Gå til innhold

Hans Jørgen Varfjell

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Ja. Jeg har fått med meg minussidene ved XP. Men nå er jeg en gang ei nysgjerrig sjel og liker å klå på ting. I tillegg til at jeg av en eller annen ufattelig grunn har forelsket meg i helikoptersimming, av alle ting. Jeg må være masochistisk anlagt, det er eneste forklaringen. Så når jeg hører om bedre simulering av rotorcraft i XP så tror jeg at jeg bare må prøve det, klomsete interface eller ikke. Så får man bare være innstilt på at man ikke får ORBX-kvalitet på scenerys i første omgang. Har sett omtale av konverteringsverktøy for scenerys før også, men regner ikke med at det er helt trivielt å bruke uten at det gir noen sære resultater innimellom. Var vel det som gjorde at du krasja i usynlige objekter. Er det noen måte å fikse det på, eller er det bare noe man i så fall må leve med?
  2. Det så jo slett ikke ille ut det der. Meget pene landinger. Mye bedre enn de jeg så langt får til i FSX. :whistle: Sceneryene, er de default, eller ting du har lasta ned eller konvertert fra FSX? Sånn der vide-o har jeg hørt fra andre skal være bra. Nå begynner jeg å bli overbevist. Lurer på om jeg skal skaffe med sånn der vide-o jeg også.
  3. Jeg pleier alltid å legge tastaturet i ren klorin i fem timer, i tillegg til å skylle det med høytrykksspyler etterpå. Det er riktignok litt vanskelig å lese hva som står på de tastene som er igjen nå, men kan du touch så er det jo ikke noe problem. Dessuten; plugger du inn tastaturet mens det er vått så skriver det av seg selv, det er jo absolutt et teknologisk framskritt. Ikke alltid like lett å skjønne det som skrives, men... saljkrWE¤Rfgsjkhltg"#¤rfnlskrj54%#W42334!
  4. Jeg bruker SteelSeries Siberia V2 USB. Fungerer fint for meg så langt. Den har ok lyd, innebygd mikrofon til den dagen jeg omsider tør å prøve meg på VATSIM. De er behagelige å ha på og bøylen passer også veldig godt til å feste led-giverne til TrackIr 5 på i tillegg. Alt i alt et veldig ok headset. Fungerer greit til musikk også, om du ikke er alt for avhengig av at headsettet skal være svindyrt for å låte bra. Eneste aberet er at den reima som skal være tilpasninga mellom bøylen og hodet er borte, men hodet mitt er så stort uansett at det funker greit. Du trenger egentlig ikke USB-utgaven, de fleste pcer har lyd ut og lyd inn på hovedkortet og de fleste kabinetter i dag er laget for at du kan dra disse fram på forsiden for lettere tilgang. Da sparer du deg fort en prisforskjell på 350 kroner mellom vanlig og usb-utgaven. (Det er vel også prisen på USB-lydkortet i "løsvekt" fra Steelseries). Grunnen til at jeg bruker USB-utgaven var at det tilfeldigvis var det headsettet jeg hadde allerede, ganske enkelt. PS. Ser at komplett kjører to utgaver av standartutgaven på salg akkurat nå for 499,-. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751338, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=743632. For en femhundring er det absolutt et godt kjøp.
  5. Nice. Får mer og mer lyst på X-Plane.
  6. Ja. Det er å skite i eget reir. Framtiden til SAS-ansatte avhenger av at vi ønsker å kjøpe billetter hos SAS også i framtiden. Da burde de vite bedre enn å prøve å rive ned selskapets renommé på den måten. Dette er ikke reklame for annet enn Norwegian sine billetter. Føler meg jo ekstra smart som betalte ekstra for at han skulle komme med 21.45-flyet i stedet for flyet som gikk senere, sånn at han skulle komme i seng til rett tid og være opplagt på skolen i morra. Nå er siste nytt om avgangstiden at flyet skal gå 23.50. Da er vi vel heldige om vi kommer oss hjem fra flyplassen og i sovinga til halv to-kvart på to. Skulle tro de folka jobba for Kjos... Det er mulig at dette er en demonstrasjon fra de bakkeansatte for å drive reklame for sine ferdigheter, sin kompetanse og sin effektivitet i forbindelse med framtiden som eget utskilt handlingselskap i konkurranse med f. eks. Røros Flyservice. Krohn: SAS flytter 5500 stillinger
  7. Dette har vel ikke noe med denne saken å gjøre? :whistle: Venter min bonussønn med flyet som egentlig skulle gått til Trondheim 21.45, og som nå går 23 40... Blir kort natt for både ham og meg til i morra. :sleep: Var påfallende at så godt som alle SK flights fra ENGM er forsinka, mens Norwegians flights går som planlagt, til og med før tida. Men det er kanskje lokalt dårlig vær for SAS-flyene? :-/
  8. Problemet er løst. Det var en feilregistrering hos registraren til SimHQ som ble liggende lenge nok i systemet til at den ble propagert ut i verden. Så tar det selvsagt en del tid før rettinga propageres og NextGenTel sin DNS hadde på det tidspunket ikke fått de nyeste sonefilene. Malwarealarmen kommer nok av at registraren har en eller annen annonse fra targetedinfo.com på placeholdersiden sin og Trend stoppet den redirecten, slik den skal. Hans Jørgen
  9. Noe rart og urovekkende skjedde da jeg prøvde å kople meg til simhq(dot)com. Websiten var live & cicking så sent som i går og det var ingenting som tydet på at noen tenkte å ta den av lufta. Like fullt så var det som møtte meg en placeholderside samtidig med at Trend Antivirus slo til og fortalte at den hadde stoppet et malwarescript fra siten www.targetedinfo.com. Her er hva Trend sier om den siten: "http://www.targetedinfo.com Is it safe? Dangerous The latest tests indicate that this URL contains malicious software or could defraud visitors. How would you categorize this URL? Spam Sites whose addresses have been found in spam messages Disease Vector Sites that directly or indirectly facilitate the distribution of malicious software or source code" Tenkte det var på sin plass å videreformidle advarselen. Vet ikke om noen andre vet hva som har skjedd. Er den hacka? har de ikke betalt regningene sine? Hans Jørgen
  10. You are right. I stand corrected. Hans Jørgen
  11. Ja, det var jo slik selskapet var i størsteparten av sin historie, helt til SAS spiste det fordi de gikk så godt.
  12. Tja. Det er jo en faktor, selvsagt. Men hva med å kjøpe en virksomhet som har de fakto enerett fra staten mhp kortbanenettet, uten reell konkurranse? Tror det kan være lukrativt selv med sterke fagforeninger.
  13. Ja, det vil jo selvsagt hjelpe på kort sikt i forhold til regnskapet og aksjonærene. Men det vil jo bare få dem enda lenger ned i myra i neste omgang. Det de sliter med er jo å få resten av konsertet til å gå bra, og der kunne de kanskje heller ha hatt noe å lære av Widerøe? I verste fall for SAS så kjøper Kjos opp Widerøe også og får enda større økonomiske muskler i konkurransen.
  14. i følge Aftenposten og Berlingske tidene. http://www.aftenposten.no/okonomi/SAS-skal-vurdere-salg-av-Wideroe-7027868.html. Ja, det er jo sikkert greit å kvitte seg med de delene av konsernet som tjener penger når konsertet sliter økonomisk.
  15. Høres ut for meg som om noen har tatt på seg å få rydda i listene, -og at det ikke har vært gjort på lang tid. Da kan man få slike uforutsette konsekvenser.