Gå til innhold

Nevian

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Det er kanskje for å synliggjøre om APU går eller ikke...?
  2. Nevian la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    På diverse tutorials på nettet hvor det brukes autopilot på brorparten av flyvingen, så kobles denne ut før landing. Greit nok det, men ofte kobles også auto throttle ut, og jeg forstår egentlig ikke hvorfor. Det må da være hendig å la den være innkoblet for å holde hastigheten stabil helt til touchdown?
  3. Hva med alle de tusenvis av waypoints rundt omkring i verden da? Manøvrerer man bare mellom de ved hjelp av IRS?
  4. Nevian la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Kikker litt på innflygingen til Kastrup (EKCH), ILS DME RWY 30 via TESPI2D. Her er det en VOR involvert, og min første tanke er at måten å gjøre dette på er å fly 89° fra TNO til jeg krysser og følger 129-kursen fra VOR - for så til slutt gjøre u-svingen til ILS. Har jeg forstått det riktig?
  5. Mens jeg fløy en VOR approach her om dagen kom jeg til å lure på en ting. VOR er jo fint hvis man ikke har GPS, men det har jo sikkert flere og flere - og i hvert fall større fly - så hvorfor driver disse flyene likevel med slike innflyginger i stedet for å benytte GPS-baserte innflyginger?