Gå til innhold

Pål Bernhardsen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Da har du noe å se frem mot når det gjelder å ha kontroll på 6 akslinger på glatt vei :grin: Glattkjøring kurs med tyngre kjøretøyer anbefales på det sterkeste og er verdt hver eneste krone spør du meg. Lykke til på glattkjøringa og for all del ha det gøy
  2. Grattis med BECEMT EDIT: Glattkjøring du mangler på CE?
  3. Itillegg til diverse scenery fra Aerosoft og diverse fly fra PMDG o.l., så bruker jeg Global Mech2010, GEX (Ground Environment)pakkene hvor det ene pakken (eurpoa pakken) er samkjørt med UTE-X (Ultimate Europe X). Av vær og skyer, så bruker jeg REX (Real Environment Xtreme) til å lage skyene for meg mens ASE (Aktive Sky) jobber med å innhente værdata. For å planlegge rute fra A-B, så går det i Flight SimCommander 9.1. Møter jeg på trafikk på flyplassene eller i lufta, så er det fordi jeg kjører Ultimate Trafic II. Ellers påtar jeg meg masse oppdrag på vegne av Air Cargo Systems via Air Hauler som kan anbefales. Jeg vil tro at du kan kjøre omtrent det samme som meg med din hardware OBS!!! Glemte å nevne at Shade også gjør underverker mtp. grafikken. Man får mer dypde i landskapet når man er ute og flyr
  4. Piloten er helt sikkert en tidligere pensjonert russisk trailersjåfør som fikk dårlig erfaring i Norge og valgte å bli russisk pilot istedenfor. På godt norsk, så er det slik man børster av snø som ligger på taket 4 meter over veibane nivå med niks og zerro form for ettertanke på de som ligger 20 meter bak vogntoget :grin:
  5. Henger meg også på hva Kyrre sier om RC4. Jeg er selv ikke aktiv på Vatsim pga. microfon problemer, så da er det RC4 det går i og kan ikke tenke meg å gå tilbake til defult ATC. Robot stemmer har jeg ikke, men vet at mange har slitet med akkurat det. Etter jeg begynte i bruke FSC-9 som planleggings verktøy og legger inn SID/STAR og TRANS inn i flyruta, så er det svært svært sjelden at ATC velger motsatt rullebane retning for mitt vedkommende. Dessuten eksisterer det ikke lengre at ATC ber meg å fly en bestemt retning mot første punkt. Det eneste som evt. kan skje nå fra ATC, er at ATC ber meg å lande på f.eks. 01R istedenfor planlagt 01L, men her er det enkelt å trykke 4 og be om full ILS landing på bane 01L. Så ja, RC4 er absolutt å anbefale som ATC hvis man ikke skal være på Vatsim.
  6. Det er faktisk skremmende å lese at det finnes nordmenn som aksepterer sosial dumping og nærmest hyller de menneskene som spekulerer på dette. Men det er gjerne slik at man aldri kan forstå sosial dumping så lenge det ikke går direkte utover sin egen lønning.
  7. Spoler du throttle opp igjen når du skal få spoilerne ned igjen? Hvis ikke, prøv på det på neste runde å se om FS recorder er med på den leken der (etter lyden å bedømme, så spoler du ikke throttle opp igjen for å få ned spoilerne). Likte videoen og du fikk en silkemyk landing vil jeg tro? Fraps er en FPS spisende program uansett hardware, så dette er noe du bør bli vandt med, hva med å kjøre FS recorder på 2 ganger hastighet for å få en mer smooth effekt?
  8. Tror de aller fleste her, bortsett fra de som ønsker SAS ditt pepper'n gror om at Norwegian trenger SAS og SAS trenger Norwegian når det gjelder oss kunder/PAX. Blir Norwegian ene hersker her på berget for å si det slik, så er det slutt på billetter til 199,-. Hadde det ikke vært for Norwegian, så hadde bilettene kostet 3990,- for samme strekning med samme service. Så den som ber SAS ryke og reise, vet igrunn ikke sitt eget beste. Og man skal ikke være så naiv å tro at Norwegian ikke har tråkket noen på tærne iløpet av den store utviklingen som har skjedd i de senere årene. Klart Norwegian tråkker en og annen på tærne for å kunne klare lønnsomhet. Lykke til ja, til både SAS og Norwegian!!!
  9. Ser for meg følgende ansikter på halen til Norwegian jeg da: -Roar Flåthen. -Gerd-Liv Valla. -Yngve Hågensen -Leif Haraldseth -Tor Halvorsen. -Tor Aspengren. -Parelius Mentsen. -Konrad Nordahl. -Olav Hindahl. -Halvard Olsen. -Ole O. Lian. -Adolf Pedersen. -Joh. Johansen. -Dines Jensen. -Hans G. Jensen. -Elias Volan -Jens Tangen. -Odd Fossum. -Kåre Rein. -Jens Stoltenberg. -Gro Harlem brundtland. -Einar Førde. -Trygve Bratteli. Dette dekte vel et pr. fly vel?
  10. For mitt vedkommende, så spiller det ingen rolle om hvem som eier forumet og flightsim.no domenet. Så lenge jeg kan hente tips og råd på hvordan jeg kan opprettholde min interesse/hobby for flightsim, så spiller det altså ingen rolle om eieren heter Dag eller Geir. Bare det ikke blir så store endringer når det gjelder forumet, så er jeg fornøyd med slik det er idag. Bortsett fra at man nå må tråle et forum til da, noe som gjør det ekstra tungvindt. Så hvis du Geir kan klare å samle sammen flightsim.no og "s_i_m_nor.no", så ser jeg det på som en ekstra bonus igrunn! EDIT: Ha en fortsatt riktig god jul forresten :grin:
  11. Morsom tråd :crazy:
  12. Signert og delt ut linken på Fjesboka
  13. FSX vil putre og gå så lenge man har interesse. Så får det være opptil utviklere som MS, Xplane osv med diverse tredje part om de fortsatt skal fore min interesse eller ei. Slik Flight har blitt representert idag, så er den platformen uaktuell for min del iallefall. Jeg er skuffet for å si det mildt etter Microsoft lanserte tittelen "Flight" både når det gjelder platform og hardware ytelse.
  14. Står man fast med et full lastet vogntog som har en 2 akslet trekkvogn i en motbakke med en stiv treakslet semi henger etter seg, så er det en bekreftelse at spillet er realistisk!!! :grin: