Gå til innhold

Arnfinn Trønes

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Selvsagt mener jeg Jetstream, liten skriveleif der. Takker og bukker for skikkelig raske og gode svar! Ha en riktig god St. Hans vennlig hilsen LN-ATR
  2. Hei, har et lite spm. Flyr BA daglige avganger fra Gardermoen med så små maskiner som Gulfstream? Jeg var på ENGM Mandag morgen, skulle egentlig på sikkerhets / handling kurs hos SGS, men de hadde sånn brått bestemt seg for ikke å ansette flere, slik at vi som var satt opp med kurs dato en mnd. før vi skulle møte opp på Mandag, ble sendt hjem igjen med et beklager....Grrr Men nok om det, på rampe nærmest flyporten stod det parkert tre Gulf 31 med BA farger, hadde vært fint om noen visste litt om hva de gjorde på gardermoen ved 08.30 man. Vennlig hilsen LN-ATR
  3. Hei Dag, du har helt rett. Nå var jeg ikke klar over at SASBraathens ikke hadde vært smarte nok til å merkevarebeskytte navnet sitt tidlig i prosessen. Mener også å huske at de første hintene om at SAS og Braathens ble slått sammen opprinner fra før 1. Okt. 2003, og at det derfor ikke var noen domeneklagenemd som var i virksomhet. Noe får meg også til å tro at domenenavnet var registrert på urettmessig eier før 1. oktober. Men som sagt, har man ikke merkevaregodkjenning, stiller man langt dårligere juridisk i en domene tvist. Det som var det viktigeste å få frem, er at fra høsten 2003 er det blitt vanskeligere for domene hier og presse selskaper for penger i forbindelse med domenenavn. Hilsen LN-ATR
  4. Christer, må nesten komme med noen opplysninger. Organisasjonen NORID, som administrerer alle .no domener krever at du har et organisasjons nummer for å registrere et domene hos dem, slik at man som privat person ikke kan besitte et .no domene navn. Når det gjelder registrering av feks et merkenavn som sasbraathens.no eller feks carlsberg.no, vil du tape en eventuell sak som måtte oppstå, fordi de retten til merkenavnet. Slike saker vil bli behandlet i domeneklage nemda, der du mest sannsynlig vil bli dømt til å gi fra deg domenenavnet uten omkostninger for den fornærmede part. Norid skriver følgende på sine sider: Krav til begrunnelsen for klagen Klager må dokumentere at Klager har rettigheter til et navn eller merke som er identisk med eller ligner domenenavnet, og at abonnentens registrering eller bruk av domenenavnet er foretatt i ond tro. Ond tro anses å foreligge dersom navnet er brukt på en måte som drar urettmessig fordel av klagers rettigheter eller på en måte som er ødeleggende for klagers rettigheter, eller registreringen er foretatt for å hindre klager i å utnytte sine rettigheter eller for å tilby klager eller andre å overta navnet mot vederlag. Begrepet ond tro skal tolkes slik at det betyr at abonnenten må ha kjent klagers rettigheter, eller vært grovt uaktsom. Tenkte dette kunne være nyttig lesning for flere, så ikke tro at jeg henger ut deg på noen måte! Men rik på å være domene hai, blir man ikke lenger (loven tredde i kraft 1. oktober 2003) Vennlig hilsen LN-ATR
  5. Vil bare legge til at politiets nye helikopter fløy over starten på KNA Rally Finnskog, Ca 15:45 idag. Kanskje det var den? De koste seg iallefall med plenty Lavflyvning. hilsen LN-ATR
  6. For de interesserte i engelskspråklige skrive/tale måter på det berømte f***k ordet, er det Irske; Feck! Kan brukes til alt! he he, Hilsen fra en Stamgjest ved EICK!
