-
Malaysia Airlines Boeing 777-200 savnet over Sørkinahavet
Dette er merkelig! Nå har flyet vært borte i 3 dager, og alt man har funnet er oljerester og andre små deler som ikke tilhører flyet... begynner nesten å lure om flyet i det hele tatt har gått ned. Om man slår av transponder kan flyet da holde seg unna radar? Er det mulig? Høres jo helt utrolig ut, men en boeing 777 forvinner ikke av seg selv?
-
Norwegian...
Ja, hva skal man si??? http://mobil.aftenposten.no/okonomi/Han-avslorte-Norwegian-bloffen-7482009.html#.Uw9mOtOUnFq
-
Hva skjer med Flightsim.no ?
Har nå lest igjennom hele tråden. Opplever at forumet er veldig stille nå for tiden, og jeg savner den aktiviteten som var her inne tidligere. Jeg lurer på om det har vært noen fremgang nå i det siste? Feks. med filbibliotek, og hva moderering angår? Sammenlignet med hvordan det var tidligere så er det null aktivitet her inne nå. Jeg har vært passiv en god stund nå, og tenkte jeg skulle begynne på med flightsim igjen. Spurte her forleden om kjøp av data, og opplever at forumet er svært rolig i forhold til tidligere. Ble veldig overrasket. Jeg skjønner jo at folk har gått lei av måten forumet er drevet på, og spesielt med tanke på den frekkheten/tonen som har vært i mellom brukerne her inne. Synes det er trist at forumet har forfalt slik. Ser jo også at det fortsatt er en stor grad av dårlig oppførsel her inne, og det hjelper jo ikke akkurat på. Så forleden en tråd, der en som nettopp er blitt en del av forumet møter lite hyggelige svar. Trenger ikke nevne hvem det var, men alle på forumet vet nok hva jeg snakker om. Fortsetter det slik blir det ikke akkurat flere medlemmer her inne. Folk blir skremt ifra det. Det er kanskje det mest triste. Egentlig så lurer jeg på om det generelt er mindre interesse for flightsim/fly eller om folk har tatt andre veier, altså tatt i bruk andre fora? Kenneth
-
Bruk av "nick name" på Flightsim.no
Er enig i at bruk av nickname ikke burde være tillatt. Istede for å være så streng at man stenger ut eller sletter profiler med nickname, synes jeg at de bør få beskjed pr. melding i første omgang. Om man da ikke endrer navn, bør man få en siste advarsel der man får beskjed om at sletting vil skje innen en bestemt tid. Gjerne et 3-4 dager, slik at man får sjansen til å rette opp etter seg. Jeg tenkte bare at det å slette profiler umiddelbart vil gi et feil signal, som vil gjøre forumet mindre attraktivt i form av at det vil oppleves for strengt. Vi er ikke så mange, vi bør ta vare på alle å enhver her inne. En annen ting jeg har sett her inne er at folk fortsatt oppfører seg svært lite hyggelig ovenfor enkelte, og det synes jeg bør kreve desto strengere reaksjoner enn at man gjør en feil som å registrere seg med nickname. Nickname har jo vært det vanlige på forum, og hvis man kommer utenfra og er vant med andre forum, så er det kanskje ikke så rart at folk registrer seg med det.
-
Trip report OSL-KIE
Hei. Jeg har akkurat vært med på denne turen over ei helg. tur/retur. Det var en fin tur. Imidlertid lurer jeg på den baren du nevner er verdt turen for den tror jeg at jeg har gått glipp av. Hva heter den?
-
Dyrt å eie bil...
Hvordan ble det med denne bilen Gunnar? Nå skal ikke jeg komme å si hva du skal gjøre, og hva du skal velge videre. Men jeg ville dratt tilbake til de verksted du har vært innom ig krevd tilbake penger. Er uhørt å betale coil, oljepumpe osv. når ting ikke blir i orden. Ser jo at dette er en stund siden men hva endte du opp med? Jeg skal nå uansett si hva jeg mener, som bare et fåtall av mine kompiser er enige med meg i. Men det er en eldre/ikke helt ny Mercedes, jeg har hadd min i 2,5 år, og akkurat solgt denne videre nå. Eneste påkost: Frontrute, dekk og olje. Jeg hadde en C180 w202. Solgte den nå ved km. stand 290 000. Ikke vann og ikke oljeforbruk! Nå har jeg kjøpt meg ny litt større Mercedes med større motor. Bilen har kostet 10 000(bare deler) siden i vår(2012), men så har den til gjengjeld gått 450 000 km! Imidlertid så er jeg ekstremt nøye med den, og passer på at alt er i orden til en hver tid. Jeg er ikke som en veldig stor del av befolkningen, og lar lampene lyse, jeg blir gal om de lyser lenger en de må
-
W210 E320 Cdi problem
Har nå flyttet over batteri fra min andre Mercedes for å være helt sikker. Startet så bilen, og den startet lett, målte batteriet hele tiden. Det hadde først nede i 10,7(rett etter start + at bat. er for lite), så steg det igjen og lå på 11,9. Lot bilen stå lenge, og den gikk i en 10-15 min før den ikke ville mer. I tillegg kjørte jeg med den når jeg merket at den begynte å tape funksjoner, for å se om det var endret seg da. Det var det ikke og det var nære på at den stoppet under kjøring. Fikk omsider harket meg hjem, og målte når jeg kom hjem 8,47 V (!) Måtte etter dette bare stoppe bilen, og bytte over batteri igjen. Så: Tenning ok Starter ok Batteri ok Kan ikke forstå hva annet en dynamo det nå kan være, enn dynamo. Tusen takk for hjelp.
