Vetle T. Fosse
Bidragsyter-
Innholdsteller
216 -
Ble med
-
Siste besøk
-
Dager vunnet
1
Vetle T. Fosse vant sist dagen den 6. april 2023
Vetle T. Fosse hadde det mest likte innholdet!
Om Vetle T. Fosse
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Vetle T. Fosse's Achievements
57
Nettsamfunnsomdømme
-
Oversiktstråd på norske luftambulansebaser/sykehus under utvikling, gjort tilgjengelig og planlagte. Basene legges inn i prioritert rekkefølge, og utgitte filer legges inn i originalposten her med link. Alle baser lages med forbehold om godt referansemateriale, herunder tilgjengelig høydedata, foto/video, info om detaljer som lysbruk, ILS. (Dersom du har tilgang på referansemateriale så setter jeg pris på om du vil bidra ) Grønn markering=Avsluttet/sluppet, Gul markering=Pågår, Rød markering=Avbrutt. ENSX - Stavanger Universitetssykehus - V. 1.0 ( ENSX - Stavanger University Hospital (Universitetssjukehus) for Microsoft Flight Simulator | MSFS ) ENLX - Lørenskog luftambulansebase ENKH - Kristiansand Sykehus ENAR - Arendal Sykehus Kirkenes sykehus Trondheim sykehus Dombås Tromsø Sykehus
- 3 svar
-
- 1
-
Takk for svar! Alle teksturer fungerer akkurat som de skal. De legges inn med normals i MCX, og det vises fint inne i simulatoren. Det er kun effekt-delen jeg ikke får noe resultat med, dvs. snø vises som det skal, men regn viser ingenting. Når du skriver de "3 forskjellige teksturene", hva sikter du til da?
-
Hei, jeg trenger litt innspill. Modellen min er detaljert med PBR-teksturer, men de viser ikke tegn til påvirkning ved regn i sim. Finnes det en måte å få dem til å bli blanke/reagere på regn i simulatoren? Jeg har spurt på FSDeveloper forumet, men forstår ikke helt tilnærmingen all den tid platformen er over bakkenivå: https://www.fsdeveloper.com/forum/threads/make-pbr-textures-react-to-environmental-effects.459506/#post-930456 . Har noen av dere med forståelse for teksturer anledning til å tolke, eventuelt supplere med deres erfaringer?
-
Da leser jeg det litt sånn at det mest optimale foreløpig er å fortsette å lage scenery i MSFS2020 SDK, og overføre dem til 2024? I stedet for å lage det i 2024?
- 13 svar
-
- 1
-
- 10 svar
-
- 1
-
Da er Stavanger Universitetssykehus sluppet: https://flightsim.to/file/86240/ensx-stavanger-university-hospital-universitetssjukehus
- 10 svar
-
- 6
-
Nå begynner det å komme seg gitt. Bratt læringskurve, men nokså intuitivt likevel, særlig med fantastiske program som ModelConverterX.
- 10 svar
-
- 3
-
Hei. Er det noen av dere kyndige scenerydesignere som kunne delt noen tanker å være oppmerksom på knyttet til scenery design i i forhold til MSFS2020 og 2024, både muligheter, begrensninger og endret fremgang/rutiner. Gjerne også hvis det er noen tanker om konvertering fra 2020 til 2024.
-
Gary fra FSDevelopers har vært helt knall i å følge opp problemstillingen med teksturene. Det viste seg at texturefolder ikke lå i samme folder som .gltf filen i modellib-mappen. Plutselig var det teksturer igjen. Nå er det full drift på selve modellen igjen, så kommer teksturer litt senere.
- 10 svar
-
- 4