med flagg i halen..
-
Norwegian paint
Norwegian Boeing 737-800 med Winglets http://home.c2i.net/ln-ref/forum/LN-NOR.gif
-
Stor maskin over Flesland
Eg har ikkje sagt at AWACS ikkje har radar, eg sa at tallerken på toppen er antenne®. Denne radaren du refererer til sitter på et anna sted på flykroppen
-
737 fra Årø
Hva [sensurert] er Vestlink???????
-
Stor maskin over Flesland
Altså, det "synlige" eller tallerken som noen kaller den, på oversiden er IKKJE en radar! Det er antenne®
-
Sikorsky S-61 holder fortsatt koken..........
Helikopter Service sine Sikorsky S-61 flyr fortsatt offshore i Nordsjøen etter mange års tjeneste.. Her er bilde av LN-ORC som mellomlander på rørleggings fartøyet "Seaway Falcon" på vei fra Florø til Snorre for 3 dager siden: Bilde: LN-ORC Enjoy.... hmm.. ble litt feil i linken der ja.. Bedre nuh! Try again!
-
SAS LN-RCD på Sola
I følge ryktene kommer det totalt 3 stk SAS Boeing 767-383ER til SVG. De 2 andre som muligens kommer i juni er OY-KDL og OY-KDN Bilde av LN-RCD tatt av meg selv på SVG finnes her: LN-RCD
-
Norwegian-spørsmål
den ble leid i fra et leasingselskap.. ikke fra Braathens Braathens solgte LN-BRU til leasingselskapet ILFC 15.02.00 for så å lease den tilbake. 22.03.02 ble den levert tilbake til ILFC og var dermed ute av Braathens systemet. Den ble lagret i USA som N651LF til Norwegian leased den frem til dem fekk tak i nok -300 maskiner. Ble så lakkert helt hvit og plassert på SVG. Den fløy nokre sykluser for DY i ettertid også. Sist eg observerte den var tirsdag som var. Da stod den fortsatt forran den nye DY hangaren på SVG. Som skreve tidligere skal den inn for Air Baltic sammen med andre ex. Braathens maskiner. En oppdatering av Norwegians flåte: Reg Name Type MSN L/N Del Ex. company Ex. Reg Into fleet LN-KKF Fridtjof Nansen -3K2 24326 1683 08.03.89 Transavia PH-HVM 16.08.02 LN-KKG Gidsken Jakobsen -3K2 24327 1712 04.05.89 Transavia PH-HVN 17.12.02 LN-KKH Otto Sverdrup -3K2 24328 1856 03.05.90 Transavia PH-HVT 30.11.02 LN-KKI Helge Ingstad -3K2 24329 1858 11.05.90 Transavia PH-HVV 16.11.02 LN-KKJ Sonja Henie -36N 28564 2936 14.11.97 Varig PP-VQP 27.08.02 LN-KKL Roald Amundsen -36N 28671 2955 21.11.97 Varig PP-VPS 03.09.02 LN-KKM Thor Heyerdahl -3Y0 24676 1829 13.03.90 Malev Hungarian Airlines HA-LES 04.03 LN-KKN Sigrid Undset -3Y0 24910 2030 18.04.91 Malev Hungarian Airlines HA-LET 05.03 I tillegg har altså desse 3 B737 også vert innom DY: Reg Name Type MSN L/N Del Ex. company Ex. Reg Into fleet LN-BRU Thor Heyerdahl -505 25790 2245 20.03.92 Braathens/ILFC N451LF 05.08.02 G-CELU -377 23657 1280 15.10.86 Channel Express G-CELU EC-IFN -46B 24124 1679 21.03.89 Futura EC-IFN hmmm.. dette siste her ble kanskje litt rotete oppsatt, men dere finner vel ut av det!
-
Ny flygeleder-tabbe!
Unnskyld at eg skriver det, men suppehuene skiller seg mere og mere ut for tida! Da tenker eg ikkje på selve hendelsen med flyene det er snakk om her, men noen av dem som har svart her og i andre topic'er!
-
MD80 kontra B737
Boeing selger mere av MD95/B717 enn av B736 som er "omtrent" sammee size! Og siden AirTran har tatt MD95/B717 TWA maskinene fra Boeing så kan det nok kanskje komme nye ordrer på MD95/B717 i fremtiden... Oddgeir
- G-CELU
-
Ble fratatt radio-scanner idag!!
Nekte å oppgi navn er ikkje lovlig så det er no så.. Ja, korfor ikkje nekte i den situasjonen også? Politiet må bevise at du kjørte akkurat der! Den ganggen var jo politiet snille da dette er en "fillesak" vel?, men det kunne like vel ende i bot? Selv om du veit at du gjorde noko gale og du har god samvittighet, så kan du ved å seie for masse der og da sette deg selv i et dårligere situasjon. Ved en senere adlending kan du jo innrømme at det du gjorde var galt, uten å tape noe på det..
-
Ble fratatt radio-scanner idag!!
En gylden regel i ALLE tilfeller der Politiet stopper deg: NEKT PÅ ALT, ABSOLUTT ALT.. Du taper ingen ting på å nekte der og da! Men har du først sagt noko, og det kommer i vaktsjournalen så er det vanskeleg å få sletta det. Så når en blir stoppa.. NEKT PÅ ALT og fortell ingen ting. Vent til senere slik at du får tenkt deg om, pratet med andre om saken, at nye opplysninger dukker opp etc etc. Overnevnte sak er vel et bra eksempel på det.. Hadde han nekta på alt og venta til at han hadde forhørt seg om saken, bl.anna her på forumet så hadde det vert lettere for han!
Oddgeir Refvik
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk