-
Damer å varme seg på når høstmørket kommer!
Godt å se at det ikke er bare meg som har pene damer på flyet
-
En reise tilbake i tid - DC3
Nydelige bilder, her manglet det det nesten bare lyden av en god gammel "kriger". Ser ut som om du bruker default DC-3 på bildene, så kan jeg anbefale MAAM sin utgave av DC-3. Jeg bruker selv MAAM sin utgave til en del Bushflying i Canada. (med Gunnar Van Der Meeren sin tekstur for LN-WND)
-
Flyet snurret rundt på glattisen i Bodø.( se film)
Kanskje SAS burde vurdere å anskaffe piggdekk :grin:
-
oppkjøring på bil
bare husk veitrafikkloven paragraf 3, så går det nok bra
-
Får ikke åpnet en port
Kan det være antivirus-program som blokkerer nettilgangen til FSX?? (Jeg er ikke noe data-ekspert, så dette er bare ment som ett forslag)
-
Flyhistorie
Flott prosjekt! Skal se om jeg får scannet inn bildet jeg har av en av norges første sivile fly. Supermarine Channel mk.1 (AD Flying Boat)reg.N-11 Desverre har jeg ikke så mye info om flyet, men det kan du sikkert få ved hendvendelse til Marinemuseet i Horten. (de har orginale loggboka og div annet til N-9 som er fly av samme typen) Hvis jeg husker riktig så tilhørte fly N-9 N-10 og N-11 Det Norske Luftfartsrederi. Og senere så ble N-9 og N-11 solgt til marinen. (N-10 tror jeg havarerte og ble brukt til deler) Jeg har også ett bilde av det første kullet med sivile piloter i Norge. (utdannet ved Marinenes Flyveskole i Horten) Hvis det skulle være av interesse så kan du sende meg en PM.
-
Det var ikke så skremmede :p
Har i dag hatt min første tur på VATSIM med en ATC tilstede, og det var ikke så skremmende som jeg trodde det skulle bli Og det takket være en god controller (Anders M.G.) Jeg hadde litt "frykt" for å sette ut i min lille Piper Cub (m/tundra-dekk)og "kødde det til" for dere mere erfarene piloter som flyr store air-liners, siden jeg er "liten gul og fly-syk" Som erfaren innen transportbransjen (lastebil) så må de små vike for de store regner med at det er det samme når det gjelder fly (Piper med mye fuel kan vike for en f.eks B-737 med lite fuel + at de store har en rute som skal holdes) Uansett så var mitt poeng, at en god ATC gjør flyturen bedre og trygg for både "store og små". Jeg fikk også mld om at jeg kom til å holde meg under ENOR_Ctr om at med gjeldenede flightplan, så kom jeg til å være under ENOR sitt "area" Må legge til at jeg ikke hadde så avansert rute å fly... ENDI til ENHS (men det kan ta tid i ett fly som bare gjøre 65MPH)
-
Nextgentel, hva kan man gjøre?
Jeg hadde nextgentel tidligere og maken til elendig service har jeg ALDRI vært borti. Jeg måtte bruke hundrevis av kroner på kundesenter-tlf (aka. vente-musikk), og montører som aldri dukket opp, og når de først svarte på tlf. så var det "ja vi skal fikse det" men ingen ting skjedde. Eneste rådet jeg kan gi deg er å kontakte forbrukerombudet om dette. De får allerede inn ca.1000 klager i året på NextGenTel.
-
Flight Pro Sim
Etter det jeg har greid å lese meg til på nett så er det bare svindel, og er en "klone" av FlightGear som er gratis. (www.flightgear.org) Noen prøver å tjene seg litt kjappe penger???