-
Innholdsteller
4 623 -
Ble med
-
Siste besøk
Om Lars B. Frostad
- Bursdag 08. juli 1977
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Lars B. Frostad's Achievements
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Ja det har vært mye endringer, og mye frem og tilbake. Jeg reiste to turer med skipet, like før avreisen til Australia (faktisk inkl. den siste ordinære reisen, mellom Tallinn og Helsingfors): Aug.2014: Del1 - To reiser m/ Silja Europa i Exec. Suite: http://shipsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=787
-
(Bildet er copyright © Sjöfartstidningen/Pär-Henrik Sjöström) Silja Europa tilbake til Østersjøen: Oppholdet som hotellfartøy i Australia for Bridgemanns varte i kun litt over ett år. Allerede i dag, har Silja Europa kommet seg tilbake til østersjøen, og skal i rute for Tallink allerede fra mars; etter en kortere renovering. Hun blir da satt i rute på sin siste linje, altså mellom Helsingfors i Finland, og Tallinn, i Estland; i TallinkSilja som hun også trafikkerte før hun ble utchartret som hotellfartøy helt ned til Australia. Silja Europa skal gå på Tallinn-Helsingfors linjen sammen med Ms Baltic Queen, Ms Star, og Ms Superstar (de to siste er express- fartøyene), så inntil videre ser det desverre ikke ut til; at Ms Baltic Queen blir flyttet tilbake til St.holm-Tallinn linjen. De fleste av "public"-områdene skal renoveres, i tillegg til en rekke lugarer, restauranter, butikker, osv. Ms Silja Europa skal ha avgang fra Helsingfors to dager i uken, med de nåværende fartøyene på linjen; blir det dermed opptil 14-16 avganger pr dag mellom Tallinn og Helsingfors. MS Silja Europa ble bygget i 1993 (snart 23 år), måler 202 meter i lengde, og en bredde på 33 meter, og kapasitet til over 3000 pax. Presseuttalelse fra Tallink på Engelsk: http://www.tallink.com/press-releases#tabs-content-1 På Svensk: http://www.tallink.com/press-releases#tabs-content-4 Flere linker om saken: http://www.bussmagasinet.se/2016/01/ansiktslyft-silja-europa-gor-comeback/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=ansiktslyft-silja-europa-gor-comeback&utm_source=twitterfeed&utm_medium=facebook og her: http://www.sjofartstidningen.se/silja-europa-atervander-till-finska-viken/
-
Høres fornuftig ut! Jeg er i samme tanker selv, dog har jeg ikke en gang tatt spranget fullt ut til FSX en gang; så å begynne med noe annet enn den - føles helt uaktuelt p.t. Slik som tilbudet og det havet som finnes av scenery og fly til FSX, kan jeg ikke se; at jeg skal gå over til noe annet enda, da kan man like gjerne "hoppe over" en generasjon i såfall.
-
(Bildet er copyright © Comac, og til fri bruk/presse) 2. desember 2015: Comac har nå levert første maskin, av typen: Comac ARJ21 (-700); Comac presenterte deres C919 for ca. en måned tiden. Men denne ARJ21 er ikke mindre enn ca. åtte år forsinket. Comac (Commerical Aircraft Corp. of China) leverte den første maskinen til det kinesiske selskapet: Chengdu Airlines; som setter denne i bruk tidlig i 2016. ARJ21 har vært gjenstand for svært mange forsinkelser, denne maskinen skulle opprinnelig blitt levert medio 2006, totalt er det 278 bestillinger på maskinen Comcac ARJ21 har 2+3 seating, og typisk seatconfig for 78 til 90 pax, og en rekkevidde på mellom 2.200 og 3.700 km. Maskinen er i første rekke bygget for innenriksmarkedet i Kina, er ikke sertifisert enda utenfor Kina. Les mer bl.a. her: Aeronews: "Comac ARJ21’s first delivery": http://www.aeronewstv.com/en/industry/commercial-aviation/3004-comac-arj21s-first-delivery.html Flygtorget: "Comac leverer det første flyet": http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11294&utm_source=Airmail&utm_campaign=2b8020b0a5-Airmail+%281528%29&utm_medium=email&utm_term=0_822a74708b-2b8020b0a5-22881105
-
(Bildet er pressebilde copyright © Emirates) I dag skriver vi 1. desember 2015, og det markerer også starter for Equipment change permanent for Emirates på CPH (København: Kastrup) fra B773 (Boeing 777-300ER) og over til A388, Airbus A380-800 på ruten mellom CPH og Dubai. Maskinen er en av de første med helt ny seat-config, med kun to klasser. Med kun Business og Economy. (C- og Y-klasse om bord), har maskinen kapasitet til 615 pax. Strekningen ble opprinnelig operert med en A330 fra 2011, før man gikk over til B773 (etter hvert dog uten 1.class); før man i dag knappe fem år senere har tatt steget opp til den imponerende A380-maskinen fra Airbus. Mye info om dette flere steder, man kan bl.a. lese mer her: Flygtorget: "A380-premiär i Köpenhamn": http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11288&utm_source=Airmail&utm_campaign=402a43cfb5-Airmail+%281527%29&utm_medium=email&utm_term=0_822a74708b-402a43cfb5-22881105 Se seatconfig på denne 2-klassers A388 hos Emirates, via SeatGuru her: http://www.seatguru.com/airlines/Emirates_Airlines/Emirates_Airlines_Airbus_A380_Two_Class.php
-
Ja ja folkens, da var det på tide igjen gitt; kl. 03.00 i natt (søndag, 25. okt.) dvs. natt til søndag, skal klokken skrues en time tilbake. Så er det bare å, se tilbake på sommeren som var; vinteren er på anmarsj...
-
SAS har nå besluttet å selge ut hele finske Blue1, til det europeiske selskapet CityJet, sistnevnte selskap overtar alle aksjene i Blue1. Selskapet skal lease inn åtte stk. fabrikknye CRJ-900 maskiner, som skal fly i SAS sitt nettverk i fulle SAS-farger. Alle Bombardier CRJ-900 maskinene vil få kapasitet til 90 pax, og blir satt inn på linjenettet fra mars 2016. Mere informasjon bl.a. her: Flygtorget: "SAS säljer Blue1 til Cityjet": http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=11194&utm_source=Airmail&utm_campaign=32e86f9d51-Airmail+%281511%29&utm_medium=email&utm_term=0_822a74708b-32e86f9d51-22881105
-
Over: Færder fyr, tatt fra crewlugaren på Dekk: 5 - Skagerrak venter.. Alle bilder er tatt med et kompaktkamera, Canon Digital IXUS990is - som har spec. på 12.1 megapixler og 5x zoom. Samt noen bilder fra mobiltelefon, Samsung Galaxy S4 Active. Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
-
To bilder fra: Color Spa & Fitness Center, forut Dekk: 13 : Over: ett av crew-vaskeriene (hvor vi kan vaske private klær, og evt. uniformer; dersom det er noe man ikke ønske å sende til rens på land). Over: en av mange crew-korridorer, her fra 5-400 korr. Så over til noen bilder fra "M/S Color Magic", og en fritur - i den flotte 5-stjerners lugartypen: "Color Suite" på 25kvm: