Gå til innhold

Anders Merch Grønmyr

Medlem
  • Ble med

  • Siste besøk

  1. Kom over siste brennpunkt: http://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/md...813/16-04-2013 Norge skal gjøre tidenes invistering i nye jagerfly anslått til 60mrd kroner, men prisen øker stadig. Alle andre intresserte land har endret sin ordre, ikke fattet vedtak osv. USA har minket sin ordre for de amerikanskproduserte flyene. Dokumentaren avslutter med kommentar fra en erfaren jagerpilot som konkluderer med at når de har tilgang til gradert info står de ved at dette er en god invistering. tør ikke Norge bryte en avtale med USA? "Norge er ikke Europeisk men Atlantisk" var det en som sa i dokumentaren.
  2. kan man heller anbefale denne enn å bruke 37min på en fs.film du er gal mann
  3. Anders nærmer meg 30, får vel si denne interressen er for alle aldre Fly interressen tok seg til allerede under barndommen årlige påsketurer til Vardø i Finnmark med jeg reiser alene mappe om halsen. Fra Fornebu via Tromsø til Kirkenes med MD så twin otter over Varangerfjorden. Har jobbet som vekter på Gardermoen og Torp og flyplassmiljøet er bra som arbeidsplass absolutt. Ble pappa til en sønn i 2010 og sluttet med skiftarbeid i den forbindelsen, da hadde jeg vært å seilt med Color Line et par år i skyttel mellom Larvik og Hirtshals. Bor i dag i Larvik alene med jr på snart tre, ble registrert på Vatsim i 2008 og det kan anbefales. over 3000 timer senere ca 50/50 pilot/atc har jeg ikke tid til å kjede meg. Da er det bare å komme seg online. Fungerer som chief of training i Norge for Vatsim Scandinavia. Flyr helst SAS, NAX og WIF her oppe i Skandinavia. Sitter ATC både i Norge og Sverige.
  4. Benjamin, vis oss nå heller bilde av søster di greit: du får hilse heller
  5. Peng, klær, russerrøyk, og annet snæx. Noen gaver fra jr sånn som de lager i bhg. Hellstrømbok og FIFA13. viktigste gave feire med jr, og hans første jul han skjønner poenget og er høyt å lavt. artig med jul for snart treåring! God jul folkens!
  6. Jeg holdt på med FS i fem år før jeg lærte ils app, taklet landinger i cockpitwiev og landet normalt. så jeg tror mange kan ha glede av denne Andreas! takk for bidrag. *innrømmelse*
  7. De fleste selskap har vel en vri til å få ansatte til å avvikle sin ferie utenom fellesferien, les luftfartansatte og isbilsjåfører tjener dårlig på å ta ferie samtidig med andre
  8. widerøe til ngx? blir litt av en grønn maskin.... hvis noen hadde giddi å painte en braathens safe til ngx 700 så hadde det vært konge vel hovedinnlegget handlet ikke om NGX. men om et tidligere norsk selskap ville være et aktuelt VA. Jeg svarte WIF utifra hva jeg mener markedet mangler. BRA opp mot SAS*2 va og et annerkjent NAX hadde falt igjennom. og kun spesiellt intresserte ville joinet et forhistorisk selskap.
  9. neh, men Widerøe derimot.
  10. Anders Merch Grønmyr svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    oddetallshelg er jeg med
  11. Gikk tom for fuel Godt gjort å feilberegne fuel, men enda godt en klarer å gli seg trygt ned på rullebanen fra stor høyde. Den skal piloten få for.
  12. Anders Merch Grønmyr svarte et innlegg i et emne i Kaffekroken
    Null stress å ha det på Kjeller. Er man heldig har LSK kamp et steinkast fra også. ja jeg vet det er mye enten eller fly fotball men I don`t care. og flyshow er jo absolutt en vinner og kanskje mer tid og publikum for DC simen også? Mye positivt ved dette. men hvordan løses overnatting her?
  13. ordna seg uten fee gitt! woop woop!
  14. Du skal merke deg at det er forskjell på navnekorrigering (som flyselskapene gjerne kaller 'name correction') og navneendring ('name change'). Endel flyselskaper gir deg muligheten til å foreta en navneendring på kjøpte billetter - eller egentlig da overdra billetten til en annen. Denne 'en annen' må selvsagt falle innenfor eventuelle begrensninger ved billettkategorien - men for øvrig kan billetten overdras til hvem som helst. I motsetning til navnekorrigering, som er en korreksjon av et feilskrevet navn, og som er gratis hos både SAS' og Norwegians tilfelle, tar de seg begge betalt for å gjøre en navneendring: Prisen er 300 kroner hos begge. Ryanair tar 100 euro (861 norske kroner) for navneendring når dette gjøres på internett, og 150 euro (1289 norske kroner) dersom du gjør det via kundesenter på telefon, eller på flyplasse fra denne artikkelen så det burde være håp men jeg har mine tvil frem til jeg finner ut av det. her finnes håp
  15. ja bare å teste firmatlf i morra for 820nr og argumentering på engelsk