Gå til innhold

Eirik Sørensen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Er det da ingen som vil ta utfordringen? Tidsfristen vi satt sist er igjen utløpt, men vi har fortsatt ingen logo! Dersom noen skulle være interessert, vennligst ta kontakt med undertegnede. Hilsen Eirik accnor1@vaccn.org
  2. Forgjeves har vi forsøkt å gjennomføre en logo-konkurranse i forbindelsem med sammenslåing av de Skandinaviske VACC i VATSIM. Men dessverre ser det ut til at juletider er dårlige tider for kreative designere. Derfor gjør vi et nytt forsøk og håper noen får lyst til å forsøke å lage en god logo som knytter de tre Skandinaviske landene Norge, Sverige og Danmark sammen. For mer informasjon, se Scandinavian vACC's åpne forum. Hilsen Eirik
  3. Se http://www.vaccsca.org/forum/index.php?act=ST&f=11&t=95 for mer informasjon. Hilsen Eirik
  4. Flyplassen heter Saddam International Airport men er av amerikanerne omdøpt til Baghdad International Airport som etter all sannsynlighet vil bli det nye navnet på flyplassen heretter. Den har aldri hatt navnet "Hussein International Airport". Hilsen Eirik
  5. Dette kommer ikke til å bli direktesendt, men kommer som et innslag en av de nærmeste dagene. Hilsen Eirik
  6. Eirik Sørensen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Har du medlemskap hos VATSIM og kunne tenke deg å høre din egen stemme på radioen førstkommende onsdag, ta en titt her Hilsen Eirik
  7. Eirik Sørensen svarte i H Os innlegg i et emne i Kaffekroken
    Du kan sende private meldinger til brukere av dette forumet selv om du ikke kjenner mail-adressen. Klikk på vedkommendes navn, så får du frem en side med bl.a. mulighet til å sende private meldinger. Hilsen Eirik
  8. Når jeg reiser i forbindelse med jobb, bestilles billetten av vår administrasjonsavdeling og da får jeg tildelt sete på forhånd. Innsjekking er raskere i en av terminalene på flyplassen enn å gå på Internett for å gjøre dette. Det tar meg nøyaktig 15 sekunder å sjekke inn på denne måten. Men dette har SAS hatt også lenge før Direct. Samtidig er det jo ikke slik at SAS ikke kunne ha innført innsjekking på Internett uavhengig av Direct-konseptet? Hilsen Eirik (stadig eks SAS-kunde )
  9. En fullpris billett tur-retur København koster i dag med SAS kr. 5.428,- Det er ganske nøyaktig hva business-klasse billetten kostet før SAS Direct ble innført. Til sammenligning koster en Sterling fullpris billett kr. 2.598,- Jeg er klar over at det går an å få billetten noe rimeligere om man bestiller i god tid i forveien og sier fra seg muligheten til å booke om flighten. Men da er jo mye av poenget borte, er det ikke? SAS har forsøkt å overbevise både seg selv og sine passasjerer om at de innførte Direct fordi forretningsreisende ønsket dette. Første gang jeg reiste med Direct, lå det en fin liten folder i den orange plastboksen (<matboksen> for de uinvidde) som fortalte meg at SAS hadde spurt de reisende om hva de ønsket, og at dette var svaret. Vel, jeg ble aldri spurt. Og skal jeg dømme ut fra de samtaler jeg har overhørt på diverse flyvninger og flytog samt folk jeg har pratet med, ble heller ikke noen av disse spurt. Ok, jeg innrømmer at det sikkert finnes de som er fornøyd med Direct men som naturlig nok ikke løper rundt og proklamerer for dette, men jeg har i hvertfall aldri truffet noen av disse. Sannheten er nok heller at SAS hadde et akutt behov for å spare kostnader, noe som forsåvidt er forståelig i disse tider. Men kunne de da ikke heller vært ærlige og fortalt kundene at det var nettopp hva som var åraken til innføringen av Direct? Dette ville jeg i større grad ha respektert. Og man undrer seg over at forretningsreisende forlater SAS og tror dette kan ha noe med flyvertinnene å gjøre Hilsen Eirik (fortsatt eks SAS kunde)
