Gå til innhold

Tor Hogne Paulsen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Dersom jeg husker rett er regelverket du refererer til den anglifiserte versjonen av Doc 4444 samt de engelske motstykkene til våre BSL-er (Bestemmelser for Sivil Luftfart). I Norge har man fornorsket Doc 4444 (ICAO-dokument) til RFL-1 og RFL-2 (Regler for Lufttrafikktjenesten) og det er disse som er styrende og som bl.a. flygeledere må forholde seg til i hverdagen. Sistnevnte RFLer skal dog fjernes og erstattes av en ny BSL i løpet av våren hvis jeg ikke tar helt feil. BSLene (deriblant også BSL-G som inneholder flytelefoniprosedyrer) er alle tilgjengelige på luftfartstilsynets hjemmesider. TH
  2. Med sånne feite jævler som meg og Daniel går det vel ca. 0.5 + pilot *koze*
  3. Det der så digg ut! Bring on the bottle!
  4. Hvilke andre små fly var det som fikk problemer på Nes da ... ?
  5. Det er nok også avhengig av om man jobber i bransjen eller ikke... Er flygeleder og har hatt nærmere 60 klappturer de siste 3 årene, hvorav ihvertfall 1/3 med DY.
  6. *Nods happily*
  7. Kanskje ikke en religionsdiskusjon; lingvistikk- /metafordiskusjon derimot ... :cry:
  8. Ikke for å være ufin - men hva i helvete har den såkalte "guden" å gjøre med dette? Takk engienørene som oppfant skjermen sier nå heller jeg ...........
  9. Tor Hogne Paulsen svarte i Ola Andersens innlegg i et emne i Kaffekroken
    Heisann! Fløy Bergen->Keflavik og tilbake høsten 2008. Slenger meg på kommentaren med god beinplass og inflight entertainment Fløy vanlig økonomiklasse. Neste gang blir det 1. class da vi får gode priser gjennom jobben! Noen bilder fra infotainmenten og Færøyene på vei hjem:
  10. SID

    Tor Hogne Paulsen svarte i Emil Topstads innlegg i et emne i Kaffekroken
    Evt. spørre flygeleder: "What departure routing can we expect???" :-) Fordrer dog at du flyr på VATSIM el. i virkeligheten ^^ Daniel: Halla! /TH
  11. Logget nettop av VA TWR etter ei lang dobbelvakt! Sove! ZzzzZZZzz
  12. Jonas R. Skog spurte om du var ute å fløy i hhv. LN-HOF eller LN-MTP; to Cessnaer tilhørende Værnes flyklubb ... Jeg fikk også inntrykk av at du hadde vært inbound ENVA i virkeligheten og opplevd pitotproblemer, men så leste jeg en annen tråd hvor du refererte til at du hadde fløyet på VATSIM ... :-) /TH
  13. Helikoptre kan fly S-VFR ned til en sikt på 800 meter (i CTR). Kan fint ha tatt av under ok forhold for å deretter bli innkapslet i en byge. /TH
  14. Quote fra meg selv på Værnes i fjor sommer (under opplæring og forholdsvis stressa): "LN-XXX make a LEFT hand 360 to the RIGHT"!. /TH
  15. Det vet jeg faktisk ikke. Har aldri fløyet heli, hverken i virkeligheten eller i fs/x-plane.