Gå til innhold

Henning Henriksen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Heisann. Jeg planlegger en tur til Mexico i september, og sliter litt med valget om hvilket flyselskap jeg skal fly med. Planen er vanlige eco billetter. Reiser jeg med Lufthansa blir det A380, reiser jeg med British Airways stiller de med 747-400. Noen som har erfaringer med hvilke seter somm er best og sitte i? Andre fordeler og ulemper med de aktuelle selskapene? HenningH
  2. Tester gjerne jeg også. Hørtes ut som spennede plasser og fly til. hennhen@online.no
  3. Jeg er ikke av de ivrigste posterne her inne, men har vært medlem ganske lenge og bruker forumet daglig. At du Geir vil ta over er kjempebra. Jeg skal hvertfall ikke rømme forumet for at du vil ta over Om du klarer lokke tilbake gutta som rømte til simnnor, eller ordne en løsning, er det nydelig. Mye kompetanse røk der dessverre. Det føler hvertfall jeg. Og du Geir så vidt jeg vet brenner jo for simming. Jeg kjenner deg ikke, men det er inntrykket mitt etter og ha lest på forumet i noen år. Så med den lidenskapen bør du passe vel så godt som eier som noen andre. Håper du kjører på! Og BTW, jeg liker og raske biler! Kjørte nylig en Ferrari 360 Modena i Gran Canaria. Kjørte en time og kvarter med instruktør fra ferrari De hadde 90 kmt maks på motorveien, men i tunnelene derimot, gauler instruktøren " GO GO GO GO GO!!" og du får gunne på opp til 250 kmt :D Kan virkelig anbefales. Pris, ca 300 euro. Rimelig for opplevelsen. Henning
  4. Gratulerer Anders! Veldig kjekt og lese det gikk så bra!
  5. Hei folkens. Takker for svar. Sitter nå på dy 1837 hjem igjen. Artig og høre forskjellige svar på hvorfor vi kanskje landet. Men dublin av alle steder? Så langt vekk fra opprinnelig rute synes jeg virker som et rart valg. Men styrmann sa nå at vi ikke hadde nok fuel pga vi hadde fått lav høyde. Syntes det virket spesielt.
  6. Heisann. I skrivende stund sitter jeg ombord i norwegians ln-noo på vei fra sola til las palmas. Etter vi hadde tatt av og kommet i cruise, lukka jeg og samboer øynene for og sove litt. Plutselig våkner jeg til at vi får beskjed om og rette opp stolryggen osv for vi skal straks lande i dublin. Etter vi har landet går det litt tid før vi får beskjed hvorfor vi landet der. Atc hadde gitt oss en veldig lav cruisehøyde fra england til nedover portugal. Dette kunne de ikke forutse og hadde derfor ikke nok fuel. Første gång jeg er med på noe slikt. Må og si jeg syns det er rart at Atc gir flyet en så lav høyde at det går drastisk ut over drivstofforbruket til flyet. Er dette noe som skjer støtt og stadig? Fikk hvertfall en gratistur innom dublin flyplass
  7. Hei Skal fly til gran canaria fra sola på lørdag, flight DY1836. Noen som kan hjelpe meg finne ut hvilket fly det er jeg og madammen skal fly med? Jeg finner ikke de sidene med den informasjonen, mener og ha sett på tidligere tråder at slike finnes. Mvh henning
  8. Takker for svar. Da er det hundepass og dokumentasjon i det som jeg mangler. Takker for veldig gode svar og linker. Jeg fant det rett og slett ikke.
  9. Henning Henriksen la til et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hei Skal fly med norwegian til gran canaria i februar fra sola. Samboeren min har en chiuaua, liten sak på 2,6 kilo. Jeg har sagt at dyret får bli hjemme, ettersom det hele er en budsjettferie, så har ikke så mye ekstra penger. Men jeg vil undersøke hvor mye det omtrent ville kostet meg og ha med hunden. Har lett på norwegian sine sider, men ikke funnet noe om dyr, noe jeg syns er rart. Har sendt mail til norwegian, men jeg er så utålmodig. Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med og ha med dyr på norwegian? Eventuelt ca pris det vil koste? Hadde vært kjekt og overraske madammen med at hunden slipper bli hjemme. Mvh henningh
  10. Henning Henriksen svarte i Fred Sollis innlegg i et emne i Kaffekroken
    De gutta der kunne sine saker! Veldig moro og se på. Ligger flere STOL filmer på youtube. Flere fra konkurranse i Valdez.
  11. Suget kan bli meget sterkt. Selv, slet jeg veldig på Gran Canaria. Jeg og samboer alene i 2 uker. Herlig og flott var tankene i forveien. Det var det jo forsåvidt også. Men, jeg merket rundt klokka 5 da vi dro opp fra solsengene og inn på rommet for å slappe litt av, at noe alvolig manglet. Takket være internettcafe på hotellet fikk jeg hvertfall komt meg på flightsim.no. Men, det holder ikke i lengden. Til slutt endte jeg opp på siden av rullebanen på Las Palmas, der jeg satt med en Sixpack Tropical øl, masse sigaretter og en strandstol. Der satt jeg, i timesvis og bare så på fly komme og dra. Ikke hadde jeg kamera. Men jeg måtte gjøre noe flyrelatert, enkelt og greit.
  12. Jeg tror du kanskje du løfter nesen litt tidlig? Jeg bruker å sette engines til idle på rundt 50 fot, men jeg starter ikke flare før mellom 30 og 20 fot. Da pleier det bli en ganske fin landing. Du må nesten bare prøve deg litt frem, bli bedre og bedre kjent med flyet.
  13. Henning Henriksen svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Knallvideo! Forbanner meg selv for at jeg må jobbe når FlG går. Jaja, det kommer nok igjen. Skal bli med et år.
  14. Hehe, dette var festlig. Syntes han gjorde en bra jobb jeg. Dette blir nok favorittøyeblikket fra RR på TV.
  15. SAS eller Norwegian... For meg er det prisen som bestemmer. Har opplevd superhyggelig Crew på SAS, oa akkurat det samme på Norwegian. Har også møtt sure gamle hurper på SAS, det samme på Norwegian. Som sagt, prisen betyr noe for meg. Et stort pluss til Norwegian, da jeg og samboer i høst brukte de til og fra Gardermoen-Gran Canaria. På vei hjem hadde vi ikke mer penger igjen, ble ranet på stranden. Så på flyet hadde vi kun 20 kr. Allikevel fikk vi mat, drikke og kaffe gratis. De tok seg skikkelig tid til oss. Kanskje det samme hadde skjedd med SAS. Ikke vet jeg. Men har hvertfall ikke noe negativt på Norwegian utenom av og til litt sure og trøtte Crew. Men de har jeg også funnet på SAS. Så tror det går mer på om Crewet er slitne og leie osv.