  10. At forretningsreisende er oppgitt over SAS for tiden, er det liten tvil om. Men jeg tror nå ikke dette har så mye med flyvertinnene å gjøre. Det er heller det idiotiske nye opplegget de har innført kalt "SAS Direct". Dette innebærer følgende: * Maten som på business tidligere var ok, er nå helt latterlig * Man blir plassert på sete 33B midt oppe i en familie med småbarn på feriereise (ikke misforstå meg, jeg har ingen ting i mot familier på feriereise. Jeg er ofte på feriereise med barn selv. Men det er forskjell på ferie og jobb). * Det er ikke lenger mulig å jobbe på flyet * Det tar en evighet å komme seg av flyet. Tid er viktigere når man er på jobb enn når man er på ferie (i hvertfall i denne sammenhang). * Man betaler fortsatt omtrent like mye som forretningsreisende nå som da man hadde business-klasse. Fra nyttår og frem til sommeren i fjor hadde jeg ca. 20 reiser tur-retur med SAS. Etter at de innførte SAS Direct i juni, hoppet jeg over til Sterling. Der betaler man tross alt for det man får. Hilsen Eirik (eks SAS-kunde)
  11. hPa

    Eirik Sørensen svarte i Andreas Eriksens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Dersom du skal knytte dette til noe som har med flyvning å gjøre, kan du ta en titt på Pilot-seksjonen på VACC Norways web (link nederst i innlegget). Her finner du en forklaring på forskjellen mellom Transition Altitude og Transition Level og hvordan dette er relatert til lufttrykket (målt i hPa på disse kanter...). Videre finner du en omregningstabell mellom hPa og tommer kvikksølv (sistnevnte benyttes bl.a. i USA). Linken heter "Altmeter conversion table". Hilsen Eirik
  12. Eirik Sørensen svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Kan du ikke slette det selv? Velg "Endre" på innlegget ditt og deretter "Slett dette innlegget" som du finner under tekstfeltet. Hilsen Eirik PS. Kan noen flytte hele tråden over til Snackbaren? DS.
  13. Beklager off topic i forhold til temaet i denne tråden, men Haavard, din avatar er på 430 kB! Det er mye bortkastet båndbredde for et så lite bilde. Foreslår at du reduserer størrelsen på originalbildet til 48x48 piksler, så slipper vi andre å laste ned dette enorme bildet. Avatarer bør ikke overstige 10kB. Hilsen Eirik [ 26.12.2002, 17:47: Endret av: Eirik Sørensen ]
  14. Eirik Sørensen svarte i Erik Sørensens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Jeg observerte dette fenomenet selv tirsdag (fra Bærum). Fargene på videoen tror jeg lyver litt og er et resultat av refleksjon fra solen. Fra der jeg så den, hadde den en hvit hale, tilsvarende konsensstripene fra et fly. Det som var litt uvanlig, var at disse "kondensstripene" var mye tykkere en hva man vanligvis ser, men var samtidig mye kortere. Det så også ut til å fly i lavere høyde enn hva man vanligvis forbinder med kondensstriper. Det kunne dog se ut til at objektet beveget seg noe saktere enn et jetfly, men ikke mye. Dette kan uansett ha vært en illusjon. Jeg observerte dette i noen minutter, og selv om det så litt spesielt ut, er min antakelse at dette var et fly og at atmosfæriske forhold førte til de noe spesielle kondensstripene. Men sikker er jeg ikke... Hilsen Eirik
  15. Hos Wilco koster programmet NOK 350 inkl. frakt. Hos SimWare koster den 385 inkl. frakt (samme utsalgspris som Wilco, men dyrere frakt). Hos Amazon UK (http://www.amazon.co.uk) koster den NOK 311 inkl. frakt. I tillegg kommer mva og fortolling. Noen bedre? Hilsen Eirik