  7. Arnfinn Trønes svarte i Daniel Eliassens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Takker for info Dag. Bare en liten beskjed. Det er ingen behov for å maile meg fsuipc.dll, da jeg nå har fått tak i den via vatsim. mvh. Arnfinn LN-ATR
  8. Arnfinn Trønes svarte i Daniel Eliassens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Ser ut til at det kan være det som hindrer meg i å laste ned FSUIPC.dll for fs2k2, fra filbiblioteket. Finnes det en barmgjertig sjel som kan maile meg denne. Hadde nemlig tenkt å ta min første tur på VATSIM i kveld. På forhånd takk for all hjelp. hvis ikke epost adressen min dukker opp i profilen, er den arnfinn@arnfinn.net
  9. Hei Sean Hyggelig at noen "kasta seg på ideen", hvis du har noen spørsmål, eller opplever noen problemer med å få to skjermer til å funke, kan du bare maile meg. Hvis det ikke er til for mye bryderi, Keep me posted hav du synes om "oppgraderingen"
  10. Hei, tenkte jeg skulle dele min opplevelse med dere. Jeg har bestandig sittet å siklet på bilder av hjemmebyggde cockpit'er på nettet, og ønsket å gjøre noe liknende. Men lommeboka var ikke helt enig. Men jeg tenkte at et sted må en jo begynne, derfor fant jeg frem min gamle 15" skjerm, og begynnte jakten på et PCI skjermkort, noe som jeg oppdaget at folk nesten kastet til meg, for "ingen vil bruke et 1-2Mb skjermkort sammen med en 15" lengre. Koblet derfor inn dette, og etter litt triksing i Win 98 hadde jeg to skjermer oprative. FS2K2 svelget dette uten å mukke, og frameraten ble ikke nevneverdig belastet. Så nå slipper jeg å ha throttle, radio og GPS oppe og forstyrre panelet på hovedmonitoren min. Etter min mening er dette den enkleste og billigeste oppgradering til FS hittil. Så som Sunde sier, ikke kast det, du får nok bruk for det en vakker dag. Kanskje noen flere som ble inspirert av denne oppgraderingen. Hilsen Arnfinn
  11. Arnfinn Trønes svarte i Jørn Mikalsens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Sorry, en liten trykkleif. Mente selvsagt ikke å blande RJ med ERJ. Men seriøst, hvis det er noen som har mer detaljert info anngående disse panelene, så venter jeg også i spenning.
  12. Arnfinn Trønes svarte i Jørn Mikalsens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei. Nå skal ikke jeg påberope meg noen inside kunnskap om ERJ eller BaE flightdecks, men jeg mener å ha hørt at det ikke er noen forskjell mellom ERJ 85 og 100, når det gjelder cockpit layout. Den eneste forskjellen jeg kjenner til mellom de to er at 100 er en større utgave av 85, og med plass til flere passasjerer. Det finnes sikker noen som kanskje vet dette bedre, men sånn umiddelbart vil jeg ikke tro det er noen forskjell. Hilsen Arnfinn
  13. Hei Torstein. Tror ikke DC 10 ulykkene (ja minst to som mistet motor) Har noe med dette å gjøre. Grunnen til DC 10 ulykkene var at istedet for å løsne motoren fra vingen på rett måte under service, tok mekanikerne ibruk en raskere men katastrofal feil måte å løsne motorene på (Gaffeltruck). Denne praksisen vil være nesten umulig på Airbus. Jeg vil si at siden rapporten ikke er klar, er det ingen poeng i å spekulere. Ville bare korrektere DC 10 infoen. Håper ingen føler seg støtt av dette.
  14. Arnfinn Trønes svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei, jeg sakset dette fra www.airline-history.co.uk Scanair was founded in 1961 by SAS as a charter airline for Scandinavia in competition with Transair Sweden and Sterling Airways. First aircraft were leased Douglas DC7C aircraft from SAS's own fleet and Scanair's first flight was in September of 1961 to Athens. Mer info finner du på den ovennevnte adressen.
  15. Hei, tenkte kanskje noen av dere var interessert i denne linken: http://www.airline-history.co.uk/ Siden gir grunnleggende histore bak de fleste selkap i Europa og verden forøvrig , samt litt om hvilke fly de har osv. Denne siten inneholder også info om flyselskap som ikke eksisterer mer. Please, hvis du kjenner til denne linken fra før, og/eller har noen motforestillinger mot denne posten her. Hold det for deg sjøl! Og ikke start en flamer. Resten av dere, kos dere og ha en hyggelig dag.