Gå til innhold

Brynjar Mauseth

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. http://luftfart.media/2016/08/05/nytt-innflygingssystem-betyr-kortere-flytid-for-meg-og-deg-men-forelopig-kun-pa-tre-lufthavner/ Jeg trodde slik satelittbasert innflyvning allerede var i bruk ved mindre flyplasser i Norge. Når jeg satt på klapp hos Wideroe fra Honningsvåg-Hammerfest-Sørkjosen-Tromsø ble jeg fortalt noe jeg trodde var nettopp dette, en satelittbasert glidebane.
  2. Det irriterer meg så absurd mye at jeg ikke fikk dette med meg :-[
  3. Jeg trodde at SOP3 hovedsakelig var utviklet (for Ryainair) i den forstand å spare mest mulig fuel (og tid) ?.
  4. Takk for svar. Jeg synes nåværende SOP1 blir nesten litt kjedelig. i.e FO gjør stort sett alt. Denne er også nesten helt lik FS2Crew legacy NGX (gammel versjon).
  5. Brynjar Mauseth la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei! Har søkt litt men finner ikke ut hvilke SOPs verken SAS eller Norwegian benytter. Jeg mener jeg en gang har lest at det er standard Boeing, men kan ta feil. Har kjøpt FS2crew Reboot NGX hvor det medfølger 3 ulike SOP versjoner. Usikker på hva som matcher best, ikke bare for SAS og Norwegian, men i Europa generelt. Vet at Ryanair benytter en egen variant, som forøvrig er SOP sett nr. 3 i NGX Reboot.
  6. Takk. Tenkte overhodet ikke over hva jeg skulle filme. Prøvde igrunn bare å sveipe over takeoff-relaterte ting i denne videoen ihvertfall.
  7. Var så heldig å få sitte på klappsetet på WIF937 fra Honningsvåg til Tromsø via Hammerfest og Sørkjosen i sommer. Begynte ikke filme før vi var i Hammerfest. Her er videoen fra takeoff. Om dere klikker inn på profilen min finner dere også landingen i Sørkjosen og Tromsø + en liten snutt fra climb over Lyngen alpene
  8. Skjønner ikke helt. Dersom en går inn på siden og trykker på en av videoene står det "Outerra Talkeetna scenery - Cessna Traffic Circuit". Så da er det jo Outerra engine?
  9. Satt akkurat der på turen fra Frankfurt til San Francisco!! Fantastisk god benplass samtidig som en slapp en ekstra passasjer i bredden.
  10. Vel, det ble ingen søvn fra San Francisco til Frankfurt, men jammen sovna jeg ikke på en stappfull og klaustrofobisk NAX maskin fra Oslo til Tromsø ;D Å fly A380 var helt utrolig. Nesten ikke en lyd i forhold til mange andre flytyper jeg har flydd.
  11. I skrivende stund sitter jeg og kjæresten min KFSO å venter på Lufthansas flight 455 til Frankfurt med A380. Det er derimot 7 timer til flyet går og her er klokken 08.45 om morgenen. For et par timer siden kom vi med nattflyet (United Airlines) fra Honolulu med en ganske ny 737-900 maskin. Economy class her var forøvrig helt forferdelig med harde skinnseter som så vidt var mulig å trekke bak. Har dermed blitt krokrygget for alltid. Det kan sies at flyturen til Honolulu (fra KLAX) med en 777 var langt mer behagelig. På turen fra Honolulu til San Francisco (4 t 45 min) bestemte jeg meg for å prøve melatonin. Som forventet ble jeg veldig søvning og døsig, men falt allikevel ikke i søvn. Kjæresten min, som er med i klubben av mennesker som kan sovne FØR takeoff, fikk heller ikke sove grunnet dårlige og harde seter. Har ihvertfall reservert et smart sete på den lange 11 timers over Atlanterhavet til Frankfurt. Nødutgang og ingen sete foran meg - uendelig benplass. Derimot, om jeg får sove er en annen sak... Tips, foruten oppgradere til first class, tas imot med takk
  12. Brynjar Mauseth svarte i Torkil Riisers innlegg i et emne i Kaffekroken
    Selv om TrackIR er et av mine beste kjøp, så merker jeg ofte at detektoren blir veldig varm. Ledninger derimot virker fortsatt solide.
  13. Jeg fikk det tilfeldigvis med meg! Synes det var utrolig underholdene og anbefaler flere å se på
  14. Har ikke begge pilotene (og muligens noen i kabin-crewet) koden for å komme seg inn i cockpit igjen? At døren bare skal kun låses opp fra innsiden høres utrolig urovekkende ut spør du meg!!