-
W210 E320 Cdi problem
Nei, den gjorde ikke det. Skjedde egentlig ikke noe med den bilen, ei heller droppet den i tomgang. Fikk vel egentlig ikke prøvd det ordentlig pga. veldig dårlig forbindelse mellom polene og startkablene.. Etter hva jeg har funnet ut nå da, så er - Tenningslås ok - Starter ok - Batteri ok Eneste som er igjen er dynamo. Har også snakket med mercedes teknikker, han mente det var helt umulig at starter var defekt, da det nærmest aldri skjer. At de raper fra tid til annen er slik som skjer på w210, etter hva han sa.
-
W210 E320 Cdi problem
Har fått igang bilen nå, etter at den har stått veldig lenge på lading. Bilen startet relativt fint, gikk vel fint på tomgang i 1-1,5 min, så gikk den dårligere og dårligere. Funksjoner datt ut, en etter en, først all belysning, invendig, så utvendig, så command/navi. Tilslutt så harket den som en gammeldiesel, så jeg valgte å stoppe den, etter det igjen så var den tom for strøm. Jeg skjønte jo egentlig hva som skjedde, den tappes for strøm når den går... For mine ører høres det veldig ut som batteri, men jeg vet ikke. Tenker at batteri kan ha kortsluttet innvendig.. Så det jeg vet nå, tenningslås er ok, starter er ok(Starter iallefall bilen, er usikker nå, men den kan vel stjele strøm fordi? Noen kloke hoder, med noen ide? Tusen takk. Edit: Har nå prøvd å koble rett forbi batteri, men oppfører seg like merkelig. Mao. det er ikke batteri, tenningslås. Starter og dynamo er jeg ikke sikker på. Det kan ikke være så vaskelig, det er noe som stjeler strømmen fort, veldig fort.
-
W210 E320 Cdi problem
Ja, har hørt at dette kan fungere. Problemet er bare at det er automat..
-
W210 E320 Cdi problem
Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg en W210 E320 Cdi, og det var artig så lenge det varte. Men nå vil den ikke lenger starte... Vet dette kanskje ikke er rett plassen å ta det opp, men håper at det er en bilmekaniker eller to her inne. Det som skjedde var at jeg vasket bilen i dag, flyttet den etter vask. Så kom min far hjem, jeg skulle vise han at ene dysa hadde lekkasje, og da skjedde det. Den ville ikke starte. Altså; Det klikker i rele, som jeg er ganske sikker på at er til starter, så skjer det ingenting. Er litt lite spenning på den, koblet derfor på starthjelp, og hadde nå 14,2 V, som bør holde i massevis. Men fortsatt så klikker det bare, etter dette så fortsetter det bare å klikke om jeg lar tenningen stå på, og instrumentet med belysning faller inn og ut. Lyser svakere, så sterkere også borte igjen. Akkurat som at det er kortslutning en plass. Skal også sies at starteren har holdt på å tidvis ordnet en stygg lyd, men jeg er redd det ikke sitter der nå. Tusen takk for all hjelp. Kenneth
-
Norske piloter frykter ulykker
Vel, jeg kommer på en gang jeg skulle hjem fra Bodø og satt på klappsetet. En Norwegian-pilot fortalte meg at han hadde vært på jobb i 14 :crazy: timer da vi skulle dra fra Bodø. Videre sa han at dette var hysj-hysj, og at det var drøyt og helt på grensa for hans del med en slik dag. En annen ting han kunne fortelle var at han etter flyvningen skulle ned til Gardermoen, med kjapp hoderegning vil det si at han var på jobb i minst 16:30 min. før han kunne tre av. Pga. krav om 20 min. på bakken. Det er svært drøyt, har selv jobbet 16 timer i strekk. Du er ikke mye mandig lenger når det nærmer seg slutten.
-
Båtfilm
+1 Men PK, hva som skjer da? Dårlig dag eller noe?
-
Ryanair til Rygge sqk. 7700
Nei, dere får tro hva dere vil selv. Ha de fantasiene om hva dere tror dere vil klare. Skjønner ikke hvorfor dere etterspør svar fra de som er flygere når dere ikke aksepterer svarene de gir.
-
Båtfilm
Bra! Jeg har så lyst på sommer, så måtte se videoen nå . Gleder meg veldig til å kjøre på hytta i sommer med båten på slep .