Gå til innhold

Rune Strand

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Er det betalt med kredittkort, har du full garanti gjennom dette som dekker tapet. Forutsatt at du handlet i god tro og kan dokumentere dette sånn noenlunde. Dvs at nettbutikken du benyttet deg av virket seriøs og bevisst har prøvd og lure deg.
  2. Rune Strand svarte i Bjørn Peterssons innlegg i et emne i Kaffekroken
    Hvis jeg ikke tar helt feil, så skjer det noe annet på skilt-fronten også. Alle skiltene med bilde av en mann (fotgjengerovergang, veiarbeid, osv) har blitt/skal byttes ut med en kjønnsløs figur. Tipper de fleste gjetter hvorfor? Nemlig! På grunn av disse likestillingsfanatikerene som ser problemer vi andre ikke tenker over en gang. Og kostnaden var visst noen milioner.
  3. Observerte faktisk 3 Ryanair fly på Gardermoen i dag.
  4. Denne falt jeg for... http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5550587.ece
  5. Fin video. Hvilken tlf brukte du? Har selv kjøpt Nokia N8 hovedsakelig pga kamera så håper ikke jeg blir skuffet når jeg begynner å bruke den. Uansett, takk for en fin videosnutt på morgenkvisten. Takk, takk
  6. Står ved det jeg sier, trist eller ei. Blir det samme som alle de som hele året stort sett er opptatt med seg og sitt, men i midten av desember så putter de noen kronestykker i bøssa til Frelsesarmeen, og føler de har gjort noe viktig for de litt mindre heldige rundt seg. Jeg er som nevnt godt over gjennomsnittet opptatt av verden vi lever i og gjør mine ting året rundt. Å bidra til ett fenomen som Earth Hour tror jeg ikke har noe mer for seg enn å bidra til at folk tror de har gjort noe vikitg. Uten å peke finger på enkeltpersoner, så tviler jeg sterkt på at det store flertallet som skur av ganglyset en time i året er de som bidrar med så veldig mye resten av året. Vi lever dessuten i en ganske så informativ tid, og de fleste sitter på nok informasjon til å ta ett valg når det kommer til klimaspørsmålet, Earth Hour eller ei. Dessuten, minst like viktig som det allerede er nevnt i tråden, er industrien og det offentlige. Gatelys som står på døgnet rundt, året rundt, bare for å nevne ett av uhyggelig mange eksempler. For å spore litt av og for å belyse meningen min til det fulle. Husker veldig godt Dronning Sonja gikk ut i media og fortalte hvor opptatt hun var av miljøet og at hun nå hadde sluttet med å la vannet renne når hun pusset tennene, til enorm applaus fra de som hørte på. Sist jeg sjekket så hadde vi ikke vannmangel i dette landet (unntatt vannkraftverkene) snarere tvert imot så menes det at vi har for mye, faktisk så mye at Hansabryggene i Bergen snart er borte fordi vannet stiger. Heldigvis så er det på Vestlandet, for her på Østlandet så vil ikke vannet stige (operabygningen). Håper de fleste ser de ironsike elementene jeg har prøvd å legge inn her.
  7. Jeg gir totalt blanke f i hele greia. Jeg er forholdsvis ganske opptatt av klima, og tar mine tiltak hver bidige dag. Sitter med ett inntrykk av at de som er mest opptatt av Eart Hour er de som ikke gjør så veldig mye for verden resten av året, også slår dem av ett par lyspærerer EN time i året og setter seg deretter oppå sin høye hvite hest og belærer alle andre om hvor viktig tiltak det er...
  8. ...en bot ja... Skikkelig avskrekkende. Og siden soppen var en kjenning av politiet så kan vi vel gjette oss til hvor mye soppen kommer til å bry seg om det, langt mindre betale boten. Dra av ham buksa, legg pungen på en hoggestabbe og klink til med en svær slegge. Begynner å bli drit lei av at vi lovlydige skal måtte betale prisen for all den dritten kriminelt pakk påfører oss, tilnærmet uten konsenkvenser.
  9. Min verste flytur! Uten tvil RyanAir, Torp-Bergamo T/R. Prøvd en gang, ALDRI mer! Folk som ikke har prøvd RyanAir ler av PR-stunt av typen "avgift for å benytte seg av do" og lignende. Vi som har prøvd ler ikke. Jeg er en realistisk person som ikke gidder å lure meg selv ved å "glemme" å ta med obligatorsiske avgifter for ting som er gratis ved andre flyselskap. Det ble en veldig dyr tur totalt sett. Avgang fra Torp: skulle tro piloten hadde spasmer i begge beina og nedsatt førlighet i armene.....(pent vær) Landing Bergamo: Samme som over, + at bremser, det er noe man ikke trenger å bruke før man ser gresstustene i enden av rullebanen. Avgang Bergamo: faktisk helt greit, tatt det over i betrakting. Men vi sirklet over flyplassen (kontinuerlig sving) i over 20 min (ja, tok tiden) før vi satte kursen nordover og begynte å stige. Overfarten: piloten var nok single og befant seg i midtgangen mer eller mindre under hele turen og flørtet med alle jentene som skulle på do. Landing Torp: eneste gangen jeg har vært redd i ett fly. Her trodde jeg faktisk at det kom til å gå galt. Når flyet til slutt måtte snu 180 grader etter full stopp, så var hele vingen på utsiden av asfalten (enden av rullebanen). jeg står 100% for det som jeg har skrevet, har ikke lagt på noe, snarere tvert imot. Vurderte seriøst å rapportere om turen til luftfartsverket, men det ble aldri noe av det.
