-
Altfor høy kamera-hastighet i cockpit
Jeg opplever at pan-hastigheten i cockpiten (flyttingen av kameraet med piltastene) er fryktelig rask. Altfor rask til å finjustere kamera-plasseringen for egne custom-posisjoner. Ser det er kjent også på engelske forum, men jeg har ikke snublet over noen løsning med mindre den har gått meg forbi. Hastigheten kan endres med innstillingen "Freelook speed", men dessverre endres da også hastigheten man ser seg rundt med. Dumt de ikke kan endres uavhengig av hverandre - så vidt jeg vet i hvert fall. Noen som kjenner til en løsning på dette?
-
Oversikt over innholdet på Marketplace
Finnes det en nettside hvor innholdet på Marketplace vises slik at man kan følge med på hva som dukker opp der uten å måtte fyre opp simulatoren? Jeg kjenner bare til siden under, men det er vel bare et initiativ fra entusiaster, og ikke noen offisiell oversikt sånn sett. Finnes en slik side i det hele tatt? https://www.dpsimulation.org.uk/microsoft-flight-simulator-marketplace-directory.html
-
Hvilke innstillinger benytter dere på TrackIR?
Deres som bruker TrackIR - hvilke innstillinger benytter dere? Dette er første gang jeg bruker TrackIR, og foreløpig har jeg satt verdiene for Speed og Smooth til hhv. 1,3 og 30, og har utover det ikke forsket altfor mye på ting og tang. Tenkte bare å høre hva andre benytter av verdier?
-
I halen på PMDG 737NGX henger en dings?
Det er kanskje for å synliggjøre om APU går eller ikke...?
-
Microsoft Flight Simulator
- Bruk av A/T under landing (737)
På diverse tutorials på nettet hvor det brukes autopilot på brorparten av flyvingen, så kobles denne ut før landing. Greit nok det, men ofte kobles også auto throttle ut, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Det må da være hendig å la den være innkoblet for å holde hastigheten stabil helt til touchdown?- Hvor benytter fly med GPS fortsatt VOR-innflyginger?
Hva med alle de tusenvis av waypoints rundt omkring i verden da? Manøvrerer man bare mellom de ved hjelp av IRS?- En tur over Sveits
- ILS innflyging med VOR til Kastrup
Kikker litt på innflygingen til Kastrup (EKCH), ILS DME RWY 30 via TESPI2D. Her er det en VOR involvert, og min første tanke er at måten å gjøre dette på er å fly 89° fra TNO til jeg krysser og følger 129-kursen fra VOR - for så til slutt gjøre u-svingen til ILS. Har jeg forstått det riktig?- Hvor benytter fly med GPS fortsatt VOR-innflyginger?
Mens jeg fløy en VOR approach her om dagen kom jeg til å lure på en ting. VOR er jo fint hvis man ikke har GPS, men det har jo sikkert flere og flere - og i hvert fall større fly - så hvorfor driver disse flyene likevel med slike innflyginger i stedet for å benytte GPS-baserte innflyginger?- Valget mellom P3D og XP11 ble plutselig veldig klart for meg
Jeg har vært på gjerdet en stund når det gjelder P3D vs. XP11 ettersom jeg ikke har hatt god nok hardware til å se dem begge på sitt beste. Fikk nettopp orden på dette, og da jeg tok en tur over Trondheim sentrum for å se hvordan det tok seg ut var konklusjonen egentlig ganske enkel - selv om jeg uansett har begge. Jeg tok disse to bildene jeg synes taler for seg selv. Dette er begge to med alt av innstillinger så høyt det går, og ingen addons. Side om side synes jeg P3D her fremstår så latterlig at jeg måtte dobbeltsjekke at jeg ikke hadde surret med innstillingene. Og når XP11 ser ut som det gjør skal jeg gladelig tilgi at de på skammelig vis har klart å bytte ut Nidarosdomen med et hotell - Bruk av A/T under landing (737)
Nevian
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk