-
Kjekt å lese om Christian!
Veldig hyggelig å høre om den karen igjen, ja.
-
Kommunikasjonsproblemer for Norges nye kampfly....
En meningsløs setning i Adressa, ja: "I områdene nord for polarsirkelen sørger jordens krumning for at radiosignaler ikke fungerer like bra som de gjør lenger sør." Jordens krumning er selvfølgelig den samme overalt. Hvorfor skulle da ikke VHF- og UHF-signaler nå like langt enten man er i nord eller i sør? Kontakten med geostasjonære satelitter, som befinner seg over ekvator, vil selvfølgelig bli dårligere og dårligere jo lenger nord man kommer. Så hvis all satelittkommunikasjon gikk over disse, ville man ha måttet tenke HF eller lignende, slik som det andre innlegget i tråden hevder.
-
Ed Force One
G-STRX landet på Gardermoen 20. juni kl. 1752 og tok av igjen kl. 1926:
-
Luftige svev på Kjevik
Friske vindforhold førte til luftige svev på rullebanen på Kjevik torsdag ettermiddag: http://www.fvn.no/lokalt/trafikk/article855483.ece Ganske tøft!
-
Billettkontroll på flyplassene
Jeg regner med at du mener Mistenkelige istedenfor Mistenksomme. Det norske språket er ikke lett!
-
Luftfartsskolen "undercover"?
22. desember i fjor postet jeg føgende notis fra Luftfartstilsynet: Dok.dato: 15122010 Fra: Luftfartsskolen Torp AS Sak: Luftfartsskolen Torp AS - søknad om navneendring til Pilot Flyskole AS Dok: Luftfartsskolen Torp AS - Søknad om navneendring Se kommentarene i en liten tråd på flyprats GA-forum.
-
BA starter frakterute fra Gardermoen med 747
Den skal vel reise derfra snart...
-
BA starter frakterute fra Gardermoen med 747
Første fly er tydeligvis litt forsinket. Snart passerer det Kristiansand: Airline: Global Supply Systems Aircraft: Boeing 747-47UF (B744) Reg: G-GSSC Hex: 400A42 Altitude: 32975 ft (10051 m) Speed: 483 kt (895 km/h, 556 mph) Track: 38°
-
Spotteralert OSL 13 Nov CO 767-400
Flyet nærmer seg allerede norskekysten syd for Bergen, så det kommer nok litt tidlig. Reg N68061, Boeing 767-424ER
-
JAS plan flög ikapp Norwegian plan
" flyvernee har vært uten kontakt med ATC på oppmot 3 timer i ett av verdens mest trafikkerte luftrom.. " Følgende notis i Luftfartstilsynets postjournal i dag viser vel hvor lenge man var uten kontakt med flyet: Dok.dato: 14092010 Fra: Bundesaufsichtsamt für Flugsicherung Sak: Violation of Air Traffic Regulation by Pilot-in-Command of flight NAX3812 on 13 july 2010 between 11:21 and 12:38 UTC from Palma de Mallorca LEPA to Stockholm ESSA Dok: Violation of Air Traffic Regulation by Pilot-in-Command of flight NAX3812 on 13 july 2010 between 11:21 and 12:38 UTC from Palma de Mallorca LEPA to Stockholm ESSA
-
Kontrollert nødlanding i Horten
Formodentlig dette flyet:
-
Hjelp her nå, med spotteplasser osl!!
Hvis du er på SAS-museet (L), kan du vel GÅ til spotterplass D? Mellom en og to kilometer.
-
Hjelp her nå, med spotteplasser osl!!
SpotterGuide OSL Den beste plassen om ettermiddagen er merket med D hvis flyene lander nordfra og tar av mot syd.
-
SAS flyr med søppel
Jeg er selv en av veteranene på scanair.no's forum og har passert 1000 innlegg der. Jeg vet selvfølgelig at det fins mange vettuge debattanter der, som har utrolig god peiling på luftfart. Men i denne saken fikk jeg virkelig inntrykk av at altfor mange med SAS-sympatier (og noen som vanligvis er mer positive til Norwegian) gikk ut og brukte altfor store ord mot Kjos basert på en avisartikkel med "bearbeidede Kjos-sitater" i Aftenposten. Trist...
-
SAS flyr med søppel
Jeg sitter igjen med mye av den samme følelsen som du når det gjelder hva man skriver på scanair.no, Jonas!
Gunnar Flak
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk