-
Kathmandu Nepal approach
Hei. Har prøvd meg en tid nå på en annerledes flyplass enn vanlig. Kathmandu i Nepal. Etter å ha laget ruten i Navigraph og valgt VOR til RWY 02 så har jeg brukt denne for det meste. Men havner helt feil i innflygingen, se bildene. Navigraph sier VEPT/07 DCT MOVRI DCT RATAN DCT GURAS VNKT/GURAS.D02 Men etter å ha klargjort FMC med DEP og ARR så sier LEGS følgende, som sender meg helt utenom ruten: MOVRI ROMEO RATAN GURAS FD108 60VO2 40VOR MD108 RW02. Dette ser mer ut som en RNAV rute, som SIMLINK pilen viser. Hvor gjør jeg feil i FMC programmeringen?
-
Antall flytimer
Mange takk alle sammen. Som dere sier, jeg kan nok ikke se hvor mange 'Corona timer' jeg har. Fortsatt god påske:) Mvh Pål
-
737 CWS
Et spørsmål til dere riktige 737 flygere der ute. Bruker dere CWS under flyvingen? Hvis svaret er ja, når brukes det? Hvis svaret er nei, hvorfor ikke? Mvh Pål Rønningen
-
PMDG 737 og FSUIPC
Hei og mange takk for tipset. Her var det jo et veldig bra utvalg 🙂🙂 Mvh Pål Rønningen
-
PMDG 737 og FSUIPC
Hei. Er det noen her som bruker PMDG 737 og FSUIPC? Har lett lenge etter en kommando til FSUIPC som slår av AP og på CSW, men etter flere forsøk på tips er det ingen som virker. Kommando Z til autopiloten ligger i FS, men vist nok ingen for CWS.
-
Antall flytimer
Er det noen måte å finne ut hvor mange timer jeg har bak spakene? Har lett etter filer med info om engines hours, men ingen som gir noe skikkelig svar. Har hatt PMDG 737 serien på FSX i 20 mnd nå, og med 'hold deg inne mode" så har det blitt virkelig mye flying. Noen som har et tips?
-
Approach charts
Hei. Har en liten utfordring til dere proffe piloter. Jeg har printet ut masse approach chart og har de i en A4 perm. Den tar alt for stor plass der den ligger så jeg lurte på hvor jeg kan få kjøpt den som pilotene bruker i flyene. Den ser ut som om den kan være A5 med spiral i toppen/korte enden. Mye mer håndterlig tror jeg. Mvh Pål Rønningen
- Rar innflyving
- Rar innflyving
-
Rar innflyving
Hei Geir, takk for tipset. Det ble straks bedre, i hvert fall så slipper PAX å lete etter spyposene lengre. Men fikk en annen raritet. I følge Navigraph og kartet så har både VLA og RUBOT snirklete Approach. Men i FMC så står det BL028-RUBOT-CF07L-FF07L-RW07l. Så den flyr direkte inn. Er dette en feil i Navigraph?
- Rar innflyving
- Rar innflyving
-
Rar innflyving
Idag trenger jeg litt hjelp fra riktige piloter. Flyr en del i Spania siden jeg bor mye der og nå har jeg lagt opp en kort rute fra Alicante til Barcelona. Men den Approachen jeg får der ser veldig snirklete ut. Mer som en kø foran innsjekking for passasjerer. I flere Approacher til LEBL, VAL - RUBOT - SSL og VBIM ser alle likedan ut. Kan noen av dere forklare hvorfor de er lagt opp slik? I løpet av det året jeg har brukt simmen så har jeg ikke støtt på slike.
-
Barometer bruk
Takk til dere begge to. Jeg har antagelig tatt PMDG's manualer for å være 'sannheten' tidligere, og der har det stått at dette gjør man under descent. Heretter gjør jeg det før TO. Fant også en tråd hos PMDG om hvordan dette kan gjøres fast, uten at det alltid ble overskrevet ved ny flyving.
-
Barometer bruk
Nei, det hadde jeg ikke. Og årsaken til det er at i PMDG manualen så står det at jeg skal sette den etter TD. Men det gjorde faktisk til at problemet ble borte:) Siden jeg er veldig nysgjerrig om dette, kan du forklare hvorfor det skjer når ikke TRANS LVL er satt ved TO. Mvh Pål
Pål Rønningen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk