-
Fremtidens fly, concorde-lignende?
Trist at ting skal ta så lang tid. At vi ikke har kommersielle flyvninger med supersoniske fly i 2011, er rett og slett en tragedie ...
-
Norges første kvinnelige militærflyger
Det er umenneskelig å brenne koranen? Nei, nå må du gi deg. Her er problemet at enkelte setter en såkalt "hellig" bok foran menneskeliv.
-
7500 - kapret fly? Nei, piloten sølte kaffe
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/fly-maatte-noedlande-da-piloten-soelte-kaffe-3380241.html Slik kan det gå for uheldige sjeler. Følte seg sikkert ikke særlig i høy i hatten etter nødlandingen, kan jeg tenke meg.
-
Air Blue safety video
Nei, det gjør jeg ikke, hva er det du hører?
-
Options på SAS-maskiner
SAS LN-RRM 737-700 Bilder finner du her: http://www.flightsim.no/ubbthreads/ubbthreads.php?ubb=showflat&Main=62972&Number=494528#Post494528 MCP-tall: Gule(?) med rød bakgrunn CDU-farge: Grønn på både venstre og høyre enhet Resten må du bare se etter selv. Ingen anelse.
-
Options på SAS-maskiner
Hvilke 737-modeller er du ute etter?
-
Ny ATIS-generator på ENGM
Vanlige mobilkostnader ved oppringing av det der nummeret?
-
WikiLeaks: dine meninger?
Personlig har jeg ikke noen problemer med at slike dokumenter kommer i offentlighetens søkelys, men ser naturligvis problematikken med at viktige dokumenter på avveie kan få negative konsekvenser på flere områder. Kenneth: Hvis du virkelig tror at alle de forskjellige konspirasjonsteoriene om 9.11 er sanne, er du virkelig temmelig - vel hva skal man si - tullerusk.. Samtlige er nemlig blitt motbevist.
-
Hvorfor åpnes ikke en flydør?
Takker for svar. Fant et løsningsforslag: Når flydøren åpner innover, må en person som prøver å åpne døren dra med en kraft på minst 75 kN. Det er altså umulig å åpne døren når flyet er i luften, uavhengig av om døren er låst eller ikke. Hvis døren derimot åpner utover, vil det være tilstrekkelig å låse den opp, så gjør trykkreftene resten av jobben.
-
Hvorfor åpnes ikke en flydør?
Hei, Dette er vel et tema som er obligatorisk å kunne for enhver som har fly som interesse, men siden jeg ikke klarer å finne ut fornuften i dette (og i tillegg har prøve om emnet i fysikk på onsdag) forsøker jeg lykken her. Oppgaven er: (Og mine utregninger er korrekte i følge fasiten) Et fly går i en høyde på 9000 meter. Lufttrykket utenfor flyet er 30 kPa. Inne i flykabinen er lufttrykket 80 kPa. En flydør har arealet 1.5 m^2. a) Hvor stor er trykkreftene mot døren? Hvilken retning har denne kraftsummen? Utregningen jeg kom frem til var 75 kN innenfra mot døren. b) Hvorfor bør flydører åpne innover og ikke utover? (Dette spørsmålet forstod jeg egentlig fint lite av.) Fasiten på dette spørsmålet er: Døren bør ikke kunne åpnes fra innsiden når flyet er i luften. Spørsmålet mitt er: Hvorfor bør ikke flydøren kunne åpnes fra innsiden når trykket innenfra faktisk er større enn trykket utenfra? Døren blir jo presset vekk fra flyet, ikke innover mot det? Takker for alle svar.
-
ATC streik i Spania
Hvordan ville du reagert hvis din lønn ble kuttet med 2/3?
-
Laser, kan ikke pilotene beskytte seg?
Dette er jo helt jævlig! Hadde begge pilotene blitt så kraftig blendet, kunne det jo regelrett endt i en katastrofe..
-
Clr for takeoff eller clr to takeoff?
Cleared for takeoff.
-
Hva gjør du på cruise?
Stirrer i skjermen.
-
Enda enda enda en ny Quiz!
737-800 NG.
Alexander Hansen
Medlem
-
Ble med
-
Siste besøk