  10. Riktig God Jul!
  11. Hadde selvfølgelig reiseforsikring. Litt mere detaljer så det ikke blir misforståelser. Vi var 4 i følget på samme referansenr og billett!! Hadde fått ut boardingcard fra maskinen og stod i kø for å levere bagasje. ....lommetyv.... Simsalabim så nektet de i skranken hos SAS og ta imot baggasje ei heller la meg få bli med på flyet. Hadde jo verken pass, boardingcard må vite.... At det var tre andre i følget på samme billett, tja, ikke spør meg, spør SAS, de var de eneste som ikke forsto logikken i det alle andre gjorde, inkludert vekteren som tilfeldigvis stod ved siden av skranken, eller politiet og passkontrollen, som jeg nevnte i første innlegg. Så da er jeg (hvis jeg har skjønt systemet riktig) innskjekket på flyet med de tre andre, mens SAS der nede pluss SAS kundeservice i Norge blånekter på at jeg noen gang har føyet med dem. langt mindre står oppført på gjeldende flight hjem igjen til Norge. Ingen krise i utgangspunktet, men hadde ikke lyst til å sende fam alene hjem og selv bli sittende igjen på flyplassen. Etter å ha stanget huet i veggen i 45 min med SAS så bestemmer vi oss for å bli igjen alle sammen, med en Gate som stenger om bare noen minutter. Rusler bort til kundeservice på flyplassen, forteller om problemet (som heller ikke de skjønner) og en derifra blir med tilbake til skranken til SAS. SAS nekter fremdeles på at jeg har sjekket inn, og nå klarer de og påstå at de øvrige tre bilettene er falske, det må de jo være, for de reiser jo sammen med en som ikke finnes i systemet (meg). Hun fra kundeservice (fra flyplassen) rister bare på hodet og ber oss bli med tilbake. Hun ringer opp en hun skjenner som jobber i Lufthansa. Kommer en kar fra Lufthansa, vi forteller hva som har skjedd, han tar oss med til politivakta som tar noen telefoner, titter litt på pc'en osv. Får bekretfet at jeg er den jeg er. Fyren fra Lufthansa går deretter inn på sitt system, simsalabim, og så har jeg ett nytt boardingcard til den opprinnelige avgangen. Han følger oss hele veien ut til gaten og vi slipper ombord i flyet. Var aldri noen krise, poenget her var bare hvordan SAS opptrer når ikke alt går på skinner. Opplevd rare ting med SAS før, og jeg er ikke den eneste.... Norwegian derimot, sorry folkens, men jeg har ikke noe negativt å utsette på dem. Men dette er nå min erfaring.
  12. Skjønner ikke hvorfor det er så mange som er misfornøyd med Norwegian. Norwegian er ett lavprisselskap, og med det i bakhodet er det ett rimelig oppegående selskap (det samme kan ikke sies om Ryan Air). SAS derimot, er ikke ett lavprisselskap. SAS fungerer greit, så lenge alt er greit. Skjer det noe, ja så er SAS noe ordentlig herk å forholde seg til. Siste eksempelet mitt er fra i sommer. Skulle hjem fra Paris, ble rundstjelt og sto pluttselig uten billett/boardingcard, ID og penger. Ringte SAS kundeservice i Norge som slo seg helt vrange (nei, jeg var ikke uhøflig i tlf, snarere tvert imot). SAS klarte t.o.m. og påstå at jeg aldri hadde reist med dem inkludert turen ned til Paris 3 dager tidligere. At jeg kunne remse opp alt av referansenr osv hjalp ikke i det hele tatt. Jeg hadde aldri vært ombord i flyet ned til Paris og dermed hadde SAS heller ikke noe ansvar for å få meg hjem. Redningen ble Lufthansa som ordnet alt av ID kontroll ved hjelp av politi/pass-kontroll i Paris og som sendte meg hjem uten at jeg trengte å betale ett eneste øre til dem. Atpåtil så tok det Lufthansa noe sånn som ca. 10 sekunder å få bekretfet gjennom sitt eget system at jeg hadde ankommet Paris tre dager tidligere med nevnte fly.
  13. Sitter nå klar til å innstallere FS Global 2010. Står at det kan ta opptil 3 timer, så ønsker ikke å gjøre noen feil her. Skjønner ikke dette spørsmålet her helt: Skal jeg slette noen filer i scenery-mappen i FSX? Isåfall, hvilke?
  14. Hei Ett kjapt spørsmål; denne saken her A300 lydfil, funker den på alle i A300-serien (FSX og Airbus Collector Edition), eller er det et eget A300 fly som er å få kjøpt ett eller annet sted?