Gå til innhold

Bjørn Hansen

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Jeg ønsker å bli jagerpilot. Hvor god form bør man ha og hva ser de etter de som bestemmer hvilke folk som kan bli jager piloter osv? Jeg kunne gjerne tenkt meg mange kjempegode tips! Noe som det lønner seg å prøve seg på`? - Da mente jeg f. eks 3T´s Bootcamp eller noe lignende? Fint om jeg kunne fått noe informasjon om hvorfor dere ble valgt ut til å bli jagerpilot hvis det er noen her da. MANGE tips motas med en KJEMPESTOR TAKK!!!
  2. Småpirk: Ikke "pitche" nesa så mye oppver ved landing
  3. Helt enig med Eivind der! Forumet er supert, men kunne tenkt meg ett nytt type filbibliotek! Der hvor det kan bli lettere å legge inn repaints osv...
  4. Jeg personlig, liker stjæss, bra scenery, gode addons fly! Så jeg er svært kravstor. X-Plane er forsåvidt bedre enn fsx, men det er så lite addons som er godt nokk simulert, lite scenery. For min del har det mye å si! Så vis x plane har kunne fått en del gode addons så ser jeg ikke bort i fra at jeg ville gå over til det igjen, men nå er det jo en stund siden jeg spilte det sist. Så kan godt være at det har utviklet seg siden sist gang. Å Sindre, jeg vil på det sterkeste påpeke at du fint kan kjøre FSX istedet for fs9 om du vil. og for guds SKYLD så må du boote direkte vis du skal få full effekt av fsx/fs9, for å boote via program via mac fungerer SVÆRT DÅRLIG! Håper du dermed forstår min situasjon bedre Anton. Men vis det er kommet mye gode addons og slikt så skal jeg altids prøve det igjen
  5. Hei Sindre. Jeg har selv MacBook Pro 15. Jeg ble ikke fornøyd med x-plane 9. Jeg anbefaler dermed at du bruker bootcamp og kjøper deg xp eller vista og bootr. Da får du fsx som fungerer utmerket uten problemer. Dette gir deg mange muligheter og da får du f.eks addons som Radar Contact 4! Lurte selv på det spørsmålet med xplane før jeg gikk over til fsx, men fant ingen løsning! Ser også at markedet til x plane er lite, så utviklingen går SAKTE!!! Mvh Bjørn
  6. Noe av de siste selskapene jeg ønsker å fly med er Ryanair! Dette grunnet at jeg fløy med dem i England hvor at begge flyene jeg reiste med ble kanselert og da måtte vi vente 9 timer på flyplassen begge gangene. Håper EasyJet kommer til Norge ;-)
  7. vis det var en planlagt terror aksjon. så ville jeg tro at det er en gruppe som ville tatt på seg ansvaret...
  8. liker denne videoen når vi snakker om en flame som gjør at passasjerne var "svært redde" hehe http://www.flightsim.no/fsno/filbibliotek/videoer/real-life/1128.html
  9. Så sant så sant! Styrten måtte sjedd rimelig raskt tror jeg også! Men ingen som tror at min spekulasjon er sansynlig ? Flyet får tekniske problemer etter at lynet kanskje skulle ha slått ut strømmen på flyet. Deretter mistet kontakten med sin egen værradar og fløyet inn i et uvær. Pilotene prøver å snu og tar kursen tilbake. På tur tilbake får de flere problemer og de nærmer seg mest sansynlig kysten! Piloten mister kontrollen over flyet! Da sjønner folk at dette ikke kommer til å gå bra og de sender sms til sine kjære. Flyet styrtet i nærheten av øya de søkte etter flyet siden det kanskje er derfra senderne/mottakerne til smsene var! Sansynlig ?
  10. Jeg kan bare ikke forestille meg hvilke problemer de hadde ombord vis det nå hadde vært slik at man kunne sende sms via basestasjon som var på flyet som igjen hadde kontakt med en satelitt. Merkelig at dette flyet da ville ha vært på tur ned og vis det hadde vært kontakt mellom basestasjon ombord på flyet ville jo posisjon til flyet da smsene ble sendt være mulig å finne på 123.
  11. Enten bare noen som prøver å skape litt dramatikk rundt det eller at det bare er påfunn. Sikkert en annen mobil som han glemte hjemme. I så fall så tror jeg uansett om det er mobilen som han hadde med seg at det er mobilen som er i livet og ikke mannen !
  12. I følge det Flygesjef i Norwegian Tomas Hesthammer sier så tror jeg dette kan være det som har sjedd: Flyet får tekniske problemer etter at lynet kanskje skulle ha slått ut strømmen på flyet. Deretter mistet kontakten med sin egen værradar og fløyet inn i et uvær. Pilotene prøver å snu og tar kursen tilbake. På tur tilbake får de flere problemer og de nærmer seg mest sansynlig kysten! Da sjønner folk at dette ikke kommer til å gå bra og de sender sms til sine kjære før de prøver å lande på vannet eller styrter på en eller annen måte! Jeg tror selv at dette var i nærheten av den øya de sendte folk ut for å lete flyet "styrtet eller noe ligende", siden det er sikkert en sms sender/mottaker på øya som har sendt smsene. Dette har sikkert de ikke ville fortelle videre! Men ren spekulasjon!
  13. I værtfall vis det stemmer at det ble sendt sms vil jo det si at å lokalisere flyet nærmere ikke skulle være så vanskelig siden det er enkelt å finne ut hvilken sender/mottaker som gjorde jobben. Vis de har samme sendere som i norge har de jo da radiusn på 120 km ! Mest trolig 60-70 km i følge Telenor!
  14. Selv om det ikke skal ha noe å si at man har på mobilen, så kan det være en sjangse for at dette påvirket noe ombord! Vis disse smsene skulle ha blitt sendt, skulle de være ganske nære kysten av brasil. Vis disse smsene ble sendt så skal det være mulig å lokalisere posisjon fra hvor de ble sendt osv... Da kan man jo si at de kunne ha gravd sin egen grav vis de brukte mobil som kan ha vært med å påvirke instrumentene ombord. I følge tv2 var flyet 350 kilometer utenfor kysten av Brasil da de mistet radarkontakten. Da sier det seg selv at de har nådd en vis høyde der jeg har vanskelig for å tro at noen kunne sende sms! Dermed tror jeg at disse meldingene er bare TULL! Det at et lyn skulle ha vært grunnen for at et fly skulle ha styrtet har jeg vanskelig for å tro, siden de skal tåle flere! Men uansett tiden for vise !
  15. TV2 Nyhetskanalen før i dag: Jan Dieset Leder, Norsk Flygerforbund Jan Dieset har fløyet den ruten før og har erfaring med flytypen. På TV2 Nyhetskanalen sier han følgende: "Det kan det være en sjangse for at flyet (A330-200) kan ha landet på vannet. Grunnet teknisk svikt kan det være en grunn til at ingen har fått kontakt med flyet enda." Vi får bare krysse fingrene og håpe på overlevende!