Gå til innhold

Rider

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Gauldal seilflyklubb ønsker velkommen til luftsportsdag 22. August kl. 10 på Ler, Losen Flyplass i Melhus. Her vil det komme mange fly fra fjernt og nær! Vi ønsker å vise et bredt spekter av luftsport, og vise hva vi kan tilby! Seilfly, mikrofly, motorfly og modellfly vil lufte seg i et strålende vær. Ta turen du også! Om du skulle bære på en interesse for flyging, så er det mulig å få fløyet en tur med en av klubbens erfarne instruktører. Klubben vil legge til rette for å ta i mot nye elever som vil ta seilflysertifikat! Hvis din mann, kone, sønn eller datter skulle være interessert; send de opp i et fly mens du slapper av på bakken og spiser grillmat. Vi annbefaler at du tar med deg solbriller, solkrem, kamera og godt humør! Se også http://gauldalseilfly.nlf.no Info om flyplassen: http://www.norskeflyplasser.no/public.aspx?pageid=45681 Hilsen Gauldal Seilflyklubb v/koordinator Vegard Rytter
  2. Rider svarte i Tom Knudsens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Cooolt ;D 8)
  3. Rider svarte i Martin.Dalans innlegg i et emne i Kaffekroken
    1. Du kan bare laste ned painter til fly du har fra før av, så da må du f.eks kjøpe et produkt fra qualitywings for så å installere painter fra listen på nettsiden. 2. Ultimate Traffic genererer så kalt AI-trafikk, dette innebærer i praksis at du ser ekte flyselskap i simulatoren, som SAS, Widerøe, Norwegian, British Airways, Air France osv. 3. Flyr ikke multiplayer så her får noen andre komme med innspill. 4. Noen fly er avansert, andre er litt urealistiske. Jeg begynte for lenge siden med piltaster og en King Air i FS2004. Fløy mellom Værnes og Ørland og prøvde å lande, og etter mange forsøk gikk det tilslutt. Så fløy jeg lengre ruter, lærte meg autopiloten, fikk FSX og joystick, kjøpte noen enkle tilleggspakker, kjøpte flyplasser og det gikk seg til. Jeg fikk den største og bratteste læringskurven da jeg kjøpte PMDG 737 NGX, en ganske nøyaktig etterligning av neste generasjons Boeing 737. Her lærte jeg avansert autopilotflyging, som instrumentlandinger og planlegge flyturer på 5 timer. Her er videoer på youtube til veldig stor hjelp! Så kjøpte jeg REX som gir mye bedre grafikk. Her blir skyer, himmelen, sola, havet og diversen pusset opp en del hakk. Deretter var det mange spennende fly og destinasjoner å velge i. Det var også et løft å få seg ordentlig "hardware" som stikker og instrumenter og pedaler, mye å velge i! Det er noen flinke folk her på flightsim.no som forsyner oss "flygale" med flyplasser og landskap av Norge slik som Airports of Norway. Det er kvalitet av øverste hylle! Lykke til i en "himmel" av muligheter! Og velkommen til en verden fylt med fine flyopplevelser!
  4. Mulig gutta på Carenado har noe til deg. De har blant annet en Seneca V, B200, B1900D og en TMB 850! Sjekk hjemmesiden de har! Er selv på Haiti og lurer på om jeg skal fly oppover mot Alaska og Russland, eller ned mot Sør-Amerika og over Stillehavet! ;D
  5. Joda, vi skrur den av ganske mye faktisk. Men når vi er ute på navigasjonstur fungerer vi mest som et småfly. Dette flyet har en liten, men moderne motor med bla. luft/væskekjøling og turbo. Yter maks 115 hester. Det er greit å ha motoren i gang hvis Bodø ATCC ber oss om å klatre for å unngå trafikk(seilfly uten motor f.eks). Men å fly termikk eller hang uten motor er definitivt best!
  6. Hei! Jeg flyr av og til en Super Dimona motorglider i Trondheims-området. Jeg og min instruktør tok i høst en tur til Dovre, Sunndal og tilslutt til Fagerhaug flystripe. En herlig høst-tur! Vi tok av fra Losen flystripe i nærheten av Ler i Melhus. Planen var å fly til Bjorli, men på grunn av et skydekke over Dovrefjell var det best å fly til Sunndals-alpene(for å ha visuell kontakt med bakken). Etter to timer i lufta ble det en heftig sidevindlanding på Oppdal flyplass. Vinden som var på kort finale var noe som antageligvis ikke kan oppleves FSX aldri! ;D Regner med å laste opp nye videoer på våren! Uansett, her er noen klipp fra turen: