-
Må flysamlinga stenge simulatoren?
Vi på Flysamlinga har hatt en Cessna 182 simulator i drift så og si hver helg siden februar 2013. Mange unge og gamle har hatt morsomme og lærerike turer i denne. Nå ser det imidlertid ut til at vi ikke klarer å holde denne i drift på regulær basis. Vi er nå nede på 2 ildsjeler som holder det gående som instruktør. Det blir dessverre for hard belasting på for få folk. Er det noen her inne som kunne tenke seg å stille opp i blant? Vi kan dessverre ikke betale noe særlig, men dekning av transport kan vi klare. Ta kontakt med oss om du vil bidra. https://www.facebook.com/FlysamlingenVenneforening
-
Saitek Pro Flight Yoke, Switch Panel, og pedals selges
Kjøper det for 1200 ink frakt, sendt deg en sms..
-
Profesjonell simulator
Det er fullt mulig å fly simulator på de fleste flyskoler. Leide 737 Clasic i 3 timer som "teambuliding" med mine folk fra jobben. den gangen het det Oxford aviation, nå CAE. Mulig de har andre regler, men tror nok det lar seg fikse. /Frode
-
Noen med Lua erfaring
Supert, skal dokumentere litt og lese meg opp på Lua i helga. Kontakter deg når jeg har litt mer konkret Frode
-
Flying Jokers
Hei, ja hørte det (: Vi på Flysamlinga stiller alltid opp vet du..
-
Noen med Lua erfaring
Hei, Det ser ut til at jeg må lage noen Lua skript for å forbedre simulatoren vår. Er det noen med erfaring med Lua som kan tenke seg å bidra? Hilsen Frode
-
Flying Jokers
Heisann, jeg er jo stadig på Flysamlinga (: Hvordan bilde vil du ha? Hele maskinen eller detaljer /Frode
-
Flysamlinga trenger hjelp fra simmere
Hei, som mange av dere vet har vi et par flysimulatorer på Flysamlinga Gardermoen. Cessna simulatoren vår (C182) er såpass avansert av vi må ha bemanning i helgene (12-16). Vi sliter bigtime med å få tak i folk som er motivert for å bidra. Dette er en morsom jobb, spesielt om du liker å snakke med folk, lære de litt om fly og flygning. Simulatoren er nå under oppgradering, ha nettopp installert Radiostack og GPS, trimhjul, VOR1 instr og motorinstrumenter er bestilt og vil bli montert så snart det kommer i hus. Videre utbygging når økonomien tillater det. Vi bruker også Instructor station for å styre FSX og legge til rette for de som flyr. Vi vil også legge opp intercom for å kunne agere tårn dersom piloten vil ha litt mer realisme. Så, er det noen her som kunne tenke seg å bli med å være instruktør og være med å videreutvikle oss og simulatorene våre? Ta kontakt med Frode.ander(at)gmail.com om du vil bidra.
-
CH Pedaler Kjøpes
Hei, Supert, hva er fornuftig pris da (: 60% av nypris? Frode
-
CH Pedaler Kjøpes
Heisan, trenger et CH pedalsett. Må være 100% i orden Kontakt frode.ander@gmail.no
-
Flysamlingen Gardermoen åpner simulator
Hei, på lørdag 9/2 kl 12:00 åpner vi Cessna simulatoren på Flysamlingen. Håper noen av dere har tid og lyst til å komme innom. Hilsen Frode Venneforeningen på Facebook
-
Jobbe som FSX instruktør på Gardermoen
Hei Benjamin, kanskje du skal studere på østlandet etterhvert (: I så fall får du ta kontakt. /Frode
-
Jobbe som FSX instruktør på Gardermoen
Hei, som dere kanskje har fått med dere bygger vi en simulator på Flysamlinga. Denne vil være åpen for publikum i helgene. Planlagt åpning er i midten av januar. Vi søker nå etter folk som ønsker å være med som instruktører / operatører på simmen. -Krav til folket er kunnskap og interesse for simulator samt ønske om å bistå og hjelpe publikum. - Medlemskap i venneforeningen Kontakt meg på PM dersom du er intressert
-
Simkits instrumenter og CCU2
Vi har noen CCU baserte Simkits instrumenter til overs. Disse er beregnet på Cessna-172 De er aldri brukt, noen er ikke satt sammen. Høydemåler, retningsgyro, turn&bank, motor rpm, stigefart, Attitude og IAS. Det er med et stort antall "faceplates" for ulike instrumenter. Selger også en Simkits CCU2 (Obs, kun for 32 bit OS) Er litt usikker på verdi/pris, men det går jo an å legge inn et bud. Vurdere også å selge en uåpnet Triplehead digital. Telefon 95882035
-
Ryanair til Rygge sqk. 7700
Herlig tråd dette, god underholdning på en søndag morgen.. Men, er litt forundret over at noen ikke helt forstår forskjellen mellom RL og Sim. Som andre har påpekt så vil det stresset du er utsatt for i en slik situasjon som diskuteres her, sørge for at du høyst sannsynlig går i svart, bokstavelig talt, kroppen din vil være et hormonhelvete som presser tenkeevnen ned på lavmål. Under slik påkjenning er det stort sett slåss eller løp refleksene som er igjen. I tillegg til dette så er sannsynlig at flygemaskinen kommer opp med alarmer og “Terrain Terrain” “Pull Up” på finalen, da gjelder det å evne å sortere viktig/uviktig i høyt tempo. Min erfaring fra Sim til RL stammer fra FS 1.0 i 83/84. Jeg ble helt hekta på dette og tilbrakte mang en natt på jobben på en IBM pc med doble floppydisker.. I 85/86 tok jeg PPL, husker godt de første turene med Tomahawk. Det Simmen hadde lært meg var forståelsen for instrumenteringen om bord. Instruktøren var så oppgitt over at jeg fløy “IFR” at han til slutt tapet over deler av instrumentpanelet. For selve flygingen var FS til lite hjelp. Nå har jeg tatt opp igjen FS sim fordi jeg skal i gang med et byggeprosjekt basert på en RL cockpit og FsX for en institusjon. Falt for fristelsen til å kjøpe iFly 737NG for å forberede en tur i en ekte 737-600 sim litt senere i vinter. Er nok stygt redd for at selvtilliten får en knekk på den turen. /Frode
Frode Ander
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk