-
ENMS - Mosjøen Airport
Fantastisk 🫡
-
Gert Barring begynte å følge Skoleflyging
-
Skoleflyging
COWS kom ut med en med en flott DA42 i helga. Alle manualer til flyet ligger åpent på nett, noe som gjør det ekstra artig å fly rundt med denne maskinen og lære den bedre å kjenne. I dag sto det instrumentflyging på agendaen rundt om på Vestlandet; her inn til Florø i nydelig kveldssol.
-
Hva slags instrument ...
Ekstra utstyr i forbindelse med testflyginger hos Boeing før flyet ble sertifisert.
-
Tilfeldige skjermskudd tråd
-
Komplett gåsehud.
Og bommet med så og si alt 🙃
-
Problemer med Speedbrake i PMDG
Ikke hørt om dette problemet før. Da vil jeg anbefale å sende inn en support ticket direkte til dem, ev. legge en post på deres eget forum.
-
Problemer med Speedbrake i PMDG
Har du armert den?
-
ENTC Tromsø WIP
Det her var rett og slett knallbra. Lenge siden jeg har vært i Tromsø nå selv, så har ikke sett hvordan den nye delen har blitt. Det jeg kjenner igjen er spot on. Meget bra!
-
ENEV/Evenes klar i versjon 2.0
PAPI på RWY skal være 3.4 grader, mens GS er på 3.8 grader på Evenes. Har ikke sjekket selv i simulatoren, men det skal være en viss forskjell.
-
Navigation aids
Norsk AIP Skyvector
-
Vatsim norge
Snur spørsmålet ditt, og lister heller opp de med ground. I normal drift har disse flyplassene ground, men kan også kombineres med tårn med lav trafikk. ENBO, ENVA, ENBR, ENZV, ENTO, ENGM Ellers hvis du lurer på noe, anbefaler jeg deg å sjekke AIP Norge.
-
Microsoft Expert Series I: ATR 42-600 / 72-600
Med fare for å spore av tråden her, må jeg si at jeg kanskje ikke deler samme bekymringen. Tenker jeg tilbake til FS9, FSX og P3D (som er de plattformene jeg har brukt mest), er det kun enkelte modeller til hver av titlene som jeg tenker tilbake på. Det tok også årevis mellom hver lansering. Jeg hadde selvfølgelig håpet at det hadde vært mer kvalitet ute til MSFS i dag, men jeg tror vi har mye godt i vente, og det vi tenker på som lavkvalitet i dag er fortsatt godt over det meste vi brukte før. Tenk at FBW er gratis?! Husker noen PSS Airbus professional? Det jeg savner er gode manualer, ja faktisk FCOM-er, slik vi fikk i gamledager.
-
Microsoft Expert Series I: ATR 42-600 / 72-600
Har selv 2500 timer på turboprop (ikke ATR), og er enig i det som skrives. Likevel må det sies at jeg finner glede av å endelig ha et fly man kan benytte på kortbanenettet, med dertilhørende prosedyrer. Til nå har jeg ikke funnet noen gode alternativer til dette, og med prisen den ligger ute for synes jeg man får valuta for pengene. Da er det bare å vente til Majestic kommer med sin 100/200-serie en eller annen gang på 2040-tallet
-
Merkelig "STAR" rute
OK. Vet ikke hvordan det funker, men tydeligvis ikke godt nok. Du må velge ATWEG1L og videre ILS36 fra VEMIN. Vet ikke hva slags valg du får med G1000, men du burde velge ILS 36, og få hvert fall valg om transition via «none», «rebli» eller «umseg». Får du kun valg om rebli eller umseg, velger du en av disse, og bare sletter punktet du velger, slik at sekvensen blir vedig (ATWEG1L) - vamen (ATWEG1L/IAF ILS36) - etutu (FAF ILS 36). Fra bildene du har lagt ved ser du tydelig at den går VEMIN-REBLI-VEMIN så ILS36. Den gjør noe som ligner på en teardrop/base turn for å gi deg riktig track mellom REBLI og VEMIN (som blir immediate fix i dette tilfellet, noe som blir klønete). ATWEG1L er designet med tanke på å avslutte STAR på VEMIN, og bruke VEMIN som IAF på innflygingen. Mest sannsynlig lastes planen inn i MSFS fra simbrief opp på måten du viser til fordi flyet ikke vet hva den skal bruke som IAF på innflygingen, noe som man stort sett må velge selv uansett på systemene jeg kjenner til.
-
Merkelig "STAR" rute
Ser ut som du har valgt ILS 36 med REBLI som IAF, selv om ATWEG1L går til VAMEN. Dette skaper litt forvirring. Slett REBLI, så bør det bli greit.
Gert Barring
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk